Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerin hyllypaikka kaupassa jollekin tuotteelle?

Vierailija
13.02.2017 |

Kerro, mikä on epäloogisin hyllypaikkalöydös, mihin oot törmännyt. Ei lasketa mukaan asiakkaiden väärälle hyllylle jättämiä tuotteita, vaan pelkästään ne etikelliset.

Ite löysin tänään hummuksen valmisaterioiden joukosta. Margariinit ja jopa härkis olis ollu loogisempia.

Kommentit (252)

Vierailija
61/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en niinkään sanois epäloogista, mutta muuten syvältä eikä palvele suurinta osaa asiakkaista: pakastehyllyjen ylähyllyille ei yletä tällainen 170cm nainen ilman sitä pelottavaa rullilla pyörivää jakkaraa ja siellä usein on just niitä edullisia tuotteita, esim.Rainbow pakastevihanneksia, just uusinta jätskimakua, kaikki Viennetat tmv. Mietinpä minua lyhyempiä tai mummoja/pappoja...sitten.toki henkilökunta on sitä varten, mutta oikeesti tympeesti suunniteltu. :(

Kaikki hyvät tuotteet on korkealla ja takana piilossa, koska ne ovat niin hyviä, että myyvät silti. Paskat tuotteet pitää sijoittaa näkyvämmälle ja ulottuviin.

Vierailija
62/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät sijoitettuna niin, että pienin koko ylhäällä. Hitto mikä logiikka jollain voikin olla.

Just tuo, ja sitten isot ihmiset joutuu kumartelemaan sieltä alahyllyltä sopivia kenkiä.

Mä kerran kysyin tuota kenkäkaupasta, kun tarvitsin apua pienien kenkien kokeiltavaksi saamiseen, niin myyjä sanoi, että ei hän tiedä miksi ne näin on, oli joku kesäapulainen ihmetellyt samaa asiaa. Vissiin pitäisi jotenkin ne kenkätelineet sitten suunnitella uudelleen.

Kai tuossa on lähinnä kyse esteettisyydestä. Näyttää paremmalta, kun mennään alhaalta ylös isommasta pienempään. Jos ne olisivat toisin päin, varmaan valitettaisiin kuinka hankalaa on etsiä sopivia kokoja kun yläpuolella heiluu ne valtavat kanootit.

Juurikin näin, jos isot olisivat ylhäällä ja pienet alhaalla, tulee vaikutelma, että ne kenkähyllyt kaatuvat päälle.

Jos olisitte mun myyjiä, tulisi potkut heti. Teidän oma mieltymys ei ole se mikä ohjaa, vaan asiakkaitten tarve!!! Miten voi olla, että väitellään sellaisesta asiasta, jotka kumpuavat asiakastoiveesta ja käytännöllisyydestä?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en niinkään sanois epäloogista, mutta muuten syvältä eikä palvele suurinta osaa asiakkaista: pakastehyllyjen ylähyllyille ei yletä tällainen 170cm nainen ilman sitä pelottavaa rullilla pyörivää jakkaraa ja siellä usein on just niitä edullisia tuotteita, esim.Rainbow pakastevihanneksia, just uusinta jätskimakua, kaikki Viennetat tmv. Mietinpä minua lyhyempiä tai mummoja/pappoja...sitten.toki henkilökunta on sitä varten, mutta oikeesti tympeesti suunniteltu. :(

Kaikki hyvät tuotteet on korkealla ja takana piilossa, koska ne ovat niin hyviä, että myyvät silti. Paskat tuotteet pitää sijoittaa näkyvämmälle ja ulottuviin.

Hyllypaikka määräytyy sen mukaan miten hyvin kauppa tienaa niillä. Paremman katteen tuotteet on helposti otettavissa. Maahahantuojat ja valmistajat maksavat hyllypaikoista, mitä parempi paikka sitä enemmän maksaa.

Vierailija
64/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät sijoitettuna niin, että pienin koko ylhäällä. Hitto mikä logiikka jollain voikin olla.

Just tuo, ja sitten isot ihmiset joutuu kumartelemaan sieltä alahyllyltä sopivia kenkiä.

Mä kerran kysyin tuota kenkäkaupasta, kun tarvitsin apua pienien kenkien kokeiltavaksi saamiseen, niin myyjä sanoi, että ei hän tiedä miksi ne näin on, oli joku kesäapulainen ihmetellyt samaa asiaa. Vissiin pitäisi jotenkin ne kenkätelineet sitten suunnitella uudelleen.

Kai tuossa on lähinnä kyse esteettisyydestä. Näyttää paremmalta, kun mennään alhaalta ylös isommasta pienempään. Jos ne olisivat toisin päin, varmaan valitettaisiin kuinka hankalaa on etsiä sopivia kokoja kun yläpuolella heiluu ne valtavat kanootit.

Juurikin näin, jos isot olisivat ylhäällä ja pienet alhaalla, tulee vaikutelma, että ne kenkähyllyt kaatuvat päälle.

Jos olisitte mun myyjiä, tulisi potkut heti. Teidän oma mieltymys ei ole se mikä ohjaa, vaan asiakkaitten tarve!!! Miten voi olla, että väitellään sellaisesta asiasta, jotka kumpuavat asiakastoiveesta ja käytännöllisyydestä?! 

Ei niitä potkuja noin vain anneta, etenkään yhdestä "virheestä".

Vierailija
65/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunamehu (siis se sitruunan näköisessä pikkupullossa) mehujen joukossa. Mun mielestä se on mauste, vai juoko joku hullu sitä mehuna?

Hajasijoitettuja myös esim. croissant-taikina tölkissä ja jo mainitut hummus, tuorepasta, kananmunat, majoneesi...

Sen tuotteen nimi on sitruunamehu eikö tuo jo kerro, mistä etsiä. Olen yksi niistä hulluista, jotka juovat sitä veteen sekoitettuna. Niin kuin mehua juodaan. Voin kertoa, että meitä hulluja on aika paljon.

Epälooginen sijoittelu oli kaurajugurtilla. Se löytyi useiden kierrosten jälkeen kylmässä säilytettävien mehujen kanssa samasta kaapista. Tosi loogista! Kuka nyt jugurttia jugurttihyllyssä pitäisi? Soijajugurtit olivat jugurttihyllyssä, joten edes maitotuotelogiikka ei pätenyt.

Vierailija
66/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että myyjä/hyllyttäjä ei päätä tuotteiden sijoittelua? Sen tekee kauppias/kauppaketju tai muu "ylempi" taho.

Vierailija
67/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisisuklaa riisien ja pastojen kanssa samalla hyllyllä.

Vierailija
68/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletin että Savettit voisivat olla siteiden ja tamponien lähellä kun alapääosastoon nekin liittyy. No, en oo löytäny paristakaan kaupasta enkä ole jaksanut koluta koko kauppaa läpi.

Veikkaan että ihonhoitotuotteiden lähistöllä.

Vierailija
69/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa ei löydä kaupasta koskaan! :D Koskee sekä tuore- että kuivahiivaa, mutta etenkin kuivahiivaa. 

Vierailija
70/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lähiässäni ei myy hummusta. Tänään bongasin sen, makkarahyllystä!! Wtf!!

Vierailija
71/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mikä on epäloogisin hyllypaikkalöydös, mihin oot törmännyt. Ei lasketa mukaan asiakkaiden väärälle hyllylle jättämiä tuotteita, vaan pelkästään ne etikelliset.

Ite löysin tänään hummuksen valmisaterioiden joukosta. Margariinit ja jopa härkis olis ollu loogisempia.

Porin Puuvillan Citymarket on täynnä typeriä hyllysijoitteluita. Kannattaa mennä kauhistelemaan esim. Nyhtökauraa lihahyllyssä ( Härkis ja muut vegaanituotteet vegaanihyllyssä) toinen mikä tulee mieleen on gluteenittomat pitsat pitzojen keskellä pakastealtaissa ja muut gluteenittomat tuotteet loogisesti vihannesosastolla omassa kaapissa. Muitakin vastaavia loogisuuksia löytyy. Tutustumisen arvoinen paikka. Itse äänestän jaloillani muita kauppoja.

Vierailija
72/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissipsejä olen monta kertaa metsästänyt pitkin kauppaa ja silti on monesti jäänyt löytymättä. Monesti siellä missä hapankorput, mutteivät aina. Mikseivät voi olla sipsihyllyllä? Arvaan että niille haetaan jotain terveellistä imagoa mutta kun snäkseinä niitä syödään, niin sen mukaan saisi sijoittaakin.

Muutenkin saisi olla sellainen yleinen snäksihylly, missä olisivat sitten myös maissilastut/nachot, suolaiset pähkinät ja muut vastaavat.

Kananmunat on moni muukin maininnut, niille saisi olla jokin standardipaikka kyllä.

Vierailija
73/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruunamehu (siis se sitruunan näköisessä pikkupullossa) mehujen joukossa. Mun mielestä se on mauste, vai juoko joku hullu sitä mehuna?

Hajasijoitettuja myös esim. croissant-taikina tölkissä ja jo mainitut hummus, tuorepasta, kananmunat, majoneesi...

Sen tuotteen nimi on sitruunamehu eikö tuo jo kerro, mistä etsiä. Olen yksi niistä hulluista, jotka juovat sitä veteen sekoitettuna. Niin kuin mehua juodaan. Voin kertoa, että meitä hulluja on aika paljon.

Ei varmasti ole, en todellakaan usko, että teitä olisi montaa. Itse en ole tavannut vielä ketään kaltaistasi, joka syövyttää hammaskiilteet raa'alla sitruunamehulla. 

Vierailija
74/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin Prismassa tarkoituksena ostaa evässalaattia töihin. Etsin niitä ikuisuuden hyllyn kohdalta, jossa kaikki muutkin salaatit olivat ja jossa päällä luki salaatit. Eipä löytynyt. Ei löytynyt myöskään valmisateriahyllyltä. Vartin kiertelyn jälkeen vihdoin löytyi hampurilaiset kyltin alta yhdessä kolmioleipien ja hampurilaisten kanssa. Mikseivät vaan voi olla siellä missä muutkin salaatit??

Vierailija
75/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla vauvanvaatteet mahdollisimman alhaalla. Kuka ostaa vauvanvaatteita? Enimmäkseen odottajat. Keillä on erittäin vaikea kyykkiä tavaraa lattiatasosta riskinä mm. se, että pyllähtää kokonaan lattialle tai laskee alleen, niin, sama vastaus... Sinne jää katsomatta ne alaosaston bodyt ja potkarit. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
76/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epälooginen sijoittelu oli kaurajugurtilla. Se löytyi useiden kierrosten jälkeen kylmässä säilytettävien mehujen kanssa samasta kaapista. Tosi loogista! Kuka nyt jugurttia jugurttihyllyssä pitäisi? Soijajugurtit olivat jugurttihyllyssä, joten edes maitotuotelogiikka ei pätenyt.

Kaurajugurtti on oikeasti kaurakiisseliä. Ainakin jos yosaa tarkoitat. Sikäli selittäisi edes hiukan tota logiikkaa, mutta on toi silti aika omituinen paikka :D

Vierailija
77/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi K-Supermarketissa, on kortsut sijoitettu siihen ruuhkaisimman kassan viereen, missä yleensä myydään karkkirasiaa ja suklaapatukkaa. Joskus vaan kiinnitin huomiota, että siitä en kyllä ensteks niitä etsisi.

Vierailija
78/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe! Oon metästänyt sitä tokmannilta, prismasta, k-marketista.. ei vaan löydy!!! Kysyin tokmannilla piiitkän etsinnän jälkeen, että missä sitä on. Sanoi että kyllä sitä pitäisi olla, mutta myyjä ei itsekkään sitä sitten löytänyt joten luovutin :D Kaveritkin on etsinyt niitä ympäri kauppaa, mutta näköjään ne on piilotettu todella hankalasti. 

Vierailija
79/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en oo vieläkään löytänyt sitä pussia :/ Ehkä sitten joskus

80/252 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Beef jerky on jostakin syystä sijoitettu 24-packien viereen, normin kalja- ja siiderihyllyn päätyyn. Kai se on sitten niin äijää.

Argh, oikea malliesimerkki ontuvasta logiikasta. Jos minun pitäisi ostaa kyseistä tuotetta, etsisin sipsi- ja naksuhyllystä.

Samalla logiigalla tamponien ja terveyssiteiden viereen voisi sijoittaa kaikki suklaalevyt. Ja ehkä vielä kondomit kaljahyllyyn.

Oli päivän piristys 😆