Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret yrittäjät n.18-25

13.02.2017 |

Hei,
Tehtäisiinkö keskustelu meille nuorille yrittäjille? Olisi kiva saada juttuseuraa samassa tilanteessa olevilta. Tietty mikäänhän ei estä tutustumistakaan pidemmän-lyhyemmän viestittelyn jälkeen. ;)
Itse olen töissä käyvä 20-vuotias nainen. Olemme mieheni kanssa lopettaneet ehkäisyn käytön jouluussa -16. Käytössä oli minipillerit ja ensimmäiset ns. luomu menkat olivat nyt helmikuun ekalla viikolla. Ovulaatio on nyt muutaman päivän sisällä ollut, tikuttamalla varmennettu. Huomaa kyllä, nimittäin kahvi etoo aivan älyttömästi. (Pahin oireeni aina). :D

Kommentit (37)

21/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kai tässä voi pikkuhiljaa liittyä tänne kun asiat alkaa järjestymään. Lopetin just lääkityksen minkä jälkeen on pidettävä 30päivän karenssi ennenkun saa raskautua, joten tässä nyt sit ootellaan maaliskuun lopulle, sitten ois tarkotus jättää e pillerit pois kokonaan :o Alunperin puhe oli kesästä, mutta vauvakuume jyllää mahdottomana itsellä sekä miehellä ja päädyttiin nyt sitten olemaan turhia vitkuttelematta. Itse -95 ja mies -96, ja mies kyllä aivan yhtä kovasti mukana kuumeilemassa.

Vähän jännittää ihmisten suhtautuminen, nyt ei olla kellekkää kerrottu että aletaan yrittämään. Tiedän kyllä että molempien perheet ja kaverit ottaa aivan varmasti asian hyvin ja lapsi on oikein tervetullut. Etenkin mun äiti on jo useamman vuoden pitänyt lastenlasta tilauksessa :D

Tässä nyt yrittää pitää ittensä kiireisenä töissä ja vapaa-ajalla että kuukaus kuluis nopeesti ja päästäs jännittämään. Iiks, hassulta tuntuu kun nää asiat on niin konkretisoitunut nyt! :3

22/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: No joo, eiköhän se mies viimestään varhaisultrassa innostu!

Mun oli pakko käyttää taas apteekin chattiä ja sieltä tuli vastaus tohon raskaustesti asiaan! Sanoi, että ovulaation ollessa myöhässä voi olla myös sama menkkojen kanssa (juuri tuo muutaman päivän heitto) hänen mukaansa täydellisin aika testin tekemisille olisi ensviikon perjantai. Toivoa siis vielä on! Yleensä päivä ennen menkkoja on kipuja, mutta nyt ei oo mitään!😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkunen: Tervetuloa mukaan ! Kiva, että teillä on aikastunut tuo yritys, ei tarvii kesään asti odotella! Meillä on hei sun kanssa aikalailla sama tilanne! Ite oon -96 ja mies -95! 😀

Mulla äiti on kanssa aivan tajuttoman kauan halukas saamaan jo lapsenlapsia. 😅

Me ollaan kerrottu nyt yrittämisestä muutamalle lähimmälle ystävälle. Ite omalle parhaalle kaverille ja mies omalleen, vastaanotto on ollut hyvä ja kannustava. Muille tästä ei sitten huudellakkaan pitkään aikaan!

Ps. Pakko hakee huomenna vielä tarkempia raskaustestejä! Nyt rfsu:n 25 tarkkuudella olevia, huomasin että markkinoilla on myös 15 ja jopa 10 tarkkusia! Jäiks! 😌

Vierailija
24/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniminä21: ne clearbluen digitestit on kai kaikista tarkimpia :)

Mä päätin että testejä teen vasta jos menkat on myöhässä. Sen verran usea satanen niihin on viimeisen vuoden aikana menny et nyt ei paree niitä tuhlailla...😅

Vierailija
25/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkunen: tervetuloa❤ Hei ollaan samanikäisiä! Toivottavasti teillä tärppää mahd. pian :)

26/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä aktiivista porukkaa, ihanaa (: Tuntuu ettei ole miehen lisäks oikeen ketään jolle voi näitä vauvakuumejuttuja höpöttää niin kiva täältä saada samassa tilanteessa olevien seuraa (:

Onkos täällä kuinka pitkiä suhteita takana ja millaiset elämäntilanteet muuten? Meillä on vielä melko tuore suhde eikä vielä asutakkaan virallisesti yhdessä vaikka käytännössä nyt asutaankin kahden kämpän välillä. Kuitenkin kummallakin vahva tunne tästä suhteesta ja tulevasuudensuunnitelmat selvät, joten lastenteko ei tunnu ollenkaan vieraalta tai liian aikaiselta. Niin kliseistä kun se onkin niin kai sen vain tietää kun oikee osuu kohdalle (:

En myöskään itse ajattele että oltaisiin mitenkään erityisen nuoria vauvantekoon, kumpikin kasvanut jo yli nuoruuden villityksistä ja arki on kovin tasaista. Itsellä jo kaksi ammattiakin plakkarissa. Kai sitä on aina ollut vähän pikkuvanha ja varhaiskypsä, ja nyt todella tuntuu että mielummin kykin hiekkalaatikolla kun baarissa kittaamassa kuppia.

27/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: totta! Tänään täytyy vähän tutkia mitkä herkimpiä. 😌

Muikkunen: Meillä sama juttu kanssa! Meilläkin melko tuore suhde ja yhteen muutto ihan viimeistään, kun plussa tulee testiin. Mies tietty muuttaa mun luokse, koska en asu vuokra-asunnossa vaan omistusasunnossa. Tulevaisuudessa sitten katsotaan isompaa yhteistä kotia. Töissä käydään, ammatit saatu muutama vuosi sitten.

Tuntuu, että moni tuomitsee tuoreet suhteet sekä lapsenteon. Eräs miehen kaveri sanoi, ettei ymmärrä ihmisiä jotka esim. 2 vuoden seurustelunkin jälkeen hommaavat lapsen. Itse tosin kyllä sanoin hänelle, ettei mua kiinnosta missä vaiheessa ihmiset lisääntyy vaan se, että elämäntilanne on kunnossa ja lapsi syntyy hyvään perheeseen. Eikä esimerkiksi. Huume / alkoholi perheeseen, missä päihteet ovat mukana lapsen arkipäiväisessä elämässä.

28/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos ihmisiä innostaa vaikka salainen facebook ryhmä niin voisin väsäillä semmoisen ja laitan sähköpostin tänne minne voitte laittaa sitten nimeä niin liitän ryhmään? (:

29/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkunen: Juu hyvä idea! Toinen on kanssa, jos siitä tekis suljetun ryhmän, niin ryhmän nimi tänne ja sit hyväksyntä vaiheessa näkee ihmisten profiilista aika selkeesti onko feikki vai aito! :) Voisin tulla esim. Ylläpitäjäks sun kanssa? :)

Vierailija
30/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faceryhmä kiinnostaa! Mut mieluummi nii et tänne sposti johon voi laittaa oman nimen ja sit liittää sinne ryhmään :) siten säilyy yksityisyys parhaiten :)

31/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin sähköpostin, eli viestiä nuoretmammat@luukku.com jos tahtoo liittyä, saan luotua ryhmän vasta kun saan edes yhden jäsenen liitettyä. Ja teen siitä tosiaan salaisen että ei pitäis sitten teidän fbkavereille näkyä että kuulutte moiseen ryhmään (:

Vierailija
32/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muikkunen: laitoin spostia! :)

Vierailija
33/37 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tän keskustelun sattumalta ja ajattelin, että voisin vähän höpöttää myös :) Tosiaan olen -96 ja mies -96 eli saman ikäisiä ollaan molemmat. Yritys alotettu syksyllä 2016 ja keskenmeno joulukuussa. Nyt ollaan raskaana rv 7+3 la lokakuussa :) Ovistestejä tein itse ahkerasti ja ikinä en ole saanut oviksen aikaan "oikeaa" plussaa eli aina haamuplussan mikä on kuitenkin merkinnyt ovista aina..

34/37 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E1234: Tervetuloa myös! :)

Ihanaa, että km jälkeen, teillä on kuitenkin tärpännyt nopeasti uudelleen! Onnea ❤

Ovistestejen suurkuluttaja täällä myös, tosin nyt jännäillään alkaako menkat vai tuleeko plussa. Tänään olisi pitänyt alkaa 🤔

35/37 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut puhe että annetaan tulla kun on tullakseen ilman suurempaa yritystä, mutta veikkaanpa että jos ei ala heti kuulumaan pillerien lopetuksen jälkeen niin itsekin tulee sorruttua aika äkkiä tikuttamaan ovikset :D Vähän jännittää myös että kuinka sekaisin kroppa on kun just oon vaihtanut minipillerit yhdistemiin hetki sitten, katotaan kuinka nopeesti kroppa sopeutuu sitten hormonittomuuteen kun ne lopetan.

Vierailija
36/37 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniminä21: Kiitoksia paljon 😊 Joo tärppi kävi yllättän nopeasti uudelleen. Käytiin tänään ultrassa ja siellä oli pikku pallero❤️ Plussaonnea teille myös!!

Muikkunen: Me myös ajateltiin kun lopetin syksyllä e-pillerit, että antaa tulla jos on tullakseen mut sit ovistestit alko houkuttelee liikaa😂 Raskautuminen ei ookkaan niin helppo juttu kun oli luullu 🤔 Oviksen oon kyllä tuntenut aina, mutta testillä se sitten aina varmistu :) Itsellä ainakin tosi nopeesti pillereiden lopettamisen jälkeen tasaantu hormonit ja kierto muutenkin ei heitellyt yhtään. Toivottavasti sullakin menis niin!

Ootteko muuten millasilla testeillä testannu? Mä tein tästä raskaudesta positiivisen jo 4 päivää ennen kuukautisia herkällä 15 testillä 😂

37/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi 24v. kuumeilija joukon jatkoksi. Taustaksi vähän että 4 vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä ja itse luovuin jo viime keväänä koko vauva haaveesta kun ei millään tullut edes sitä haamu plussaa. Sitten kuin kohtalon ivaa menkat jäi ja jäi, hiukan ihmettelin outoa oloa (närästystä) ja rintojen suurta turvonneisuutta ja herkkyyttä sekä ylävartaloon ilmestynneitä näppylöitä/veriluomia, kunnes päädyin huvikseen tekemään testin ja plussahan sieltä tuli. Onni jäi kuitenkin lyhyeen kuin sain rv 6+6 keskenmenon. Kesken menon jälkeen oli aika pitkään hiljais eloa asian suhteen. Vauva haave on ollut keskenmenon jälkeen koko ajan läsnä mutta enemmän taka-allalla kunnes alkoi raskaus uutisia kuulumaan ystävä piiristä jollion iski harmistus, olisihan meidän esikoinen syntynyt nyt tässä vuoden alussa jos olisi matkassa pysynyt. 

Tässä kierossa ei todellakaan olla oltu kovinkaan aktiivisia mutta nyt viime päivien aikana olen jymähtänyt välillä miettimään voisiko se olla että nyt olisi meidän vuoro? Mulla on siis TODELLA epäsäännölinen kuukautis kierto, ennen keskenmenoa oli 20-40pv:n vaihtelu ja keskenmenon jälkeen on ollut lyhimmillään 22 ja pisimmillään 37 päivää, lisäksi kärsin PMS oireista kärttysyys, rintojen arkuuss ja turvotus sekä ruokahalu muutokset. Nyt on ollut noin viikon ehkä vähän reilun viikon ajan rinnat kipeenä ja vähän turvonneet lisäksi tällä viikolla alkoi alavatsan kipuilut sekä välillä painon / venytyksen tunnetta, tunne ei kuitenkaan ole aivan menkka maista (muistelisin että tällaisia tuntemuksia oli ekassa raskausdessa), lisäksi on ollu alapään "kihelmöintiä / elohiiri" aina silloin tällöin tällä viikolla olen huomannut myös pientä etovuutta, vaikkakin se voi johtua kyllä ihan muustakin. Tänään on siis kierrossa menossa 26 päivä ja tein aamulla testin malttamattomuuttani, se oli nega. Nyt sitten tässä odotellaan että alkaako menkat seuraavan viikon aikana vai ei ja koska uskaltaa seuraavan kerran testin tehdä....

Haaveilija