Hoitotyötä tekevät, olen ajatellut palata hoitotyöhön,
ainoa askarruttava asia on työajat. Meillä ekaluokkalaisen aamupäivähoito alkaa klo 7.00 eli en millään ehtisi töihin 7.30, asumme 50km sairaalasta. Päivähoito on auki jo klo 6.00, onkohan mahdollista tehdä vain iltavuoroa töissä? KOkemuksia, silloin voisin olla aamuisin kotona, ja nuorin menisi päiväkotiin myöhemmin + ekaluokkalainen menisi vain iltapäiväkerhoon, mies pääsee klo 16.00 , käykö pelkän iltavuoron tekeminen raskaaksi pitkän päälle?
Miten tuo periodotyö menikään? Montakohan iltavuoroa jos tekisi peräjälkeen saisi aina vapaata?
Kommentit (10)
Eikö mies voi viedä lapsia aamulla? En suosittele pelkän iltavuoron tekemistä, koska aika lasten kanssa jää todella lyhyeksi, ja mies olisi sitten yksin lasten kanssa viitenä iltana viikossa.
Aamuvuorosta pääsee yleensä klo 15, jolloin iltaa jää mukavasti lasten kanssa. Iltavuoro kestää yleensä se 8h, joten et saisi sen enempää vapaapäiviä kuin päivätyössä.
Meillä ei mitään aamuhoitoa ole edes tarjolla ja eipä monessa muussakaan paikassa ja silti ekaluokkalaisen kanssa hyvin pärjää normaalia päivätyötä tekevä yh:kin. Pystytte varmasti vuorottelemaan vientejä miehesi kanssa ja pian ekaluokkalainen voi olla jo hetken yksinkin kotona ennen kouluun menoa. Tsemppiä, kaikki järjestyy varmasti.
mahdottomalta yhtälöltä...kun miehesi ei pysty hoitamaan aamuja. Itse teen kolmivuorotyötä, enkä tekisi mistään hinnasta pelkkää iltavuoroa, eikä mieskään ilahdu useista peräkkäisistä iltavuoroista. Itse asiassa syksyllä siirryn päivätyöhön, vuorotyö ei ole perheen kannalta kiva juttu.
Hae klo 8-16 päivätyötä!
yksi vanhainkoti on mut eivät kuulemma tarvitse tällä hetkellä lisää hoitohenkilökuntaa, miehen työ alkaa klo 7.00 eli lähtee joka aamu 5.45 töihin, ja näin ollen palaa klo 16.00.
En tiedä jaksaisinko yötyötä, moneltako se yövuoro loppuisi en varmaan olisi kotona 5.45, eli mahdotonta.
Ajattelin että jos voisi tehdä vaikka useamman iltavuoron peräjälkeen ja sitten useampi päivä vapaata?ei taida olla mahdollista
Minusta kuulostaa rankalta tuo pelkän iltavuoron tekeminen,
Itse tein pelkkää yötä esikosen ollessa n 3v ja meni ihan hyvin,lopetin kun tulin uudestaan raskaaksi :)
Yöthän on siitä hyviä et sit kun oot tehnyt putken niin on pitkät vapaatkin ja palkka on oikeinkin ok :)
Mies vei lapsen vuoropäiväkotiin lähtiessään töihin klo 04 (lapsi nukkui oikeastaan koko ajan,aika nopeaa tottui tähän...) ja minä hain lapsen kun olin nukkunut 11 asti ja sit olimme yhdessä lapsen kanssa ja klo 15 aikaan otimme vielä nokoset...
Teillä oli ilmeisesti hankalampi tilanne kun on 2 lasta...
Voisiko ekaluokkalainen odotella siellä päivähoidossa klo 6-7 jolloin miehesi voisi EHKÄ (?) lähteä aamulla niin et veisi lapset pk klo 6ksi ja menisi töihin??
Tai voitteko palkata kotihoitajan,jonkun nuoren esim (tukea tähän kelalta) joka huolehtisi ekaluokkalaisen sit kouluun ja hoitaisi toista (pienempää?) lastenne tai olisi osa-aikatöissä teillä,eli hoitaisi lapsen kouluun ja toisen hoitoon? esim 4h päivä töitä hänellä tmv
Eli työaika on 114,45 h/3vk. Jos teet pelkkää iltaa, tulee sulle 15 iltaa ja 6 vapaata listaan, eli illasta ei ansaitse vapaita sen enempää kuin aamuvuoroista. Tosin jos teet esim. kaksi viikonloppua listassa, voit silloin tehdä aamuja ja saat neljä arkivapaata. Monessa paikassa joutuu tekemään 2-3 yötä listassa. aina voi kikkailla noiden öiden kanssa. Jos teet viikonloppuna esim. kolme yötä pe-ma, saat monesti vapaita ti, ke ja ehkä vielä to.
Joissakin paikoissa (etenkin tehoilla) on voi tehdä esim. 12½ t:n päiviä esim. klo 8-20.30, silloin listaan tulee noin 9 työvuoroa.
Pelkän iltavuoron tekeminen maanantaista perjantaihin on jo ajatuksena susi. Käytännössä et näkisi pientä koululaistasi koko viikon aikana, paitsi pikaisesti aamulla.
Ai niin, voit tietysti tehdä lyhennettyä työaikaa 30t/vk, jolloin saat Kelalta noin 70e/kk.
yövuoroa voi tehdä pelkästään. Oletko harkinnut yötyötä?
entä onko työpaikan pakko olla juuri se sairaala? eikö ole jotain terveyskeskusta, ryhmäkotia, pitkäaikaishoitopaikkoja, palvelutaloa tms. lähellä jonne voisit hakea töihin?