Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

37-39 -vuotiaat naiset, minkä pituisia teidän kuukautiskierrot ovat?

Vierailija
13.02.2017 |

- ikäsi?
- kiertojesi pituuksien vaihteluväli (kaikkein lyhyimmästä kaikkein pisimpään kiertoon, vaikka äärimmäisiä kiertoja olisi esiintynyt 37-39 -vuotiaana vain kerran)? Kuinka pitkä se yleensä on?
- onko kiertosi muuttunut lyhyemmäksi tai pidemmäksi verrattuna aikaan, kun olit 20-35 -vuotias?

Omat vastaukseni:

- 38.
- kierronpituus 25-31(yleensä 27-30)
- kierto on lyhentynyt verrattuna aikaan kun olin 20-35 -v.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 37, kierto nykyään noin 28-32, jonkun verran heittoja saattaa tehdä esim. voimakas stressi. Tuolloin on päästy johonkin 40-45 päivää kiertoon. Tämä tahti ollut mulla nyt jo useamman vuoden, en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä yli kymmeneen vuoteen. Nuorempana kuukautiset olivat erittäin epäsäännölliset, kierto jopa 6 kk. Kun ikää on tullut lisää, kierto on vakiintunut tähän nykyiseen. Kuukautiset ovat kivuliaat ensimmäisten vuotopäivien ajan, joudun ottamaan pari päivää lääkettä. Vuoto on myös erittäin runsas alkupäivinä, mutta ehkä vähän lyhentynyt viimeisen vuoden aikana (kestää noin 5-7 päivää).

Vierailija
22/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut 30 pv. Stressi voi vähän vaikuttaa mutta ei monen päivän heittoja. 39v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto nykyään 27-30 päivää.

Olen nuorena kärsinyt hyvin epäsäännöllisestä kierrosta (17-35 vrk) ja sen vuoksi aloin syödä e-pillereitä.

Välillä olin ilman niitä ja kierto oli niin sekaisin, etten pysynyt laskuissa.

Tulin kuitenkin raskaaksi. Sen jälkeen kierto oli taas mitä sattuu, kunnes puoli vuotta sitten lopetettuani hormonaalisen ehkäisyn, kiertoni tasautui nykyiseen.

(Ohi aiheen, mutta ovulaationi on heti kuukautisten jälkeen; kp 4-6.)

Vierailija
24/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
25/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kierto lyheni raskauden jälkeen (33v) aiemmasta 25-32 vrk:sta 20-28 vrk:een. Kunnes neljänkympin kynnyksellä harveni ensin niin, että jäi satunnaisia kertoja pois ja lopulta oli jopa kuukausien mittaisia taukoja. 41-vuotiaana sitten loppui kokonaan. Ja diagnoosihan oli menopaussi.

Vierailija
26/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä nyt erikoista. Kello on jo puoli kymmenen eikä vieläkään kuukautiset ole alkaneet, vaikka varhain aamulla isolla asialla wc:ssä käyttyäni tuli ruskeaa vuotoa vähän emättimestä. Äsken juuri kävin pissalla eikä tullut mitään vuotoa. Luulin että kuukautiset alkavat tänään, mutta ei näköjään. Minulla ei ole aikaisemmin ollut sellaista, että olisi ruskeaa vuotoa alussa ilman että samana päivänä myöhemmin kuukautiset alkavat. 

Alkavatkohan ne huomenna sitten. Mitä jos ne eivät ala huomennakaan?

ap.

Vierailija
27/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias. Mulla oli tosi säännöllinen kierto (30 päivää) noin 33-vuotiaaksi asti. Nykyään kierto 25-29 päivää.

Vierailija
28/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen 28 päivää. On ollut aina aivan täsmällisesti tuo siitä lähtien kun alkoivat kun olin 12. Ikää siis 38.

Tasan yhtenä kuukautena heitti sen verran, että oli 25 päivää. Se oli sama kuukausi kun lopetin seinään pitkään käyttämäni lääkityksen.

Kun kierto heti sitten taas palautui tuon yhden kuukauden jälkeen tasan siihen samaan 28 päivään eikä ole siitä hievahtanut, niin olen vakuuttunut että johtui lääkkeestä.

Vierailija
29/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hemmetti. Ap. tässä. Olen nyt ihan ymmälläni. Aamulla wc:ssä käydessäni kuukautiseni "alkoivat", eli tuli ruskeaa vuotoa vähän, mutta nyt ne eivät sittenkään ole alkaneet, vaikka olen odottanut koko päivän. Mitä tämä nyt taas oikein on? Voiko näin "vanhemmalla iällä" (38) kuukautiset ruveta alkamaan tällaisella tiputtelulla? On kierron 26. päivä, joten kuukautisten alkaminen olisi oikea-aikainen, joskin kierto jäisi lyhyehköksi. Raskaana en ole.

Lasketteko kuukautisten alkaneen tiputtelupäivästä, jos teillä sellaista esiintyy, vai vasta siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa?

Syy miksi nyt olen näin kiinnostunut kuukautisista on lääkitys jonka aloitin puolisen vuotta sitten, ja jonka haittavaikutuksiin voi kuulua kuukautishäiriöt. En nyt tiedä johtuuko oireiluni (pari lyhyempää kiertoa  viim. 4 kuukauden sisällä ja nyt tämä tiputtelu) lääkkeestä, alkamaisillaan olevista mahdollisista vaihtareista vai normaalista ikään liittyvästä muutoksesta joka ei vielä ole vaihtarit.

.

ap.

Saattaa hyvin todennäköisesti johtua lääkkeestä. Tsekkaa gyneltä.

Vierailija
30/31 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 38. Kierto ollut aika tarkkkaan 35 päivää, kuparikierukka kuymmenisen vuotta. En ole ainakaan vielä huomannut lyhentyneen ainakaan. Ehkä vuoto niukentunut hiukan.

Mulla niukentuu talvisin ja ehkä vielä vähän piteneekin talvella kuukautisten väli. Kesällä sitten herään varmaan taas eloon.

Vierailija
31/31 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Koittakaa laittaa nimenomaan se vaihteluväli. Yritän kartoittaa kierronpituuksien muuttumista epätyypillisen pitkiksi /lyhyiksi iän myötä.

Itselläni nimittäin (olen 38) on viimeisen puolen vuoden aikana tullut yhtäkkiä 25 pituisia kiertoja siellä täällä, vaikka kiertoni on vuosikausia ollut 27-30. Varhaisvaihdevuosia olen itsekin miettinyt, mutta kuukautiseni toisaalta tulevat säännöllisesti eli yhtään kiertoa ei ole ikinä jäänyt välistä.

Tilannetta sekoittaa että aloitin puolisen vuotta sitten lääkityksen (fyys. sairauteen) jonka sivuvaukutuksiin kuuluu joskus kuukautiskierron häiriöt. Siitäkö vain johtuneekin?

Olen tooosi huono menemään lääkäriin, ja siksi tilasin netistä kotitestin, joka selvittää virtsasta FSH-hormonin pitoisuuden ja antaa osviittaa vaihdevuosien mahdollisesta alkamisesta. Nyt jännittää. Jos muistan, tulen kertomaan tänne testin tuloksen sitten kun se on tullut postissa. :-)

Ap. tässä. Testi tuli postissa ja ehdin vasta tässä kierrossa tekemään sen oikeana ajankohtana.

Tulos: "Negatiivinen: Vaihdevuotesi eivät ole alkamaisillaan ja sinulla on hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi tässä kierrossa."

Hyvä juttu! En siis yritä raskautta, mutta testin tulos sanoi noin. Kyllä näistä lanteista vielä paukkuja löytyy ;D

No niin. On aika siirtyä muihin huoliin... ;)

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme