Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alakoululaisen viettämä aika kavereiden kanssa

Vierailija
12.02.2017 |

Kertokaa paljonko alakoululaisenne viettää aikaa kavereiden kanssa ja mitä tekevät.

Minun lapsi ei juuri koskaan, joskus saattaa innostua lähtemään leffaan, hiihtämään tms. jonkun kanssa. Koulumatkat kulkee ystävän kanssa ja jonkun verran viestittelee whatsappissa. Vuosi vuodelta vaan vähemmän viettää aikaa kavereiden kanssa, kun eka luokalla saattoi usemman kerrankin viikossa käydä jonkun luona tai kutsua meille kaverin. Kaikki on kuulemma aina niin kiireisiä. :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsilla on kaksi kaveri-aikaa viikossa, yksi arki-iltana ja toinen viikonlopulla. Silloin lapset saavat tavata ystäviään joko kotona tai kavereillaan.

Lapset tapaavat kavereita tietenkin myös harrastuksissa. Partio, seurakunnan kerho, konservatorion nuorisoluokka, baletti ovat lasten harrastuksia.

Lapsille koulu on kuitenkin etusijalla ja arki-iltoina tehdään erilaisia kouluprojekteja ja opiskellaan ylimääräisiä aineita normiläksyjen lisäksi. Lapset lukevat paljon kirjoja ja kuuntelevat musiikkia. Meillä satsataan myös perheen yhteiseen aikaan ja aikaa vieviin harrastuksiin. Meillä on perheen oma kamariorkesteri, joka harjoittelee kahtena iltana viikossa.

Lapset eivät arvosta strukturoimatonta yhdessäoloa kavereiden kanssa, koska he saavat niin paljon enemmän harrastuksista ja yhdessäolosta perheen kanssa.

Onkohan tässä kysytty oikeasti lasten mielipidettä?

On ja se on myös otettu sopivassa määrin huomioon. Mutta ihan tosissaan: annatko itse lapsen tehdä aina oman muelipiteensä mukaan? No etpä ihan taida ;)

Kouluikäisen kanssa säännöt voi jopa sopia yhdessä. Eikä ole tarvetta koulun lisäksi ylimääräisille aineille tai pakottaa lasta viettämään iltoja perheen kamariorkesteriharkoissa!

Tätä nyt meidän lapset haluavat tehdä. 13-vuotias opiskelee harvinaisia kieliä ihan vapaaehtoisesti ja kaikki soittavat jotain soitinta. Isä on muusikkoperheestä ja koko mun suku tutkijoita ja tieteilijöitä. Meidän lapset ovat kasvaneet maailmassa, jossa nämä ovat cooleja juttuja. Ei heitä tarvitse pakottaa. Ja pari iltaa viikossa kavereiden kanssa riittää hyvin. Silloinkin lapset tekevät vähän epätavallisempia juttuja, kuten lukevat lukion kursseja ym. Ap

22/22 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 12v poika oon päivittäin kavereiden kanssa chillaamassa ja tekemässä jotain ulkona. koulu jutut saattaa jäähä siinä tekemättä mutta omapa on ongelmani.

Vanhemmat valittaa oot liikaa kavereiden kaa ulkona. 10 veljeni ei oo yhtään missää pelaa vaa mutta hän tykkää yksinäisyydestä koulussa on kyllä hänella kavereita kuulema jotkut sanoo et se ois koneella mut ei oo konetta. Vanhemmat ei saa mua pysymään kotona mutta haluu veljet ulos. Opettajat valittaa siitä et kaveri porukka on huono mut oikeesti se on laaja ja jokanen kaveri on erillainen. Veljeni kavereilla on liikaa harrastuksia ni veljeni ei voi olla niitten kanssa. Älkää painostako lapsia harrastuksiin jos ne ei halua koulu juttuihin voi vähän mut ei sillee et teet 5 ylimäärästä sivua. Antakaa myös lapsien olla kavereitten kanssa älkääkä kieltäkö kenen kanssa saa olla ja kenen kanssa pitää olla. Ja kyllä lapsenne olisi ulkona jos ette välttämättä painostas leikkimään. Ja kyllä ne ku kasvaa ni alkaa olee kavereitten ja tyttöjen kanssa alemmilla luokilla ei välttämättä kiinosta henggaillu vaa pitää olla tekemistä

Sori jos ei saa selvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän