Vauvan nimeksi Helli, Elli, Helmi vai Elma?
Etunimeksi siis. En osaa päättää.. Perusteluita?
Kommentit (38)
Oikein special snowflake jos haluaa olla, niin noiden nimien sijasta valitse Helvi! Helvejä ei löydy kuin vanhainkodeista ja hautausmailta ja kuolinilmoituksista...
Helli on liian imelä ja ikätoverit voivat keksiä siitä vaikka mitä. Elli on erittäin yleinen nimi nykyään. Elma on harvinainen, mutta ei kovin kaunis. Valitsisin Helmin.
Anna nimeksi Helli, on hieman erilainen. Lapseni tarharyhmässä on kolme Helmeä ja aina vaatteet menee sekaisin.
Elmasta tulee mieleen maaseutu. Käväisin juuri syksyllä täällä Helsingissä Elma-messuilla (=maatalousmessut). Lisäksi mulla oli Elma-niminen isotäti, joka omisti ison maatilan, mutta eipä kai kaikilla Elmoilla ole maatiloja sentään.
Elma.
Jos itse olisin tytön saanut, hän olisi Liisa.
Miehen näkökulmasta sanoisin, että tuunaat Hellistä Helin, niin saat todella mukavan nimen, josta lapsikin pitää vanhempana. Tunnen muuten yhden tosi fiksun Helin, sitäpaitsi. Tästä tulisi sitten toinen. 😉
Elma, isoäitini mukaan. Lämmin ja hyväsydäminen ihminen. Hän ei kuitenkaan itse pitänyt nimestään, olisi mielummin ollut Elna. Eli mitä mieltä nimestä ELNA?
Tunnen yhden Hellin, on aivan ihana ihminen. Voisin nimetä lapseni hänen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta sanoisin, että tuunaat Hellistä Helin, niin saat todella mukavan nimen, josta lapsikin pitää vanhempana. Tunnen muuten yhden tosi fiksun Helin, sitäpaitsi. Tästä tulisi sitten toinen. 😉
Me Helit ollaan noin 40-vuotiaita naisia. Olen aina vihannut nimeäni.
Helinä on ihana. Sopisi kyllä ehkä toiseksi nimeksi oaremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me Helit ollaan noin 40-vuotiaita naisia. Olen aina vihannut nimeäni.
Hei Heli, ei kannata vihata nimeäsi. Helit ovat juuri parhaita. Mukavia ihmisiä ja nimi sen mukainen.
m28
Niinkuin ap huomaat, niin jokaisella on oma makunsa nimien suhteen. Anna se, joka sinusta tuntuu parhaimmalta. Itse pidän eniten Helli nimestä.
Helli on tosi kaunis, mutta itseä hieman häiritsee se, että se on verbin imperatiivi/imperfekti. Eikä se nyt muuten, mutta kun tuo verbi on hieman lälly ja intiimikin. Samaa sarjaa kuin Lempi.
Elli ja Helmi ovat mummoja. Helli mua, ei sekään. Jää siis yksi. Nykymaailmassa suosin kuitenkin kansainvälisempiä nimiä ja siksi tytär on Milla.
Meillä on Helmi, mun mielestä ihana ja herkkä nimi, silti kuitenkin tosi perinteinen nimi. Rakastan perinteisiä nimiä. Vaikka Helmi onkin aika 'suosittu', niin ei niitä silti niiin paljon ole. Nykyää on niiin paljon erilaisia nimiä että ei niitä kaikista suositumpiakaan määrällisesti ole paljon.
Toinen vähän samaan sarjaan kuuluva, mutta harvinaisempi on Heljä, musta sekik on tosi kaunis nimi :)
No hyi. Melli tarkoittaa karamellia, jos et tiennyt. Jotenkin lipevän ällöttävä sana.. "sedällä ois mellejä, haluaiskos tytöt vähän maistaa?"