Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nimeksi Helli, Elli, Helmi vai Elma?

Vierailija
12.02.2017 |

Etunimeksi siis. En osaa päättää.. Perusteluita?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Melli on söpöin nimi ikinä :)! Ei siis Helli vaan MELLI

No hyi. Melli tarkoittaa karamellia, jos et tiennyt. Jotenkin lipevän ällöttävä sana.. "sedällä ois mellejä, haluaiskos tytöt vähän maistaa?"

Vierailija
22/38 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein special snowflake jos haluaa olla, niin noiden nimien sijasta valitse Helvi! Helvejä ei löydy kuin vanhainkodeista ja hautausmailta ja kuolinilmoituksista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elle ja Alvar lasten nimiksi.

Vierailija
24/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli on liian imelä ja ikätoverit voivat keksiä siitä vaikka mitä. Elli on erittäin yleinen nimi nykyään. Elma on harvinainen, mutta ei kovin kaunis. Valitsisin Helmin.

Vierailija
25/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nimeksi Helli, on hieman erilainen. Lapseni tarharyhmässä on kolme Helmeä ja aina vaatteet menee sekaisin.

Vierailija
26/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmasta tulee mieleen maaseutu. Käväisin juuri syksyllä täällä Helsingissä Elma-messuilla (=maatalousmessut). Lisäksi mulla oli Elma-niminen isotäti, joka omisti ison maatilan, mutta eipä kai kaikilla Elmoilla ole maatiloja sentään.

Vierailija
27/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elma.

Jos itse olisin tytön saanut, hän olisi Liisa.

Vierailija
28/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helma

Vierailija
29/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta sanoisin, että tuunaat Hellistä Helin, niin saat todella mukavan nimen, josta lapsikin pitää vanhempana. Tunnen muuten yhden tosi fiksun Helin, sitäpaitsi. Tästä tulisi sitten toinen. 😉

Vierailija
30/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elma, isoäitini mukaan. Lämmin ja hyväsydäminen ihminen. Hän ei kuitenkaan itse pitänyt nimestään, olisi mielummin ollut Elna. Eli mitä mieltä nimestä ELNA?

Vierailija
31/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Hellin, on aivan ihana ihminen. Voisin nimetä lapseni hänen mukaan.

Vierailija
32/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmasta sanoisin, että tuunaat Hellistä Helin, niin saat todella mukavan nimen, josta lapsikin pitää vanhempana. Tunnen muuten yhden tosi fiksun Helin, sitäpaitsi. Tästä tulisi sitten toinen. 😉

Me Helit ollaan noin 40-vuotiaita naisia. Olen aina vihannut nimeäni.

Vierailija
33/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä on ihana. Sopisi kyllä ehkä toiseksi nimeksi oaremmin.

Vierailija
34/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me Helit ollaan noin 40-vuotiaita naisia. Olen aina vihannut nimeäni.

Hei Heli, ei kannata vihata nimeäsi. Helit ovat juuri parhaita. Mukavia ihmisiä ja nimi sen mukainen.

m28

Vierailija
35/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ap huomaat, niin jokaisella on oma makunsa nimien suhteen. Anna se, joka sinusta tuntuu parhaimmalta. Itse pidän eniten Helli nimestä.

Vierailija
36/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli on tosi kaunis, mutta itseä hieman häiritsee se, että se on verbin imperatiivi/imperfekti. Eikä se nyt muuten, mutta kun tuo verbi on hieman lälly ja intiimikin. Samaa sarjaa kuin Lempi.

Vierailija
37/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli ja Helmi ovat mummoja. Helli mua, ei sekään. Jää siis yksi. Nykymaailmassa suosin kuitenkin kansainvälisempiä nimiä ja siksi tytär on Milla.

Vierailija
38/38 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Helmi, mun mielestä ihana ja herkkä nimi, silti kuitenkin tosi perinteinen nimi. Rakastan perinteisiä nimiä. Vaikka Helmi onkin aika 'suosittu', niin ei niitä silti niiin paljon ole. Nykyää on niiin paljon erilaisia nimiä että ei niitä kaikista suositumpiakaan määrällisesti ole paljon.

Toinen vähän samaan sarjaan kuuluva, mutta harvinaisempi on Heljä, musta sekik on tosi kaunis nimi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi