Olen vapaaehtoisesti työtön miksi se on joillekin ongelma?
Kaikki kehottavat hakemaan töitä. No kun en halua töihin! Töitä ei muutenkaan riitä kaikille, niin onpahan yksi työtön lisää vähentämässä kilpailua työpaikoista. Annan mielummin jonkun muun työnhaluisen tehdä työni.
Kommentit (44)
Koska rasitat kansantaloutta. Työttömyysturva on ihmisille, jotka haluavat töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos et nosta mitään tukia, se ei olekaan ongelma.
Niin tai käytä verovaroin kustannettuja palveluita.
Minä haluaisin työkyvyttömyys tai sairaseläkkeelle,mutta en pääse,perjantaina vasta olin työterveyslääkärissä.
Ootko yrittäjyydeestä kuullut? Opiskele liiketaloutta ja luo työpaikkoja. Just tollanen yhyy yhyy mitään en viiti tilanteen muuttamiseksi viiti tehdä -asenne.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyytyväinen työvoimareserviläinen. Elinkeinoelämä kiittää kun palkat pysyvät maltillisina kun työvoimaa on tarjolla enemmän kuin kysyntää. Miksi ap mielestäsi toimii väärin? Sitten toki eri asia jos maamme kärsisi joka alan työvoimapulasta.
Koska me työssäkäyvät maksamme työttömyytesi veroillamme. Jos et tosiaan nosta mitään yhteiskunnan tukia, niin se ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelma.
Työtön ei saa olla tyytyväinen tilanteeseensa, muistakaa tämä. Vaikka olisi 100 000 työtöntä yhtä työpaikkaa kohti, niin jokaisen on tapeltava siitä verissä päin. Ei käy että vaikka tuhat tyyppiä heittää hanskat tiskiin ja parantaa työhaluisten mahdollisuuksia edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyytyväinen työvoimareserviläinen. Elinkeinoelämä kiittää kun palkat pysyvät maltillisina kun työvoimaa on tarjolla enemmän kuin kysyntää. Miksi ap mielestäsi toimii väärin? Sitten toki eri asia jos maamme kärsisi joka alan työvoimapulasta.
Eiköhän aikuisen ihmisen vastuu ole tienata oma elanto. Ei ole valtion homma.
Vierailija kirjoitti:
Koska me työssäkäyvät maksamme työttömyytesi veroillamme. Jos et tosiaan nosta mitään yhteiskunnan tukia, niin se ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelma.
No kun monen ihmisen vain on pakko olla työttömänä, halusi tai ei. Suomessa kun ei ole työtä kaikille eikä ostovoimaakaan vaikka kuinka perustaisi yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska rasitat kansantaloutta. Työttömyysturva on ihmisille, jotka haluavat töihin.
Sanoppa tuo sama sompuille?
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa olla tyytyväinen tilanteeseensa, muistakaa tämä. Vaikka olisi 100 000 työtöntä yhtä työpaikkaa kohti, niin jokaisen on tapeltava siitä verissä päin. Ei käy että vaikka tuhat tyyppiä heittää hanskat tiskiin ja parantaa työhaluisten mahdollisuuksia edes vähän.
Nii onhan se niin saatanan vaikeeta niitä työhakemuksia vääntää. Mitään muuta TE-toimisto vaadi sen rahan vastikkeeksi kun aktiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aikuisen ihmisen vastuu ole tienata oma elanto. Ei ole valtion homma.
No kerropa miten sen tienaat ellei ole töitä? Aina jää rannalle ruikuttamaan joku jos vaikka ap nyt löytäisi töitä. Hän kenties syrjäyttäisi jonkun kipeästi vaikkapa mielenterveytensä takia työtä tarvitsevan. Meitä on niin moneen lähtöön. Nuo mantrat yhteiskunnan tuilla elämisestä jne jääköön täystyöllisyyden tilanteeseen.
Hyvä ap! Kunpa vaan useampi noudattaisi esimerkkiäsi. Rupeaisi ehkä suomalaiseen työvoimapolitiikkaan löytymään järkeä kun nykyistä järjestelmää ruvettaisiin horjuttamaan.
Olisiko sinulla ongelmaa, jos sinulle ei annettaisi lainkaan tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa tuo sama sompuille?
Nii just tämä. Suomalaiset istuu himassa kaivassa persettän, mutta ihan kamalaa ku maahanmuuttajat tekee sitä.
Naiset ei osaa kieltä, osaavat olla vaan vaimoja. Palkkaisitko? Onneksi nuori sukupolvi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun monen ihmisen vain on pakko olla työttömänä, halusi tai ei. Suomessa kun ei ole työtä kaikille eikä ostovoimaakaan vaikka kuinka perustaisi yrityksiä.
Kun on pakko, eikä saa työtä, vaikka yrittää, minä autan mielelläni. Jos taas itse haluat olla työttömänä etkä edes hae töitä, sun on itse rahoitettava se.
No eipä tuo mulla ainakaan ongelma ole. Aina tulee olemaan työttömyyttä, ilman työttömyyttä monet ammatit katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kehottavat hakemaan töitä. No kun en halua töihin! Töitä ei muutenkaan riitä kaikille, niin onpahan yksi työtön lisää vähentämässä kilpailua työpaikoista. Annan mielummin jonkun muun työnhaluisen tehdä työni.
Loiseläjä ja yhteiskunnan vihollinen
Se on ennen kaikkea naisille ongelma, koska naisille miehessä tulotaso ja varallisuus on kaikki kaikessa ja siten miehen tahallinen työttömyys on naisille punainen vaate.