Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka pettyneitä sh/th:n opintoihin?

Vierailija
12.02.2017 |

Kolmas vuosi menossa ja olo on niin pettynyt. Opiskelun syvin tarkoitus tuntuu olevan pelkkää oppariin valmistautumista ja tekstin tuottaminen lähdeviitteineen, on osa melkein joka ikistä kurssia. Sen sijaan se itse sairaanhoidollinen yms puoli jää tosi pinnalliseksi ja tunneilla vaan pohditaan ja pohditaan.
Ryhmätöitä on ryhmätyön perään, yhtä saatanan aikataulujen sovittelua aikuosten ihmisten kesken.
Ainoa kiva asia opiskelussa on harkat, toson sinnekkin on dorka olo mennä, kun mitään asioita ei ole käyty kunnolla läpi. Meillä esim. kirran harkka oli ennen kanyloinnin opettelua, voitte vaan miettiä kuinka paljon sitä kanyloitavaa tässä tulee loppuopintojen parissa, kun jäljellä olevat harkat keskittyy neuvolaan, kouluterveyteen ja terveysasemalle.
Tän vuodatuksen pointti oli se, että mietin miten työelämässä tulee pärjäämään, kun koulun anti on mitä on.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuvittele, jos tulee influenssarokotteen ottamispakkokin!

Vierailija
2/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Tamkissa? Se oli aivan järkyttävä paikka. Paperit sain, mutta lähdin opiskelemaan vielä toista tutkintoa. Häsläämistä, rasittavia opiskelukavereita, pintapuolista opiskelua ja epäjohdonmukaista opetusta. Ei ollut mun paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöt johtuvat ennenkaikkea resurssoinnin puutteesta ja luulen, että aika moni muukin asia. Hyvää ei saa halvalla.

Lähdeviitteet tulee taas sieltä, että amk yrittää olla korkeakoulu. Tutkimuksellinen ote erottaa perusopetuksesta.

T. Liiketalouden ope

Vierailija
4/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse laureassa sairaanhoitajaksi ja oon tykännyt tosi paljon. Muutamat jutut olen itsekin kokenut vähän turhaksi, kun taas tiettyjä asioita pitäisi mielestäni opiskella enemmän. Noin yleisesti ottaen olen kuitenkin tykännyt, tosi mukava ilmapiiri ja ammattitaitoiset opettajat. :)

Vierailija
5/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näin on. Työelämässä pääsee sitten kartuttaa taitoja. Kyllä sen huomaa, että lähäri taustan omaavilla on paremmat kädentaidot ja toiminta akuuttitilanteissa, kun esim. meillä pelkän amk:n käyneillä.

Vierailija
6/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me opeteltiin kanyloimaan ennen kuin harkat alkoi. Enkä tule töissä tekemään sitä ikinä.

T: labrahoitaja

Vierailija
7/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vaihtaa metropoliaan? En opiskele alaa mutta useita tuttuja metropoliassa.

Vierailija
8/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMKissa on ehkä Suomen huonoin AMK-opetus. Aika kylmäävää tosiaan oli mennä harjoitteluihin ilman mitään osaamispohjaa. Ja harkkapaikoissa kuitenkin oletettiin, että opiskelija tietää ja osaa edes perusasiat. Videoita kyllä tehtiin ja keskusteltiin siitä saako sh liata omaa pesää kirjoittamalla Ilta-Sanomiin...

Vierailija
9/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa vaiheessa opintoja ja voin kyllä allekirjoittaa täysin. Uskon että suurin syy resursseissa. Sitten on myös paljon opettajasta kiinni saako opintojaksosta mitään irti. Tuntuu että liikaa keskitytään epäolennaiseen ja kliininen puoli jää vähemmälle. Opiskelen Laureassa.

Vierailija
10/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, näin on. Työelämässä pääsee sitten kartuttaa taitoja. Kyllä sen huomaa, että lähäri taustan omaavilla on paremmat kädentaidot ja toiminta akuuttitilanteissa, kun esim. meillä pelkän amk:n käyneillä.

Kädentaidot ovat ehkä lähäreillä paremmat, mutta teoreettinen osaaminen lukionkäyneillä ihan eri luokkaa!

Vierailija
11/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan pääse harkkaan ennenku on tietyt aiheeseen kuuluvat teoriat käyty ja asiat harjoiteltu työpajoissa. Tosi tarkkoja ollaan siitä että on tarpeeksi "valmis" aina tiettyyn harjoitteluun, mikä on tietysti hyvä asia. Missä koulussa oot?

Sh-opiskelija

Vierailija
12/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAMKissa on ehkä Suomen huonoin AMK-opetus. Aika kylmäävää tosiaan oli mennä harjoitteluihin ilman mitään osaamispohjaa. Ja harkkapaikoissa kuitenkin oletettiin, että opiskelija tietää ja osaa edes perusasiat. Videoita kyllä tehtiin ja keskusteltiin siitä saako sh liata omaa pesää kirjoittamalla Ilta-Sanomiin...

Ihanko totta? Mä olen aina ajatellut että tamk juurikin on tosi hyvä ja arvostettu koulu, onhan sinne aina valtavat hakijamäärätkin ja semi vaikea päästä. En opiskele alaa mutta harkitsen sairaanhoitajaksi tai terkkariksi hakemista.

Vierailija
13/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut tamkista aina vaan pelkkää hyvää :D

14/14 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen sh ja koin jo opiskellessa että se antaa vaan "luvan" tehdä sh työtä, varsinainen oppiminen tapahtuu työelämässä. Näinhän se on. Ja kyllä se on ihan tarpeellista osata myöskin ne perusasiat tutkimuksesta, lähdeviitteet, lähdekritiikki yms. Itse teen nyt alan yliopistotutkintoa, kyllä siitä amkin "akateemisesta pintaraapaisusta" on hyötyä.