Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä anoppiani vaivaa?? Olin auttamassa siivomisessa hänen kotonaan enkä tosiaan tienyt, että asiat ovat ihan näin huonosti...

Vierailija
12.02.2017 |

Eli oon aina tienny et anoppi säästää kaiken eikä haluaisi heittää mitään pois.
Mutta olin siivoamassa siis hänen kanssaan makuuhuonetta. Anoppi oli vähän, että tekisi sen kyllä itsekkin, mutta jos minä nyt ihan välttämättä haluan auttaa.

Järjestelimme hänen kaappejaan jotka olivat hyvin täynnä erillaista rojua ja oli todella sotkuista.

Yritin ehdottaa, että heittäisimme pois jtn...
Kaapeista löytyi ihan älyttömyyksiä...
Mm. Tyhjä vuosikymmeniä vanha saippua pullo, vanhoja karkkirasioita, lähes tyhjäksi käytetty huulirasva, mainoslehtisiä, jotain kuitteja yms...
Tavaraa riitti, vaikka miten...
Kysyin, että eikö näitä voisi heittää pois niin anoppi ryntäsi heti huutaen, että ei käy..
Lopulta myönsi syyn. Sanoi, että noihin romuihin liittyy tunnearvoa.
Sillä suurinosa niistä oli kuulemma vuodelta 1977, joka oli kuulemma niin hyvää aikaa. Hän juttui asiaan ja rupesi kertomaan, kuinka oli sinä vuonna 20v ja kaikki oli niin hyvin.
Tapaili kuulemma jtn miestä jne...
Hän alkoi ylistämään hirveästi, kuinka kaikki oli silloin paremmin...
Rupesi melkein itkukurkussa kertomaan 77 vuoden alusta tapahtumia joista muiti ihan päivämäärän, viikonpäivän ja kellon ajan..
Osasi kertoa mikä tavara oli miltäkin ajalta ks.vuotta.
Haluaa kuulemma säästää ne muistona ajasta, koska ne olivat hänellä jo niinä hyvinä aikoina.
Lopulta alkoi taas itkukurkussa aukomaan paketteja ja nuuhki niitä ja kertoi, kuinka niissä on vieläkin samat tuoksut, että ihan tulee ne ajat mieleen.

Kysyin, että miksi on silti säästänyt nuo niin sanoi, että ei tarkoituksella niitä alunperin säästänyt vaan tajusi jossain kohtaa, että nuo ovat silti ihanalta ja ajalta sekä niissä on ne ihana tuoksut jotka ovat olleet jo siitä asti eikä kuulemma pystynyt heittämään niitä pois.

Kertoi tunnin verran tästä vuodesta hirveän tarkkaan kaiken. Kaikki olivat kuulemma paljon paremmin tuolloin.
Mutta ei oikein vastannut silti miksi juuri tuo vuosi ja mikä on nyt niin huonosti.
On toki kyllä yksinäinen, mutta oli aika yksinäinen myös muistelemanaan vuotena.

Tarina olisi riittänyt vaikka miten pitkään kunnes jossain kohtaa oli pakko viheltää peli poikki.

Mikä ihme häntä vaivaa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ollut joku ihana mies silloin, mutta siitä ei ole jostain syystä tullut mitään? Joku tosi nyyhkyrakkaustarina, joka päättynyt surullisesti ja missä olis leffa-ainekset. Sitten on joutunut tyytyyn johonkin muuhun? Mullekin tuli mieleen, että onkohan sun miehen isä oikeasti sen isä, vaiko tuo unohtumaton mies vuodelta -77? Voisi selittää, miksi anoppi on vähän "vinksahtanut" ja juuttunut tuohon vuoteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi