Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö koskaan matkapuhelintasi suljettuna pidemmän aikaa?

Vierailija
12.02.2017 |

Miten kauan? Ja miksi?

Nyt en tarkoita että sulkee puhelimensa elokuvissa tai lennon ajaksi tai muusta vastaavasta syystä, vaan tilanteessa, jossa ihmisillä on puhelin yleensä päällä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte. Mä unohtelen sitä muutenkin milloin mihinkin.

Vierailija
2/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pidän. Joskus viikonlopun yli. Mulla ei ole mitään asiaa kenellekkään, eikä muiden jutut pätkääkään kiinnosta. Välillä keittää kaikki turhat soitot ja tekstarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kesälomalla etteivät soitot työpaikalta häiritse lomanviettoani.

Vierailija
4/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Ei mulle koskaan sada viestejä ja soittoja muutenkaan, hyvä jos kerran päivässä. Ei kamalasti häiritse.

Vierailija
5/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, minä myös viikonloppuisin.

Olen yksinäinen ihminen ja tuntuu pahalta, kun kukaan ei kumminkaan soita. Kun laittaa puhelimen kiinni, niin en tiedä varmasti, että kukaan ei ole yrittänyt tavoitella minua. Jokuhan on voinut soittaa, en sitä tule koskaan tietämään. Ja se tuntuu paremmalta.

Puhelimen kiinni pitäminen antaa myös hallinnan tunnetta, tuntuu että elämä on kontrollissa ja itse päätän siitä.

Vierailija
6/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun edes tarvitse pitää puhelinta kiinni, se on muutenkin hiljaa päivätolkulla, aamuherätyksiä lukuunottamatta. Koska olen tottunut siihen ettei minulle juuri kukaan soittele, en edes kanniskele puhelinta mukanani, kun olen kotona. Joskus saattaa puhelu tulla kun olen puhelimen kanssa eri kerroksessa ja huomaan sen vasta sitten kun illalla laitan puhelimen lataukseen.

Vierailija
7/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina yöksi kiinni. Ei tosin ole enää pelkoa, että joku soittaisi - vanha tapa vain.

Vierailija
8/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tunnin, myös äänettömällä, paljon häiritty.  Hyvin harvoin odotan soittoa.

Vierailija
9/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan aina yöksi kiinni. Ei tosin ole enää pelkoa, että joku soittaisi - vanha tapa vain.

Miksei äänetön riitä?

Usein laitan äänettömälle esim. ottaessani päiväunet. Mutta en minä sulje kuin pakon edestä. 

Vierailija
10/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äänettömällä melkein aina. En vaan aina jaksa, tuntuu siltä, että odottamatta tullut puhelu häiritsee. Katson saapuneet ja viestit sitten, kun olen sillä tuulella.

Vierailija
11/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska asun yksin ja jos äitini yrittää soittaa minulle, eikä saa minua kiinni usean soiton jälkeen, niin hän alkaa panikoimaan. 

Vierailija
12/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty enkä halua. Haluan olla läheisilleni aina tavoitettavissa.

N23

Vierailija
13/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuako alapeukutatte

Vierailija
14/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiön Mirkku kirjoitti:

Joo pidän. Joskus viikonlopun yli. Mulla ei ole mitään asiaa kenellekkään, eikä muiden jutut pätkääkään kiinnosta. Välillä keittää kaikki turhat soitot ja tekstarit.

En tiedä olenko ainoa, mutta turhauttaa välillä lasten harrastusten Whats upp- ryhmät, joissa piippaa välillä kymmenet viestit! Ihan kammottavaa. Meillä on kaksi tälläistä ryhmää, joissa yli-innokkaat äidit suunnittelee ja miettii asioita ääneen. Tai ilmoittaa ryhmään ettei Martti tänään tule reeneihin kun on hautajaiset, kipeä, kissa kipeä tai pitää olla hakemassa Juupajoelta tulevaa mummoa vastaan linja-autoasemalle.. LOPETTAKAA!!!!!

Vierailija
15/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä puhelinta koskaan muuten vain sammutettuna. Joskus se voi unohtua sammuksiin (esim. ap:n mainitsemien esimerkkitilanteiden jälkeen) tai joskus laitan joksikin aikaa sammuksiin säästääkseni akkua, mikäli en voi ladata akkua pian.

Vierailija
16/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty enkä halua. Haluan olla läheisilleni aina tavoitettavissa.

N23

Äidille voi laittaa viestin että kaikki OK, laitan kännyn pois ääneltä ja paikalla taas ylihuomenna. 

Kenenkään ei pidä olla aina tavoitettavissa. Sä olet vielä nuori ja ymmärrät tän joskus.

Vierailija
17/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, sähköttömällä mökillä esimerkiksi. Joskus voi unohtua kotonakin viiikoiksi kiinni, tai välillä sammuu itsekseenkin enkä huomaa pitkään aikaan. Se on vähän siinä ja siinä tarvitsisinko koko puhelinta.

Vierailija
18/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleenkään. Todella vittumaista tehdä läheisille niin.

Vierailija
19/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei äänetön riitä?

Usein laitan äänettömälle esim. ottaessani päiväunet. Mutta en minä sulje kuin pakon edestä. 

En itse asiassa tiedä miksei. Ennen se oli ihan normaalia pitää puhelinta yötä kiinni....

Vierailija
20/23 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän vaivaamaan, että onko läheisillekään pakko olla aina tavoitettavissa. Vai onko se vain tätä lankapuhelimien jälkeistä aikaa, että siihen on erikseen opittu.... Ei ennen ollut pakko saada aina asiaa perille milloin tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi