Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tulen aina olemaan katkera siitä, että puhevika esti minua nimeämästä lapset kuten halusin :(

Vierailija
12.02.2017 |

liian tiukat kielijänteet, r s ja l-viat.

olin jo oppinut elämään asian kanssa, kunnes tulin ensimmäisen kerran raskaaksi ja tajusin miten monessa kivassa nimessä on l tai r!

Lumi, Iiris, Veera, Siiri, Milla, Ronja, Pyry, Leo, Viljami... lausun siis ällän veeksi, r pärisee ja s suhisee.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äännevirheet häiritsee sinua kovasti, niin kielijänneoperaatioon voi hakeutua kyllä aikuisenakin ja uudet äänteet aivan hyvin oppia.

Sinä taas olet tunteeton besserwisseri. Näinköhän asia edes on, kuin kuvittelet? Ja varsinkaan, kuinka helppoa? Helppoahan se on tunteettomasti vain toiselle huudella.

Kahden lukukerran jälkeenkään en huomaa edellisen väittäneen, että se olisi helppoa. Jos asia kerran haittaa, niin olet varmasti motivoitunut opettelemaan äänteet leikkauksen jälkeen. Ryhdy toimiin!

Etkö ymmärrä sitten mitä luet? En väittänytkään hänen sanoneen, että se on helppoa, mutta ei hän myöskään näyttänyt ymmärtävän, miten kovan työn takana se olisi. Miksi ap:n pitäisi se työ tehdä, kun ei koko kielijänne asia ole hänen syytään? Lisäksi se ei enää lapsia muun nimisiksi muuttaisi. Sanoin vain, että asiasta on helppo s a n o a.

Lue oma viestisi uudelleen "näinköhän asia on kuten luulet, ja varsinkaan, kuinka helppoa". Ja kyllä, ap:n tulee itse nähdä kaikki se vaiva, vaikka kielijänne-asia ei ole hänen syytään. Kukaan muu ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.

Niin? Jos se on työlästä ja vaikeaa, niin millä oikeudella SINÄ vaadit häntä sitä sekuntiakaan treenailemaan? Etkö nyt astu hiukan liikaa toisen omalle tontille? Huolehdi sä tunteeton ihminen vain se OMA tonttisi äläkä sekaannu ja puutu kenenkään muun asioihin, jotka eivät sinulle kuulu, alright?

Ihana provoilija ❤️

Kas kun ap sitä minulta kysyi, niin vastasin. Se on vähän niinkun näiden keskustelupalstojen juju, ymmärräthän?

Eihän kysynyt! Hän ei missään vaiheessa kysynyt sitä sinulta, vaan besserwisseri tuli tunteitta häntä neuvomaan ja sinä jatkoit suorastaan sen vaatimista häneltä, että hän korjauttaa itsensä. Järkyttävintä tunteettomuutta, kun ainoa mitä ap kaipasi oli lohtu.

Vierailija
42/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuole pois, turha puhevammainen. kirjoitti:

Toivottavasti kaltaisesi puhevammainen ei hanki lapsia ollenkaan, koska lapsistasikin tulisi kaltaisiasi sössöttäjiä, kun eivät oppisi puhumaan kunnolla kuunnellessaan sinun puhuvan vammaisella tavallasi.

Tunteeton ja luetun ymmärtämistaidoton palstalainen ei edes ymmärrä lukemaansa. Luepa otsikko uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äännevirheet häiritsee sinua kovasti, niin kielijänneoperaatioon voi hakeutua kyllä aikuisenakin ja uudet äänteet aivan hyvin oppia.

Sinä taas olet tunteeton besserwisseri. Näinköhän asia edes on, kuin kuvittelet? Ja varsinkaan, kuinka helppoa? Helppoahan se on tunteettomasti vain toiselle huudella.

Kahden lukukerran jälkeenkään en huomaa edellisen väittäneen, että se olisi helppoa. Jos asia kerran haittaa, niin olet varmasti motivoitunut opettelemaan äänteet leikkauksen jälkeen. Ryhdy toimiin!

Etkö ymmärrä sitten mitä luet? En väittänytkään hänen sanoneen, että se on helppoa, mutta ei hän myöskään näyttänyt ymmärtävän, miten kovan työn takana se olisi. Miksi ap:n pitäisi se työ tehdä, kun ei koko kielijänne asia ole hänen syytään? Lisäksi se ei enää lapsia muun nimisiksi muuttaisi. Sanoin vain, että asiasta on helppo s a n o a.

Lue oma viestisi uudelleen "näinköhän asia on kuten luulet, ja varsinkaan, kuinka helppoa". Ja kyllä, ap:n tulee itse nähdä kaikki se vaiva, vaikka kielijänne-asia ei ole hänen syytään. Kukaan muu ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.

Niin? Jos se on työlästä ja vaikeaa, niin millä oikeudella SINÄ vaadit häntä sitä sekuntiakaan treenailemaan? Etkö nyt astu hiukan liikaa toisen omalle tontille? Huolehdi sä tunteeton ihminen vain se OMA tonttisi äläkä sekaannu ja puutu kenenkään muun asioihin, jotka eivät sinulle kuulu, alright?

Ihana provoilija ❤️

Kas kun ap sitä minulta kysyi, niin vastasin. Se on vähän niinkun näiden keskustelupalstojen juju, ymmärräthän?

Ja tuon sydänhymiön käyttösi ei sen enempää osoita, että ymmärtäisit tunteita.

Vierailija
44/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ajatellut tuommosia, kun lapsia nimettiin

Kaikilla meidän muksuilla on R kirjain kutsumanimessä ja mulla on(vaan) ärrävika.

Hyvin ovat pärjänneet elämässään silti.

Vierailija
45/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mummin jolla oli aika karmea ärrävika. Käytti 6 vuotiasta lapsenlastaan puheterapeutilla ja opetteli itse siinä samalla oikean ärrän.

Vierailija
46/46 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä mikset voisi antaa lapselle mitä vaan nimeä puheviastasi huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä