Mikä on sinun tekosyysi pakata banaanit hedelmäpussiin?
Tai sen yksinäisen appelsiinin ja ne kaksi omenaa, kaikki lajit omiin pusseihinsa?
Tämä on inhottavan yleistä, miksi ihmiset, oi miksi?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko, että maailma hukkuu jätteeseen teidän kaltaisten itsekkäiden yksilöiden takia?
Suomi on hyttysen paska meressä.
Samaa ihmettelen. Käytän kestopusseja jotka voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vältän muovia. Valtamerissä saakka sitä on jo eläinten vatsassa.
No jos juuri SINÄ et sitä pussia sinne mereen tai luontoon viskaa, vaan laitat sen polttojätteisiin,minne suurinosa Suomessa sen laittavat, kuinka sinun muovin käyttämättömyys auttaa yhtään asiaa.
Miksi teet elämästäsi vaikeaa turhaan.Ethän ainakaan tekopyhyyden vuoksi, että kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin muovin käyttäjät...
En ole koskaan nähnyt kenenkään pussittavan banaaneja.
Vierailija kirjoitti:
En halua että banaanikärpäsen munat levivävät kaikkialle.
No tämä!
Käytän hevi-pussit kotona nykyään kuiva- eli sekajätepusseina ja sekä metallinkeräyksessä ja varsinaiset muoviset kauppakassit ensin useilla ostosreissuilla ja lopuksi muovinkeräyspusseina. Muovia tulee näet ainakin minun taloudessani enemmän kuin kuivajätettä. Näin pelastamme maailmaa ainakin jonkun päivän pitempään.
Mä taas laitan ne siksi pussiin, kun kauppakärryt on likasta.
Tietysti laitan kaikki hedelmät ja vihannekset muovipussiin. Lisäksi laitan vielä irtokarkki paperipussin päälle muovipusin säilyvät paremmin.
Enpä pakkaa, enkä appelsiineja tai omenia tai paprikoita jne.
En halua kantaa turhia muovipusseja kotiini. Siellä ne menee repussa ilman pussia. Näin olen toiminut jo vuosikausia.
Jos ekoilu innostaa ja muovi inhottaa niin missään nimessä ei kannata ostaa mitään tuontihedelmiä. Siinä saastepotissa ei suurin läjä ole muovipussi vaan se itse hedelmä kuljetuksineen.
Edellisen kesän juureksilla vaan läpi talven.
Käytän niitä pusseja vessassa roskapusseina
Jos en itse laita niin kassa laittaa kyllä ne pussiin.
Olisi voinut olla minun kirjoittamani 😊 Just näin!