Soviteltu ansiopäiväraha
Olen ollut vuokratyöfirman kautta eräässä firmassa kesäkuusta lähtien. Työsopimuksessani lukee "arviolta marraskuun loppuun, mutta riippuen kuitenkin aina asiakasyrityksen tarpeesta". Muuten onkin ollut töitä ihan täyttä viikkoa senkin jälkeen, eikä oo tarvinnut uutta työsopparia, koska "asiakasyrityksen tarpeen mukaan". Jouluku/tammikuu oli hiljaisempia, ensin aattelin että pärjään vaikka tulis pari pienempää tiliä. Päätin kuitenkin hakea soviteltua päivärahaa joulukuulta, kun näyttää olevan niin hiljaista. Mulle tehtiin työtodistukset niiltä jaksoilta, kun olin töissä, ja muuten semmonen listaus vielä palkattomista (työttömistä) päivistä. Kaikki muuten on liitteiden osalta ok, mutta nyt lisäselvityksenä kassa haluaa multa TYÖSOPIMUKSET niiltä joulukuun jaksoilta, jolloin on ollut töitä. Käsitin kuitenkin, että tuo alussa kirjoitettu työsopimus kattaisi nekin. Ensimmäinen kerta kun oon hakenut tuota soviteltua päivärahaa, niin vähän ulapalla muutenkin... Riittääköhän maanantaina soitto kassaan, vai täytyykö tehdä jälkikäteen ne työsopimukset kassan mieliks?
Tuleeko viikon työtunnit,ennen se oli 18tuntia/viikossa,niin työehto täyttyy.Kannattaa kysyä työvoimatoimistosta.