Minkä uskottavan tekosyyn keksin miesystävälle, kun en halua lähteä lomamatkalle?
Mies on jo vanhuuseläkkeellä, mutta erittäin menohaluinen. Olen itse häntä nuorempi, ja eläkeikääni on vielä aikaa. Mies ei keksi eläkeläispäiviinsä riittävästi tekemistä ja pitkästyy. Kun pääsen töistä, meidän pitäisi hänen mielestään iltaisin lähteä aina jonnekin. Ja varsinkin viikonloppuisin. Teen itse raskasta työtä (asiakastyö, ihmissuhteita ja keskustelua riittää ihan puhki asti). Minulle riittää että kotiin tultua siivoilen kotia ja valmistaudun seuraavaan päivään, lepään. On ihana olla netissä, katsoa telkkua, oikoa selkää ja löhötä.
Minulla on 2 viikon loma keväällä. Mies haluaa, että lähdemme rantaloma-tyyppiselle (vai miksi niitä kutsutaan?) lomalle viikoksi. Hän haluaa ehdottomasti Turkkiin. Olen sanonut moneen kertaan etten sinne tahdo, mutta hän vaan mitätöi. Jos ylipäänsä on pakko lähteä, niin tykkäisin Baltian maista tai jostain lyhyestä kaupunkilomasta (tyyliin Praha tai Budapest). Todensanoen en halua matkustaa ollenkaan. Minulla on velkaa (joustoluotto ja luottokortti), ja olen niitä ahkerasti maksanut tähän asti. Haluan nytkin laittaa kaiken pakollisista elämiskuluista ylijäävän rahan velan lyhennyksiin. Mies ei kuuntele ollenkaan. Minkä uskottavan tekosyyn voisin keksiä, ettei tarvitsisi matkustaa?? Arvotan velkojen lyhennykset ja kotona lepäämisen matkustamisen edelle.
P.S. Siis JSSAP ei tule kysymykseen. Mies on hyvä ja kiltti, meillä on hauskaakin. Mutta en pysy näissä menoasioissa hänen tahdissaan. En jaksa, ei huvita.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat itseäsi paljon vanhemman miehen, jos olet jo kaksi kertaa jäänyt leskeksi?
On tyhmä ja läheisriippuvainen. Ei osaa olla yksin.
Ja tällaisen johtopäätöksen menit vetämään. Ei tullut mieleen pitää ihan omana tietona? Mieti hetki miltä susta itsestäsi tuntuisi, jos joku sinua kuvailisi näillä sanoilla. Mieti.
Tuossa iässä luulisi jo tietävän, että rehellisyys on parisuhteen perusta. Oikeat syyt kehiin eikä mitään muuta. Tuossa iässä pitäisi viimeistään myös ymmärtää, että terveessä parisuhteessa toisen kohtuullisia toiveita kunnioitetaan. Ei ole tervettä tehdä asioita vain toista miellyttääkseen. Ennen kaikkea ei ole tervettä sellaista toiselta vaatia. Jos mies tuollaisia vaatii, hän ei ole sinun arvoisesi ja olet onnellisempi ilman häntä.
Minäkään en näe ongelmaa. Sanot vielä sen tuhannennen kerran, että et halua lähteä. Jos mies ei tätä ymmärrä, hänellä on vikaa joko korvissa tai niiden välissä, mutta se ei ole sitten enää sinun pulmasi. Tuskin se mies sua väkisin lentokoneeseen kantaa, vai?
Musta leski kyttäämässä jo kolmatta omaisuutta. Etkö saanut riittävästi tasinkoa edellisistä liitoista?
En minäkään lähtisi Turkkiin. Liian epävakaata.