Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten ihmisillä ei muka jää rahaa säästöön

Vierailija
11.02.2017 |

Vanhemmat tienaavat yhteensä yli 8000e kuukaudessa, omistavat omakotitalon ja kalliin auton, ja silti ostavat esim. pirkkaa ja alennuksesta paljon tavaraa. Ostavat sitten kaikkea kivaa ja matkustelevat miten lystäävät. En ymmärrä miten esim. 2000e käteenjäävästä palkasta ei jäisi yhtään säästöön. Itse olen opiskelija ja rahaa jää 50e kuukaudessa säästöön, kesällä taas töihin ja 800e säästöön. Ehkä jotkut ei vaan hallitse raha-asioita

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olet ilmeisen nuori ja et- niin- älykäs.

Minulla tulot ovat niin pienet ( ansiosidonnaisesta menee 25,5% veroa, se on ihan laki), 2 teiniä ja vielä yh ( tahtomattani, kuten myös työtön).

Raha mikä tulee, menee täysin, eikä aina edes riitä.

Mistä muka voisin säästää? Emme matkustele, vaatteet ovat vanhoja, ruoka ostetaan tarjouksesta ja terveydenhoitomenot päälle. Enkä edes ole tämän maan huono-osaisimpia. Näin.

Kasva vähän.

Kenelle sinä yrität valehdella, aloittajalleko?

Ei mene läpi, sillä täällä on monta itsekin ansiosidonnaisella olevaa, jotka tasan tarkkaan tietävät, että 600 euron ansiosidonnaisesta menee vain 20% ja 2600 euron ansiosidonnaisesta voi mennä enemmänkin.

En sanoisi sinua hyvin pienituloiseksi, jos veroakin menee 25,5%. Saat kuitenkin kuukaudessa ainakin kaksi kertaa sen mitä työmarkkinatuella oleva+lapsilisät ja elatustuet.

Selvähän se, että et sinäkään voi säästää, sillä tärkeämpää on säilyttää jonkinlainen elintaso lasten teinivuosina, jotta hekin eivät vielä syrjäydy ja köyhdy.

Sinulla ei ole lapsia, mutta silti kannattaa laskea netissä onko sulla oikein tuo veroprosentti kun on noin iso. Vuosia sitten, olisko 9-10 vuotta sitten vihreät saivat läpi lain että työttömillekin on edes yksi vähennys, joka laski veroprosentin alle 20% joka ennen oli se minimi kun kuntavero on yleensä sen verran.

Vierailija
62/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh-äiti, työkyvyttömyyseläkkeellä, elän kädestä suuhun, ja sitten joku ap:n kaltainen, isin rahoilla huvitteleva hemmoteltu pimu tunkee kauhistelemaan että eikö sitä osata säästää?!

vihaksi pistää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali on jo postissa. On tuo kuitenkin sen verran kova suoritus.

Vierailija
64/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi köyhien valitusta tällä sivulla. Itse olen työtön opiskelija ja asun kaisaniemessä ja rahaa silti jää säästöön noin 500€ kuussa. Minun vanhemmat jotka ovat suomen ruotsalaisia antavat vaan 2500€ per. henkilö minulle kuussa ja silti pärjään hyvin. Tämä sivu on vain kateellisten suomalaisten vinkumista. Hommatkaa paremmat vanhemmat jos ei raha riitä, köyhät. Jag har talat.

Vierailija
65/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus provoksi paljastuikin, en malta olla utelematta ap:ltä, osaatko asettua toisen ihmisen asemaan, sanotaan nyt vaikka ns. takuueläkkeen varassa elävän iäkkään naisen asemaan. Hänellä on suunnilleen saman verran kuukaudessa rahaa käytössä kuin sinullakin (tarkasta Kelan sivuilta!). Silti tämän eläkeläisen tilanne on aivan toisenlainen kuin sinun. Asuminen maksaa ja ruoka maksaa, mahdollinen kotipalvelu maksaa ja ennen muuta lääkkeet maksavat. Moni eläkeläinen puolittaa omin päin välttämättömiä lääkkeitään, jotta ne kestäisivät pidempään tai jättävät kokonaan ostamatta, kun raha ei riitä ja sossusta moni ei saa tai ei edes halua anella avustusta. Mistähän kohdasta pitäisi vielä jäädä säästöönkin. Onneksi nämä ihmiset ovat tottuneet niukkaan elämään ja pieneen palkkaan, jos nyt palkkaa saivatkaan, sillä moni passasi koko ikänsä miestä ja lapsia.

Vertaapa siis omaan elämääsi. Sanot, ettet ota vanhemmilta vastaan rahaa. Kunniallista sinänsä, mutta sinä tiedät kuitenkin, että jos tulee odottamaton suuri meno, niin sinun ei tarvitse mennä hattu kourassa pankinjohtajan puheille, vaan ainoastaan soittaa pirauttaa vanhemmille. Turhaan muuten närkästelet, että vanhemmat eivät muka saa rahaa säästöön, kun matkustelevat rahoillaan. Perintösi kutistumistako pelkäät? Vanhemmat ovat itse rahansa tienanneet ja heillä on oikeus myös käyttää rahansa juuri haluamallaan tavalla. Se ei kuulu sinulle, jos et ole heidän edunvalvojansa tai holhoojansa. Joten ...