Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten ihmisillä ei muka jää rahaa säästöön

Vierailija
11.02.2017 |

Vanhemmat tienaavat yhteensä yli 8000e kuukaudessa, omistavat omakotitalon ja kalliin auton, ja silti ostavat esim. pirkkaa ja alennuksesta paljon tavaraa. Ostavat sitten kaikkea kivaa ja matkustelevat miten lystäävät. En ymmärrä miten esim. 2000e käteenjäävästä palkasta ei jäisi yhtään säästöön. Itse olen opiskelija ja rahaa jää 50e kuukaudessa säästöön, kesällä taas töihin ja 800e säästöön. Ehkä jotkut ei vaan hallitse raha-asioita

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, tuore huomio. Ei olekaan tullut mieleeni. Sellainen uudenlainen juttu kävi myös mielessä, että ehkä ihmiset ovat erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa? Ehkä kaikki eivät, oooh, edes yritä säästää?

Vierailija
2/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa perheissä ei tienata 8000euroa. Voi olla esimerkiks toinen vanhempi työtön tai molemmat tai sitten yh. Hyvähän sun on sieltä kultalusikka suussa lähtee huuteleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau, tuore huomio. Ei olekaan tullut mieleeni. Sellainen uudenlainen juttu kävi myös mielessä, että ehkä ihmiset ovat erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa? Ehkä kaikki eivät, oooh, edes yritä säästää?

En tiedä, miten tyhmä elämänkoululainen  pitää olla ettei säästä rahaa. Jos tulee jokin odottamaton meno niin se on sitten pois jostain muusta. Ööh ääh ööh?? Ja mikähän elämäntilanne pakottaa olemaan säästämättä?

Vierailija
4/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi säästää, jos tarvitsee rahat käyttöön nyt? Minä en ainakaan säästä 2300 euron bruttopalkastani. Kaikki menee kulutukseen - Suomi nousuun!

Vierailija
5/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa perheissä ei tienata 8000euroa. Voi olla esimerkiks toinen vanhempi työtön tai molemmat tai sitten yh. Hyvähän sun on sieltä kultalusikka suussa lähtee huuteleen.

En saa vanhemmiltani ollenkaan rahaa, koska en halua. Raha jää säästöön tuista. Ihan ikean lusikoita käytän

Vierailija
6/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä. 😂

Vierailija
7/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostavat sitten kaikkea kivaa ja matkustelevat miten lystäävät. En ymmärrä miten esim. 2000e käteenjäävästä palkasta ei jäisi yhtään säästöön. Itse olen opiskelija ja rahaa jää 50e kuukaudessa säästöön, kesällä taas töihin ja 800e säästöön. Ehkä jotkut ei vaan hallitse raha-asioita

Sähän vastasit jo omaan kysymykseesi. Jos haluat kehuja täältä pesee: vau, todella hieno saavutus! Jep, sun vanhemmat eivät hallitse rahan käyttöä. End of discussion.

Vierailija
8/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostavat sitten kaikkea kivaa ja matkustelevat miten lystäävät. En ymmärrä miten esim. 2000e käteenjäävästä palkasta ei jäisi yhtään säästöön. Itse olen opiskelija ja rahaa jää 50e kuukaudessa säästöön, kesällä taas töihin ja 800e säästöön. Ehkä jotkut ei vaan hallitse raha-asioita

Sähän vastasit jo omaan kysymykseesi. Jos haluat kehuja täältä pesee: vau, todella hieno saavutus! Jep, sun vanhemmat eivät hallitse rahan käyttöä. End of discussion.

End of discussion, miksi sanoti tuon englanniksi?

Vierailija
9/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelunavaus. Olen itsekin sitä mieltä, että viitseliäisyydestä se monella kiinni on. siis se että jääkö säästöön vai ei. Ei osata mitoittaa menoja tuloihin vaan mennään menot edellä.

Vierailija
10/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten tyhmä elämänkoululainen  pitää olla ettei säästä rahaa. Jos tulee jokin odottamaton meno niin se on sitten pois jostain muusta. Ööh ääh ööh?? Ja mikähän elämäntilanne pakottaa olemaan säästämättä?

"Pakottaa"... Ei säästäminen ole kuin verot tai kuolema, jotka ovat pakollisia. Outo ajatus.

Elämäntilanteita, joissa ihmiset eivät välttämättä säästä:

- Ihmisellä on jo mielestään riittävät säästöt

- Ihminen on fyysisesti tai psyykkisesti sairas eikä ole kiinnostunut säästämisestä

- Ihmisellä on kiireinen tai stressaava tilanne eikä hän ole kiinnostunu säästämisestä

- Ihminen haluaa matkustaa ja ostella eikä säästää

- IHMISTÄ EI HUVITA, koska ei tosiaan ole mikään pakko

Sinulle säästäminen voi tuntua pakolliselta, mutta se aikuisten oikeasti ole. Helpottaa varmasti elämää yllättävissä tilanteissa, mutta ei ole pakollista.

Vierailija
11/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee köyhillä ja elämäntaidottomilla tunteeseen. -ap

Vierailija
12/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

End of discussion, miksi sanoti tuon englanniksi?

Pakko sanoti, kun kiinaksi en osaa.

Vierailija
13/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hyvät fibat, kun hautoo fyrkkaa sukan varressa.

Vierailija
14/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet ilmeisen nuori ja et- niin- älykäs.

Minulla tulot ovat niin pienet ( ansiosidonnaisesta menee 25,5% veroa, se on ihan laki), 2 teiniä ja vielä yh ( tahtomattani, kuten myös työtön).

Raha mikä tulee, menee täysin, eikä aina edes riitä.

Mistä muka voisin säästää? Emme matkustele, vaatteet ovat vanhoja, ruoka ostetaan tarjouksesta ja terveydenhoitomenot päälle. Enkä edes ole tämän maan huono-osaisimpia. Näin.

Kasva vähän.

Vierailija
15/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys näin nättinä viikonloppuaamuna kyllä menee.

Terv. Viestien 1 ja 10 kirjoittaja, jolla on sijoitusasunto

Vierailija
16/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin typerät aloitukset menee vaikka olen normituloinen ja jopa säästän.

Vierailija
17/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin typerät aloitukset menee vaikka olen normituloinen ja jopa säästän.

huumorilla nimettömänä tehty aloitus menee tunteeseen. Oi voi. Elämä on valintoja. -ap

Vierailija
18/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä myöskään.. Minulla jää joku 1500e ja siitäkin saan säästöön.

Vierailija
19/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärtänyt aloituksen pointtia nyt. Miten siis vanhempiesi 8000 tulot liittyvät aiheeseen? Ja siihen sitten, että miksi 2000€ nettotuloista ei jäisi säästöön, niin onhan ihmisillä erilaisia elämäntilanteita. On ihan eri asia olla sinkku jossain Oulunsalossa kahden tonnin nettopalkalla kuin parin lapsen yh pääkaupunkiseudulla samoilla tuloilla. Ja sitten on toki niitäkin, joilla ei edes bruttopalkka ole kokopäivätyöstä sitä kahta tonnia. Kaikilla ei ole edes töitä.

Vierailija
20/65 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat tienaavat yhteensä yli 8000e kuukaudessa, omistavat omakotitalon ja kalliin auton, ja silti ostavat esim. pirkkaa ja alennuksesta paljon tavaraa. Ostavat sitten kaikkea kivaa ja matkustelevat miten lystäävät. En ymmärrä miten esim. 2000e käteenjäävästä palkasta ei jäisi yhtään säästöön. Itse olen opiskelija ja rahaa jää 50e kuukaudessa säästöön, kesällä taas töihin ja 800e säästöön. Ehkä jotkut ei vaan hallitse raha-asioita

Siis sun omat vanhemmat? Miksi suuret tulot poissulkee sen, ettei saisi ostaa pirkkaa tai alennuksesta? Ja itsehän kerroit miksi säästöön ei jää: ostelevat ja matkustavat.

Se, että että saa 2000 e/kk käteen, eikä jää säästöjä, riippuu varmaan muusta kulurakenteesta. Minä saan 3000 e/kk käteen, puoliso 600e/kk työkkäristä. Maksamme tästä 1000e asuntolainaa, 300e talon ylläpitokuluja, 800e ruokakuluja, 400e polttoainekuluja, 200e/kk vakuutuksia ja veroja, 200e/kk teinien viikkorahoja, vaatteita/kenkiä/auton korjausta/koulukuvia/liiton maksuja/juhlakuluja/kahvilakäynti/ravintolakäynti/ uusi huonekalu/ uusi kodinkone/ urheiluväline/ mopo... Mitä nyt kaikkee tollasta tulee vastaan koko ajan, siihen menee loput. Jos joku kuu säästyy 500e, niin seuraavassa kuussa Se menee autokorjaamolle, pitkällä tähtäimellä ei säästöjä kerry.