Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstitaidon yo meni perseelleen

Pettynyt abi
10.02.2017 |

Vastasin sit joka kysymykseen ohi aiheeen. Onko kukaan muu tehny tota koetta? Mikä fiilis?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tuon myös ja minusta meni todella hyvin vaikka en mitään korkealentoisia sanoja käyttänyt. Vastasin myös samoihin kun sinä.

Vierailija
22/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen ettet ollut noroviruksessa koetta tekemässä.

No nii, oot oikeessa :)

Luin tänään siitä Tampereen jutusta. Tosi kurja juttu :( hirveesti voimia kaikille siellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kalkkis, etten tiedä mikä on tekstitaito.

Vierailija
24/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu huonosti meni täälläkin!

"ihana" kuulla 🙈 Toisaalta ehkä ytl:ssä arvostetaa meidän omaperäisiä näkökulmia :-D mut mä toivon sulle tsemppiä esseekokeeseen!

Vierailija
25/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mitataan miten hyvin ymmärrät lukemaasi, kuinka hyvin osaat sitä käsitellä ja tuottaa sen pohjalta omaa materiaalia

Vierailija
26/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein tuon myös ja minusta meni todella hyvin vaikka en mitään korkealentoisia sanoja käyttänyt. Vastasin myös samoihin kun sinä.

Hyvä sä!

Vierailija
27/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole koskaan ennen kuullut käsitettä "kainaloteksti". Piti oikein googlata. Se joka käytti infolaatikko- sanaa ei kuitenkaan voi olla kauhean väärässä, koska löytyi mm. sana tietolaatikko vastaavassa merkityksessä. Kaikille abeille nyt sanoisin, että aina se tuntuu katastrofaaliselta juuri kokeen jälkeen, mutta todellisuudessa ja todennäköisesti olette suoriutuneet ihan mallikkaasti.

Vierailija
28/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösessä sanoin kertojan kuvailevan miljöötä raskailla sanoilla. Vähän sain tekstiä konseptin toiselle sivulle. 

Kakkosessa lopetin vastauksen tönkösti kesken, lopetuskappaleet ovat vaikeita.

Kolmosessa käytin siitä kainaloteksistä sanaa tietolaatikko... Kaiken kritiikin ahdoin viimeiseen kappaleeseen.

Vierailija
29/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt abi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sä! <3 Mä toivon et sullekin paljon tsemppiä esseeseen!:)

Kiitos! Myös sinulle. Kannattaa myös muistaa että vaikka tekstitaito menisikin vähän huonosti niin sen voi pelastaa vielä esseellä.

Vierailija
30/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei toveri! Tein kanssa tänään ja itellä tuntu että meni ehkä vähän huonohkosti :/. Ainakin hyvän vastauksen piirteet -tiedostoa tarkastellessani oli esille nostettu kohtia joita en itse maininnut.. joitakin samoja toki oli mutta tuntuu että erityisesti 3. tehtävässä keskityin tietyllä tavalla liikaa itse Koskisen sanomisiin.

Mutta saa nyt nähdä, esseen varaan lasken yleensä toivoni, kun siellä luistaa teksti huomattavasti sujuvammin. Onnea siihen teille muillekkin!

Vierailija
31/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkösessä sanoin kertojan kuvailevan miljöötä raskailla sanoilla. Vähän sain tekstiä konseptin toiselle sivulle. 

Kakkosessa lopetin vastauksen tönkösti kesken, lopetuskappaleet ovat vaikeita.

Kolmosessa käytin siitä kainaloteksistä sanaa tietolaatikko... Kaiken kritiikin ahdoin viimeiseen kappaleeseen.

Ihanaa ku samoja fiiliksiä, luulin että kaikki opet ja sensorit tyylii nauraa mun vastauksille, mutta ehkä ne onki iha mukiinmeneviä.. Tai no joo tiiän ettei ne oo, turhaan itelleni valehtelen.

Joo mäkin sanoin tota kainalotekstiä infolaatikoksi..

On sulla varmasti menny kuitenki tosi hyvin!

Vierailija
32/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole koskaan ennen kuullut käsitettä "kainaloteksti". Piti oikein googlata. Se joka käytti infolaatikko- sanaa ei kuitenkaan voi olla kauhean väärässä, koska löytyi mm. sana tietolaatikko vastaavassa merkityksessä. Kaikille abeille nyt sanoisin, että aina se tuntuu katastrofaaliselta juuri kokeen jälkeen, mutta todellisuudessa ja todennäköisesti olette suoriutuneet ihan mallikkaasti.

Kiitos

Vierailija
33/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuo edessä vuoden päästä :/ jotenkin sellainen olo että en ole millään tavalla valmis yo kokeiisin vaikka ekat kirjoitukset ovat jo syksyllä!!

Mutta tektstitaidon vastauksessa ei ole yhtä ja oikeaa vastausta joten en heti luovuttaisi. Itsellä monesti käynyt niin että olen saneööut jotai muuta mitä malleissa on mutta sitten onkin saanut positiivista palautetta ja sanottu että olen löytänyt hyviä ja erilaisia näkökulmia ja perustellut hyvin yms.

Mikään ei ole mennyt penkin alle ennen kuin tulokset tulevat ;) ja aina voi käydä korottamassa!!

Lukion kakkonen -99

Vierailija
34/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mitataan miten hyvin ymmärrät lukemaasi, kuinka hyvin osaat sitä käsitellä ja tuottaa sen pohjalta omaa materiaalia

Mun aikaan oli äikkä 1 ja äikkä 2. Toinen näistä oli esseestä, josta sain sitten yo-todistukseen arvosanani.

Vierailija
35/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei toveri! Tein kanssa tänään ja itellä tuntu että meni ehkä vähän huonohkosti :/. Ainakin hyvän vastauksen piirteet -tiedostoa tarkastellessani oli esille nostettu kohtia joita en itse maininnut.. joitakin samoja toki oli mutta tuntuu että erityisesti 3. tehtävässä keskityin tietyllä tavalla liikaa itse Koskisen sanomisiin.

Mutta saa nyt nähdä, esseen varaan lasken yleensä toivoni, kun siellä luistaa teksti huomattavasti sujuvammin. Onnea siihen teille muillekkin!

Hei joo! Mä kyllä uskon et sulla on menny tosi hyvin, koska sulla on samoja mitä ytl haluaa 😊🌸 itellä ei oo mitää, joten se siitä.

Kiitos kovasti, mä toivon sulleki onnee ja menestystä, äikkään ja muihinki kokeisiin!

Vierailija
36/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kainalojuttu-termi tarkoittaa, että se infolaatikko/tietolaatikko on ikään kuin osa sitä pääjutun kokonaisuutta. No hätä.

Vierailija
37/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuo edessä vuoden päästä :/ jotenkin sellainen olo että en ole millään tavalla valmis yo kokeiisin vaikka ekat kirjoitukset ovat jo syksyllä!!

Mutta tektstitaidon vastauksessa ei ole yhtä ja oikeaa vastausta joten en heti luovuttaisi. Itsellä monesti käynyt niin että olen saneööut jotai muuta mitä malleissa on mutta sitten onkin saanut positiivista palautetta ja sanottu että olen löytänyt hyviä ja erilaisia näkökulmia ja perustellut hyvin yms.

Mikään ei ole mennyt penkin alle ennen kuin tulokset tulevat ;) ja aina voi käydä korottamassa!!

Lukion kakkonen -99

Sulle mä voiśin ite antaa muutamia neuvoja! Kannattaa huolellisesti valmistautua kokeeseen, niin että kokeeseen voi mennä sillä fiiliksellä "Meni miten meni, parhaani oon tehny ja se riittää mihin riittää" (Toki joo, en ny ite iha näin aattele, joten ehkä en oo mikää paras puhumaan. :-D) Syksyllä kirjoitin magnan terveystiedosta ja sillon toi päti muhun (toki en ottanu terkkaa näin vakavasti mitä äikkää). Mutta joo, ei ne yo-kokeet mahottomia oo, tekee parhaansa ni hyvin menee! :)

Ja mitä tähän mun tekstitaitoon tulee, ni oon vastannu ihan armottomasti ohi aiheen.. MITÄÄN samaa ei oo mun papereissa ja YTL:n hyvän vastauksen piirteissä. Hyvä minä!!

Vierailija
38/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä voi ottaa uusiksi. Siihen mennessä kannattaa palstailla paljon. Palstailu kehittää tekstitaitoja.

Vierailija
39/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kainalojuttu-termi tarkoittaa, että se infolaatikko/tietolaatikko on ikään kuin osa sitä pääjutun kokonaisuutta. No hätä.

Ei varmaan muuten haittais, mutta nimitin tekstikokonaisuutta läpi vastauksen joko "tekstikokonaisuudeksi" tai "henkilöhaastatteluksi", joten siinäkin on väärä tekstilaji. Eli luulisin et multa tosta jo vähennetään pisteitä.. :/

Kiitti kuitenki tsempeistä! <3

Vierailija
40/44 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä voi ottaa uusiksi. Siihen mennessä kannattaa palstailla paljon. Palstailu kehittää tekstitaitoja.

Haha, joo ei oo palstailu tapana, dont worry :-D Nyt vaa tulin ku halusin vertaistukea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi