8v, ei tee mitään ensimmäisestä pyynnöstä, eikä kymnenennestäkään, muutenkin hankala
Jos pyydän 8v lasta hampaanpesulle, syömään, laittamaan vaatteet päälleen, pesemään kädet, lopettamaan pelaamisen, sulkemaan telkkarin, suihkuun, ym. KOSKAAN ei tee sitä ensimmäisestä, viidennestä, eikä kymnenennestäkään kehotuksesta. Ei ole kuulevinaan, ei vaan tee/tule. JOKA KERTA menee siihen, että pitää langettaa rangaistus. Jokaisesta viivyttelystä seuraa pelipäivän siirtäminen yhdellä päivällä eteenpäin. Kaikki on merkitty ylös ja seuraava pelipäivä on siirtynyt jo kesäkuun alkuun ja lisäksi aiempina rangaistuksina menettänyt puhelimensa ensi syyskuuhun asti. Nyt ruikuttaa koko ajan puhelinta ja pelaamista, vaikka olen sanonut, että jos ruikuttaa niitä tietäen, miksi näin ÄÄRIMMÄISEN ÄLYTTÖMÄN PITKÄT AJAT, ettei niitä saa, jokaisesta ruikutuksesta myös pelipäivä siirtyy. Ei tehoa tämäkään, ihan kuin ei ymmärtäisi, että itse on viivyttelyllä ja kehotuksen kuuntelemattomuudella ajanut itsensä tuohon tilanteeseen, että kuukausitolkulla ei pelaa ja puhelinta ei saa ennen syyskuuta. Tosin nuo ajat näyttävät pitenevät koko ajan....
Turha kokeilla hyvällä, että kun ei viivyttelee, palkitaan, ei mitään tehoa.
Onko muilla 8v lapsilla samaa ja mikä on auttanut? Olemme äärimmäisen kyllästyneitä jankuttamaan samoista asioista ihan koko ajan. Lisäksi läksyjään ei tee, sama siinäkin, saa kymmeniä kertoja huomauttaa ja lopulta taas pelipäivä siirtyy...
Raivostuttavaa!
Kommentit (23)
Lapsi ei kuitenkaan saa puhelinta tai pelipäivää "ikinä", teki nyt miten tahansa. Minusta on myös kohtuutonta, että rankaiset siitä, että asia harmittaa häntä :/ Lisäksi olet ehkä itsekin huomannut, että tuo rankaisuhomma ei kerta kaikkiaan toimi.
Meillä saman ikäinen. Varoitan etukäteen tai kehoitan kurkkaamaan itse kelloa, kun jotain täytyy kohta tehdä. Jos ei tule ruokapöytään, menen viereen seisomaan ja käskemään ja otan tarvittaessa vaikka pois kädestä kirjan, puhelimen tms., mitä nyt onkaan tekemässä. Joskus myös itse ehdottaa, että tekee vielä loppuun jonkun pienen asian ja tulee sitten - silloin seuraan, että myös todella tulee.
Monta pyyntöä tarvitaan "joo joo kohta..."
Kuuluu ikään
"Meidän lasta ei rangaista. Hän saa tehdä niin kuin haluaa" Sitten ihmetellään kun tämä ihanuus ei tottelekaan edes sadannen pyynnön jälkeen. No, kukin kantaa tekojensa seuraukset....