Onko mahdollista saada häätö siten, että lentää pihalle jo helmikuun loppuun mennessä?
Muutan joka tapauksessa tämän kuukauden loputtua, mutta mulkku vuokranantaja ei suostu irtisanomaan vuokrasopimusta tähän kuukauteen, vaan vaatii ensi kuultakin vuokraa. Itse en taas aio maksaa vuokraa kämpästä, jossa en enää asu.
Jos siis hankkii nopeasti kolme varoitusta, onko mahdollista että lähtö tulee jo helmikuun lopussa ja asia hoituu sillä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, se vuokrasopimus velvoittaa molempia osapuolia, myös sinua. Joten maksa kiltisti.
En maksa.
Kalliit ja rankatvseuraamulset loppuelämäksi yhden kk vuokrasta... omapa on asiasi.
Jos et asu siellä niin ota alivuokralainen kuukaudeksi. Sitten tosin olet vastuussa hänestäkin ja voi tulla vielä isompiakin kuluja, jos ei ole kunnollinen.
Mitäs olet allekirjoittanut sopimuksen, jota et aio noudattaa. Ja irtisanomisajat määritellään laissa. Rikotko lakia muutenkin tahallaan? Oletko käräjäoikeuden vakioasiakas?
Ei ole mahdollista. Häädön hakeminen kestää. Mitä teillä lukee sopimuksessa irtisanomisesta?
1kk irtisanomisaika... Valitettavasti laki ei oo sinun puolella nyt. Joudut maksamaan sen, vaikka ulosoton kautta sitten, jos ei muuten. Niin ja ulosotto on muuten kallista lystiä.
No sinun olisi pitänyt irtisanoa vuokrasopimus jo viime kuussa. Ja tuo irtisanomisaika on ihan lakisääteinen juttu, eli ei sinun päätettävissä, että maksatko vaiko et. Tai toki voit jättää maksamattakin, mutta siitä voi sitten seurata ongelmia, jos vuokranantaja haluaa ihan virallisia teitä sitten alkaa perimään viimeistä vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Etsi itse tilalleni uusi vuokralainen joka voi muuttaa heti!
Kunnan kämppiä. En pysty vaikuttamaan siihen kenelle kämppä annetaan.
Takuu vuokraa ei tarvitse vuokran antajan sinulle palauttaa jos et maksa ensi kuun vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos - sellaisen kuvan sinusta vähän saakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä?
Siis asut kunnan halvassa luukussa ja vielä nimittelet kuntaa "mulkuksi vuokranantajaksi", kun eivät nyt sinun mieliksesi luovu sopimuksessa olevasta irtisanomisajasta.
Sori, jos tuossa stoorissa joku on mulkku, niin ihan sinä itse, ap.
Ensinkin unohdit tai jätit muuten vaan irtisanomatta sopimuksesi ajallaan ja sitten vielä uhoilet siinä maksamattomuudella.
Anna palaa idiootti, se on sun luottotiedot siinä vaarassa.
Jos on asiallinen kämppä eikä remonttitarpeita, niin olettais, että olis mahdollista jonkun muuttaa jo maaliskuun alussa ja siten et joutuisi maksamaan ko. kuukauden vuokraa, kun eivät tietenkään saa tuplasti laskuttaa. Mikäli uusia asukkaita ei ole tulossa, niin maksa se vuokra ja palauta avaimet maaliskuun vika päivä, koska asunto on siihen asti sinun, niin mitään remppaa ym. seuraavaa varten eivät saa tulla tekemään.
Sinä olet itse allekirjoittanut vuokrasopimuksen joten siihen sinun on sitouduttava niin kauan kun se on voimassa.
Ei ole kyse mitä sinä haluat vaan se mihin sinä olet suostunut sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, se vuokrasopimus velvoittaa molempia osapuolia, myös sinua. Joten maksa kiltisti. Jos saat itsellesi häätötuomion, sinulla ei ole enää mitään mahdollisuutta saada uutta vuokra-asuntoa.
Ei ole totta, olen saanut häätötuomion ja olen silti saanut vuokra-aunnon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinkin unohdit tai jätit muuten vaan irtisanomatta sopimuksesi ajallaan ja sitten vielä uhoilet siinä maksamattomuudella.
Ei, vaan muutto tapahtuu niin nopealla varoitusajalla, ettei ollut mahdollista ilmoittaa aikaisemmin.
Siitä kuukaudesta, minkä kuukauden aikana vuokralainen irtisanoo asunnon, seuraavan kuukauden vuokra on vielä maksettava.
Esimerkiksi jos irtisanot vuokrasopimuksesi (mieluiten AINA kirjallisena) helmikuussa, vuokrasopimus päättyy maaliskuun lopussa (maksetaan siis vielä maaliskuun vuokra) , jne...
Tämä on laki.
Sama kaikille.
Korjatkaa heti jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan muutto tapahtuu niin nopealla varoitusajalla, ettei ollut mahdollista ilmoittaa aikaisemmin.
Silloin ongelma on sinun. Irtisanomisaika koskee myös sinua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kuukaudesta, minkä kuukauden aikana vuokralainen irtisanoo asunnon, seuraavan kuukauden vuokra on vielä maksettava.
Esimerkiksi jos irtisanot vuokrasopimuksesi (mieluiten AINA kirjallisena) helmikuussa, vuokrasopimus päättyy maaliskuun lopussa (maksetaan siis vielä maaliskuun vuokra) , jne...
Tämä on laki.
Sama kaikille.
Korjatkaa heti jos olen väärässä.
Täytyy sitten siinä tapauksessa periä omatoimisesta vuokranantajalta vuokranantaajan ryöväämät rahat takaisin.
Kuulehan, se vuokrasopimus velvoittaa molempia osapuolia, myös sinua. Joten maksa kiltisti. Jos saat itsellesi häätötuomion, sinulla ei ole enää mitään mahdollisuutta saada uutta vuokra-asuntoa.