Mies sai potkut, nyt pitäisi elää 6kk pelkällä minun opintotuellani
Eli rapiat 500€/kk, tuo koko summa menee vuokraan. Toimeentulotukea emme saa niin kauan kun minä olen opiskelija. Miehellä 6 kk mittainen karenssi. Apua, mitä ihmettä me tehdään?
Onneksi ei sentään ole lapsia...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies saa työttömyyskorvausta?
Ääliö
??? - Voist sen sijaan vastata, että mkksei mies saisi työsuhteen päätyttyä työttömyystukea?
Etkö palikka tiedä, mitä karenssi tarkoittaa?
Jos itse sanoutuu irti joutuu karenssiin (ei kai puoleksi vuodeksi sentään?), mutta jos "saa potkut" eli sanotaan irti, niin mitä perusteita karenssille silloin on? Etkö palikka lukenut edes ap:n otsikkoa?
Ääliö #2
Vierailija kirjoitti:
Olettepa isellenne kuopan kaivaneet. Ette ilmeisesti ole olleet hirveän huolissanne tulevaisuudesta jos teillä ei sen vertaa säästöjä ole, että pärjäisitte edes kuusi kuukautta tulojen tipahdettua.
Tai sitten olette niin tyhmiä, että ette tajua mitä tukia voitte hakea.
Suomessa on paljon sellaisia nuoria, joilla tulot ja menot ovat sellaiset että niistä ei pahemmin mitään säästejä.
Mies voi mennä vaikka työkokeiluun karenssin aikana ja saada työmarkkinatukea ja kulukorvausta siltä ajalta, vaikkei muuten olisi oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa potkut niin eihän se noin pitkä karenssi ole? Olen ymmärtänyt että jos itse irtisanoutuu niin silloin on.
Karenssin tarve ja pituus on täysin pärstäkertoimeen liittyvä asia.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies saa työttömyyskorvausta?
Ääliö
En ole tuo, jota kutsut ääliöksi, mutta ihmettelen samaa asiaa, joten ilmottaudun toiseksi ääliöksi.
Ap:n tilanteesta ei ole omakohtaista kokemusta, joten kysyn ihan saadakseni tietää: jos ihminen sanotaan irti (eli lennokkaasti "saa potkut"), niin eikö hän saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta? Kuuden kk:n karenssi tuntuu kovin pitkältä. Mitkä perustelut sille on, voiko ne riitauttaa?
Sen tiedän, että ansiosidonnaisella voi opiskella uuden ammatin, ellei nykyinen ala työllistä.
Ääliö #2
Voi Gsus
Vierailija kirjoitti:
Eli mies on luultavasti hankkinut itselleen potkut koeajalla. Ihanaa.
Tuleeko nuorilla 6kk karenssi itseaiheutetuista potkuista?
Vierailija kirjoitti:
Laita idiootti kilometritehtaalle.
Eli vaihtoon vaan heti kun rahan tulo heikkenee vähäksi aikaa. Ja muut peukuttaa ihan simona.
Tässä on sitä naisten kiintymystä ja empatiaa. Hyh hyh, parempi hankkia vaikka koira, niin saa oikeasti uskollisen ystävän.
Mikä ihmeen oletus tämä on, että se sun äijäs on nyt suoraan yli 6kk työttömänä?
Joo, Suomessa on kurja tilanne jiiäneejiiänee, mutta siis nyt ihan oikeesti niitä työhakemuksia täyttelemään ja uusi duuni!!! Se, että jäi työttömäksi ei meinaa sitä, että pitäisi nyt alkaa kotona makaamaan ja elämään sun opintotuella...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen oletus tämä on, että se sun äijäs on nyt suoraan yli 6kk työttömänä?
Joo, Suomessa on kurja tilanne jiiäneejiiänee, mutta siis nyt ihan oikeesti niitä työhakemuksia täyttelemään ja uusi duuni!!! Se, että jäi työttömäksi ei meinaa sitä, että pitäisi nyt alkaa kotona makaamaan ja elämään sun opintotuella...
Sitäpaitsi toukokuussa alkaa kesälomakausi, hakisi mies edes kesätöihin?! Siihen ei edes ole kuin pari-kolme kuukautta aikaa...
Asumistukea saatte myös ja mies toimeentklotukea.
Lopputili nyt ainakin tulee missä lomakorvaus. Puolen vuoden karenssia ei tule kun saa potkut. Mieti nyt oikeasti että onko elämäsi mies mikäli sai kenkää semmoisesta työpaikasta jossa ei ole vähentämis tarpeita jotta onko nyt puhtaat jauhot pussissa?
Mikä ihmeen kuuden kuukauden karenssi? Karenssin enimmäispituus on 3kk (ja toistuvista töppäilyistä sitten työssäoloehto eli ns. ikuinen karenssi).
Jos mies sai potkut ja karenssin, se tarkoittaa, että mies perseili itsensä ulos työpaikasta.
JSSASAP.
Miten voi olla 6 kk karenssi? En usko.
Jos ette ole naimisissa niin muuttakaa eri osoitteisiin.