Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun en vaan enää jaksa...

Vierailija
10.02.2017 |

En tiedä miksi haluan nyt avautua elämästäni vauvapalstalle, vaikka sen tiedetään olevan itsemurha ja todennäköisesti tulen saamaan vain haukkuja...

Tänään on taas sellainen päivä, jolloin toivoisin pääseväni ajassa kuusi vuotta taaksepäin, aikaan jolloin minulla ei ollut miestä eikä lapsia, minulla oli vain itseni ja oma elämäni.

Viimeiset kaksi vuotta elämäni on ollut pelkkää selviytymistä päivästä toiseen. Lapsia on nyt kolme, kaikki alle kouluikäisiä. Ja kyllä, mietin joskus itsekin, miksi piti tehdä lapsia noin monta. Totta puhuen, esikoinen ja kuopus olivat vahinkoja, tai niin sanottuja "yllätyksiä" vaikka kyllähän minä tiedän, miten niitä lapsia tulee.

Olen ollut kotiäitinä kohta viisi vuotta. Olen pessyt kakkapyllyjä, oksennuksia, vaihtanut vaippoja, pyyhkinyt pissaa lattialta, sohvalta, syöttänyt, juottanut, nukuttanut, siivonnut, pyykännyt, selvittänyt riitoja, kuunnellut rääkymistä ja kiljumista, valvonut öitä ja ajatellut että pääsisimpä pois. Ystävät ovat kaikonneet, mies työtön ja alkoholisoitumassa. Ehkä erokin edessä?Olen käynyt vauva- ja perhekerhoissa, mutten kestä kuunnella kun superäidit hehkuttavat siellä täydellistä elämäänsä ja täydellisiä lapsiaan kalliissa merkkivaatteissaan.

Tänään en ole jaksanut tehdä juuri mitään, olen istunut sohvalla, vauva nukkuu päiväunia sitterissä. Kaksi vanhempaa lasta leikkii legoilla keittiön pöydällä, johon on levinnyt eilistä jäätelöä. Mietin, nautinko elämästäni. En. Ainut, mistä saan tyydytystä, on syöminen ja nukkuminen. Toki rakastan lapsiani yli kaiken, mutta haluaisin välillä jotain muutakin sisältöä elämääni. Se, miksi en aktiivisesti hae muuta sisältöä elämääni, johtuu siitä että koen olevani arvoton, huono, ruma ja tylsä. Joskus haluaisin, että joku hakisi lapset pois vaikka viikoksi, että saisin keskittyä itseeni, nukkua ja selvittää ajatuksiani. Tämäkin on nyt ensimmäinen kerta, kun puen ajatukseni sanoiksi elämäntilanteestäni. Ehkä oloni helpottaa kupillisella kahvia ja jaksan taas iltaan asti?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä on oikeus saada kotiapua kunnalta jos esim.äiti uupuu. Ota yhteyttä neuvolaan esim.

Vierailija
22/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mummolaa?

No tuskin löytyy. Sopii nimittäin kuvioon, että kolme lasta väännetään tiheällä tahdilla ilman tukiverkkoa ja mieskin työttömänä.

Noniin lopetas nyt sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on asiat hyvin, jos nautit syömisestä ja nukkumisesta. Sullahan on paljon sisältöä elämässäsi! Jos olisit oikeasti masentunut, et nauttisi noista kummastakaan vaan makaisit unettomana sängyn pohjalla.

Nimim. Been there done that

Ahdistuneisuushäiriöltä ja masennukselta kuulostaa. Been there done that no 2

Vierailija
24/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on luvannut auttaa jokaista, joka Häntä avukseen puhtaasta sydämestä pyytää ja antamaan sisimpään levon ja rauhan, sellaisen, jota tämä maailma ei voi koskaan antaa. Ihminen itsessään on vajavainen ratkaisuineen ja päätöksineen, mutta todellinen viisaus tulee Jumalalta. Totuus, ja sitä kautta vapaus, on löydettävissä jokaiselle, joka Sen vilpittömästi tahtoo löytää.

Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Vierailija
25/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mummolaa?

No tuskin löytyy. Sopii nimittäin kuvioon, että kolme lasta väännetään tiheällä tahdilla ilman tukiverkkoa ja mieskin työttömänä.

Noniin lopetas nyt sitten

Totuusko se taas kirpasee? Tuosta aloituksestahan nuo kaikki seikat käy ilmi, en minä niitä kolmea pientä lasta ja työtöntä miestä keksiny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi