Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noro-kammo.... onko muita samanlaisia?

Vierailija
10.02.2017 |

Hirvittää jokainen uutinen uudesta noro-kannasta ja tuadin leviämisestä. Järki sanoo että noro- tai muukaan mahatautivirus ei ole maailmanloppu eikä edes erityisen vakavaa mutta... tunnepuolelle inhon ja kammoan mahatautia yli kaiken. Oli se itsellä tai perheenjäsenillä :(

Teksisi mieli kieltää koululaisten kaverivierailut, uimahallikäynnit jne. mutta se voi iskeä silti.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tell me about it! Oksentaminen on kauheinta maailmassa melkein.. Ja se kun on oksentanu hetken aikaa ja ei oo enää yhtään voimia ja silti joutuu oksentaan ja se on niin kivuliasta :x Joulukuussa mulla oli raju oksennustauti ja se oli hirvein päivä koskaan :D

Vierailija
2/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää käsiä. Käsidesi ei tepsi noroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo paha norokammo. Hyi yök. Olen sairastanut noron ja jouduin melkein sairaalaan, pyörryin lattialle kotiin kun oksensin ja ripuloin putkeen 3 vkr ja tuli paha nestehukka. Olin oikeasti todella huonossa kunnossa enkä tajunnut ympäröivästä maailmasta oikein mitään.

Vierailija
4/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, sairastin (ilmeisesti) noron 3-4 vuotta sitten. Ihan eri luokkaa kuin jo tarpeeksi vastenmielinen "tavallinen" vatsatauti. Siis jäätävän kammottavaa, syytäkin pelätä! :(

Vierailija
5/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri nyt pitkä vatsatauti. Leikki-ikäinen poika on ripuloinut viikon ajan ja eilen alkoi oma vatsa kiertää.

Vierailija
6/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oksennusfobiainen! Ja kyseessä nimenomaan fobia, ei pelkkä hyientykkääyhyytä. Ahdistaa jo nyt aivan mielettömästi.

Vierailija
7/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa, että alkaa lapsilla yhtäkkiä koulussa :( Pikkulasten kanssa taas olisi sillä tavalla rankkaa, että oksentelivat mihin sattuu, isommat yleensä ehtivät vessaan.

Vierailija
8/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kammoinen, kammoan jo pelkkää "normaalia" vatsatautiakin. Pahinta on se, kun joku toinen perheenjäsen sairastuu ensin ja sitten joutuu itse pelkäämään että milloin se iskee itselle... Mutta jos itse sairastan ensimmäisenä, se ei ole niin paha.

Vierailija
9/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kammota. Voisin vaikka jonkun puolesta ottaa noron, en ole ollut kipeänä varmaan 10 vuoteen.

Vierailija
10/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Muutaman kerran sairastaneena en välittäisi kokea enää koskaan uudelleen. Siinä ei ole itku kaukana, kun koko perhe sairastaa (aikuisilla mm. vessaan pyörtymisiä, tajuttomuutta ja kramppeja --> ambulanssi --> nesteytys). Itse tauti ja toipuminen kestää kauan :/ Siinä on välillä ihmeissään kuka perheen hoitaa kun kaikki on kipeänä eikä auttavia käsiä oikeastaan ole. Karmivaa ja pelottavaa.

Vierailija
11/39 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bingo! Heti kun eilen luin uutisen uudentyyppisestä norosta niin alkoi tuntumaan mukamas oudolta mahassa ja ahdisti käydä kaupassa kun tuntui että joka paikassa on sitä virusta. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kun on lapsia ja tämä kammo. 😱 Miten ihmeessä siinä tilassa hoidetaan lapsia jos koko perhe sairastuu?

Tekisi mieli erakoitua kotiin pahimman epidemian ajaksi.

Vierailija
12/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itteä kuvottaa kans niin paljon nää joka kevät/talvipaska noro uutiset. Vitun vittu

Vierailija
13/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näitä uutisia on tullut vasta viime vuosina :( kamalaa

Vierailija
14/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä muutaman kuukauden ikäiset kaksoset, keskosena syntyneet niin pelottaa tämä TODELLA paljon!!! Kauankohan tällänen epidemia kestää.. Ja kuimkahan herkkiä vauvat ovat norolle? Ei kai muu auta kun eristys :/

Vierailija
15/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Itse pelkään oksentamista todella paljon. Viimeiseen saakka välttelen oksentamista vaikka tiedän ,että olo helpottuisi. Oksennustaudissa toki ei paljoa odotella. Noro myös koettu, elämäni kauheimmat kolme päivää.

Vierailija
16/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse pelkää oksentamista enää nykyään, kun paksuna ollessa sai oksentaa niin monesti. Mut eihän se kivaa ole, etenkin sit kun kroppa huutaa jo vettä mutta mikään ei pysy sisällä...

Mutta mua ahdistaa ajatus vatsataudista lasten kanssa. Meillä on parisen kertaa ollut, ja kun oksentaja on alle 4v lapsi niin sitä oksennusta on sitten joka puolella... se on hirveää. Ja hirveää katsoa vierestä oman lapsen kärsimystä. Ja ahdistavaa kun saat taudin itse, ja pitäisi kuitenkin henkihieverissä jaksaa itse hoitaa lapset, viimeksi toinen oli 8kk ja toinen 3v kun minä koomailin kylppärissä.... tohon vaan ei saa mitään apua vanhempana, kukaan ei halua olla missään tekemisessä tietenkään kun on vatsatauti kyseessä. :/

Vierailija
17/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään myös, mutta en niinkään oksentamista, vaan sitä heikkoa oloa, kun pitäis selviytyä, jos se iskee lapsiinkin. Ja sitä, että kaikki paikat on oksussa, kun lapset ei välttis ehdi vessaan. Ja äitini pyörtyi kerran meillä norosta, ei siis kauhusta vaan se vain vei häneltä voimat. Pelästyin pahan kerran, toettuaan äitikin sit pöntölle oksentamaan.... Hhhhhrrrrrrr.... Ihan hirveeee.

Vierailija
18/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ahistaa tuo noro. Mulla on täysimetyksellä oleva vauva ja nelivuotias (joka periaatteessa saattais saada sen tartunnan vaikka kerhosta). Miten niitä hoitaa jos saa jonku hirveen noron... ja pelottais hulluna että tarttuis vauvaan! Miehen työpaikalla jyllää ties mitä pöpöjä kans ihan hirveesti. Oikeestaan oon aika varma, että mies tuo sen taudin kotiin, se ei kuitenkaan pese käsiä tarpeeksi hyvin.

Vierailija
19/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytäkin pelottaa, aiheuttaa yhtä paljon jälkitauteja kuin kausiflunssa, tarttuu äärimmäisen herkästi ja muuntelee itseään, vihulainen, on vielä todella vaikea tuhota, jos eritteitä pääsee pinnoille. Siellä lymyää proteiinikuorensa sisässä ja nauraa meille. Kukaan ei oikeasti häviäisi mitään, jos se häviäisi maailmasta.

Vierailija
20/39 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo paha norokammo. Hyi yök. Olen sairastanut noron ja jouduin melkein sairaalaan, pyörryin lattialle kotiin kun oksensin ja ripuloin putkeen 3 vkr ja tuli paha nestehukka. Olin oikeasti todella huonossa kunnossa enkä tajunnut ympäröivästä maailmasta oikein mitään.

Uskokaa ny.

Norosta oksentaa rajusti hetken.

Rota aiheuttaa tuon monipäiväisen taudin.

Nyt on liikkellä rotaa, ei noroa.