Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit haluatteko äitienpäivälahjan mieheltäsi?

Vierailija
10.02.2017 |

Lapsi syntyi eilen.
Vaimon ensimmäinen äitienpäivä kohta tulossa ja haluaisin antaa jotain hänelle.
Vanhemmuus on iso ja uusi asia meille. Ensimmäinen lapsemme siis.
Vauva on niin pieni ettei yhteistyö kaiketi onnistu hänen kanssaan lahjan tekoon vielä.
Näytän vain typerältä jos juksaan että vauvamme teki sen joten tietää varmasti sen olevan minulta.
Onko ihan tuhoon tuomittu ja turha juttu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä olisi erityisen otettu näistä mies voisi imuroida/tehdä ruokaa/antaa nukkua pidempään tms. Siis silloin olisin otettu, jos mies olisi palkannut minut taloudenhoitajakseen ja lastensa hoitajaksi ja päättäisi antaa minulle virallisena piikojenpäivänä vapaapäivän. Mutta kun en ole hänen piikansa, vaan molemmat tekee noita edellä mainittuja asioita ihan normaalistikin ja tasapuolisesti, niin silloin luulisin kyllä miehen vitsailevan jos hän sanoisi että tein nyt meille ruokaa kun on äitienpäivä ja kaikki.

Vierailija
22/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei täydy antaa lahjaa kenellekään minään päivänä. Lahjan vaatiminen (huom! vaatiminen eli "minä suutun jos en saa lahjaa") on itsekästä. Lahjan toivominen (huom! toivominen eli "olisi kiva saada lahja, mutta ei haittaa jos en saa") sen sijaan on normaalia, joskaan ei vältäämätöntä. Jokainen saa antaa lahjoja niin paljon kuin haluaa ja minä päivänä haluaa. Se ei ole keneltäkään pois. Eli ap, jos haluat antaa vaimollesi lahjan, anna ihmeessä. Jos äitienpäivä tuntuu siihen sopivalta päivältä, hyvä juttu. On pelkästään positiivista, jos haluaa antaa rakkailleen lahjoja missä tahansa muodossa. Lahjojen vaatiminen taas on pelkästään negatiivista. Painotan vielä, että vaatiminen ja toivominen/saaminen ovat eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini haudalle olen joka vuosi käynyt kukan viemässä äitienpäivänä vaimoni kanssa joten se on asia minkä olemme tehneet vaimoni kanssa yhdessä. Tänä vuonna teemme sen perheenä.

Nyt tilanne vain korostuu kun vaimoni on myös äiti.

Mielestäni hän on ansainnut muistamisen ensimmäisenä äitienpäivänään vaikka vauva ei osaa askarrella lahjoja itse.

Voisin siis tehdä jalanjälki kortin ja viettää vauvan kanssa enemmän aikaa sinä päivänä.

Tehdä ruuat ja ehkä kokeilla leipoa jotain.

Kiitos teille vinkeistä!

Onneksi on vielä aikaa suunnitella päivän sisältöä.

Ap

Tämän perusteella olet aivan ihana mies <3 Vaimosi on onnekas, kun on tuollaisen saanut. Toivottavasti hän osaa arvostaa sinua tuollaisena, eikä sorru tähän "minun täytyy saada lahja koska on se ja se päivä"-hölynpölyyn. Sinunkaltaisesi mies tosin taitaa antaa vaimolleen lahjoja ilman vaatimuksiakin. Olet oivaltanut, että lahjojen anto ei ole velvollisuus vaan kaunis tapa muistaa ja kiittää rakkaitaan. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. Pidä tuo asenne aina <3

Vierailija
24/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini haudalle olen joka vuosi käynyt kukan viemässä äitienpäivänä vaimoni kanssa joten se on asia minkä olemme tehneet vaimoni kanssa yhdessä. Tänä vuonna teemme sen perheenä.

Nyt tilanne vain korostuu kun vaimoni on myös äiti.

Mielestäni hän on ansainnut muistamisen ensimmäisenä äitienpäivänään vaikka vauva ei osaa askarrella lahjoja itse.

Voisin siis tehdä jalanjälki kortin ja viettää vauvan kanssa enemmän aikaa sinä päivänä.

Tehdä ruuat ja ehkä kokeilla leipoa jotain.

Kiitos teille vinkeistä!

Onneksi on vielä aikaa suunnitella päivän sisältöä.

Ap

Muuten hyvä suunnitelma, mutta ole korva herkkänä vauvan viemisestä jotta äiti saa levätä. Siinä voi käydä myös huonosti: vaimosi on ollut tuolloin äiti vasta muutaman kk ja joutuisi viettämään ekan äitienpäivänsä ilman vauvaa.... voi olla että pillastuukin ideasta eikä ymmärrä hyvää tarkoitusta. Tämä vinkki toiminee paremmin isompien lasten kanssa kun yövalvomisia on kertynyt. Mutta sinulla on nyt hyvin aikaa kuunnella mitä vaimo milloinkin sanoo kaipaavansa ja toteuttaa sitten niitä.

Vierailija
25/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä olisi erityisen otettu näistä mies voisi imuroida/tehdä ruokaa/antaa nukkua pidempään tms. Siis silloin olisin otettu, jos mies olisi palkannut minut taloudenhoitajakseen ja lastensa hoitajaksi ja päättäisi antaa minulle virallisena piikojenpäivänä vapaapäivän. Mutta kun en ole hänen piikansa, vaan molemmat tekee noita edellä mainittuja asioita ihan normaalistikin ja tasapuolisesti, niin silloin luulisin kyllä miehen vitsailevan jos hän sanoisi että tein nyt meille ruokaa kun on äitienpäivä ja kaikki.

Mulla kanssa kiinnitty huomio tähän. Onhan se tietty aina kiva kun toinen siivoo kodin, mutta meillä siivoominen ym. menee muutenkin puoliksi, eli ei se imuroiminen nyt mikään niin erityinen huomionosoitus oo... :D

Vierailija
26/26 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluan!!!

Lapsemme syntymä ja kantaminen oli valtava ponnistus minulta. Äidiksi tuleminen suurin virstaanpylvääni!

En odota syntymäpäivänä mitään, en hääpäivänä myöskään, mutta äitienpäivä kyllä!

Ei tarvitse olla mitään vauvaan liittyvää, itse mieluusti haluaisin jotain MINULLE, jotain joka kertoo että "olet hieno äiti lapsilleni, olet ansainnut tämän lahjan"' vaikka se nyt sitten olisikin vain suklaalevy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi