Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimeentulotuki - mitä helvettiä?!

Vierailija
10.02.2017 |

siis huomioidaanko toimeentulotuessa todellakin ulosottomaksut jotka vähennetään palkasta jne, menona? eli jos saan 1000e palkkaa ja siitä lähtee 300e ulosottoon niin mulle katotaan palkaksi vaan 700e?

Juu, en saa tt-tukea eikä ole ulosottovelkaa. Ihmettelen vaan tätä systeemiä jos olet itse raha-asiasi sössinyt ja niitä sitten menona huomioidaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis huomioidaanko toimeentulotuessa todellakin ulosottomaksut jotka vähennetään palkasta jne, menona? eli jos saan 1000e palkkaa ja siitä lähtee 300e ulosottoon niin mulle katotaan palkaksi vaan 700e?

Juu, en saa tt-tukea eikä ole ulosottovelkaa. Ihmettelen vaan tätä systeemiä jos olet itse raha-asiasi sössinyt ja niitä sitten menona huomioidaan.

Toimeentulotukilaskelmassa huomioidaan käytettävissä olevat varat. Eli mm. nettopalkka mahdollisen ulosmittauksen jälkeen. Mitä järkeä olisi huomioida jokin teoreettinen bruttomäärä jota ihminen ei kuitenkaan saa käyttöönsä?

Vierailija
2/5 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todella tilille tulevat rahat huomioidaan. Kyse on ihmisoikeuksista ja elossapysymisestä. Jos saat toimeentulotukea niin ilman sitä olisit pian koditon. Toimeentulotuki on paras yhteiskunnan suoja juuri nyt. Oikeudenmukaista olisi vielä olla huomioimatta lapsilisää tuloina tai vaihtoehtoisesti perustaa lastentarvike/vaate-piste josta saa lupalapulla hakea tiettyä lastentarviketta tai vaatetta ilmaiseksi. Kierrätyspiste siis. Monissa kunnissa jo onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle taataan lain mukaan perusosa elämiseen. Eli jos ulosmittauksen jälkeen tämä summa jää vajaaksi, saa sen sossusta. 

Tätäkö hait?

Perusosa yksinelävälle on n. 500 euroa. Tämä pitää jäädä asumismenojen jälkeen elämiseen kuussa. 

Vierailija
4/5 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ulosmitata voidaan vain se määrä, että jäljelle jää perusosa. 

Vierailija
5/5 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle taataan lain mukaan perusosa elämiseen.  ...

Perusosa yksinelävälle on n. 500 euroa. Tämä pitää jäädä asumismenojen jälkeen elämiseen kuussa. 

Tuo on pelkkää sanahelinää. Ihmisiltä voidaan viedä tukia syystä jos toisestakin eikä oikeasti välitetä, jos joku jää ilman "takuurahaansa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan