Vai ettei suomalainen nainen muka tee aloitteita!
Hesarin jutussa kerrotaaan kuinka Päivi iski Hasanin joen rannalta toukokuussa 2016 ja naimisiin mentiin joulukuussa.
Lopettakaa siis kilttimiehet jo valitus siitä, että suomalainen nainen olisi muka ennakkoluuloinen ja haluton tekemään ensimmäistä siirtoa.
”Enemmänhän me olemme tehneet asioita yhdessä muutamassa kuukaudessa kuin moni aviopari 20 vuodessa”, Päivi kertoo.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät aloitteita sitten, kun ovat varmoja, että haluavat tapailla miestä. Sitä ennen pitäisi vaihtaa ainakin muutama sana. Harva tapailee pelkän ulkonäön perusteella, vaan pitää tietää siitä miehestä enemmän ennen kuin edes kiinnostuu.
Keskimääräinen mies taas kiinnostuu nopeammin, usein pelkän ulkonäön perusteella. Keskiverto nainen ei toimi näin vaan tarvitsee enemmän kiinnostuksen heräämiseen. Siksi ne aloitteet jäävät harvemmin naisen vastuulle. Miten osoittaa kiinnostusta, jos ei ole vielä varma, onko edes kiinnostunut.
Eli nainen odottaa miehen aloitetta ja kiinnostusta ennen kuin tekee oman "aloitteensa" kiinnostuksen osoittamisesta.
Näkisin että nyt ollaan asian ytimessä.
Niin, paitsi että koko friendzone-ilmiö johtuu siitä, että mies luulee tehneensä aloitteen (juttelemalla, olemalla kiva, olemalla kaveri) ja nainen ei ole tajunnut, että sen piti olla jonkin sortin aloite, koska naiselle se on ollut normaalia kanssakäymistä ihmisten kesken.
Että mikä nyt sitten on aloite? Juttelu? Ulos pyytäminen?
Lähes kaikki mun romanttiset intressit on edennyt omien aloitteiden pohjalta. Yksikin jätkä sanoi, ettei oikein tienny haluaako seurustella, mutta niin vaan sinnikkäästi piiritin ja puoltoista vuotta seurusteltiin. Nykyinen mies löytyi kaveripiiristä ja kyllä, olin suorastaan nöyryyttävän läpinäkyvä ihastuksessani. Mies ei voinut erehtyä ja niin sitä vaan on oltu nyt yhdessä liki 5 vuotta, josta suurin osa ollaan asuttukin yhdessä.
Ihmiset on niin erilaisia. Eräs ystäväni ei tee aloitteita periaatteesta, koska hänestä se on miehen tehtävä. Toinen kaveri taas ei malta odotella ja vihjailla, vaan flirttailee kiinnostuksilleen avoimesti ja jos tuntee saavansa vastakaikua, kysyä täräyttää hän sitten treffeille.
N23
Jos tuntematon mies pudottaa hanskan kadulle, en huikkaa hänelle siitä. Hän on tuntematon, eikä hänen asiansa ja ongelmansa kuulu minulle centin vertaa. Jatkan matkaani.
Jos nainen pudottaa hanskansa, tottakai arvioin ensin "onko pantava", vaikka mitään aiettakaan tai edes mahdollisuutta asian edistämiseen ei olisi. Jos päädyn hetkessä ratkaisuun, että ei ole toimin kuten tuntemattoman miehen kanssa. Fyysisesti vetovoimasen naisen kohdalla poimin hanskan ja otan pari ripeää askelta ja ojennan sen hänelle. Miksi? Koska niin miehet nyt vain on viritetty.
Sitten on erikseen "feministimiehet", eli ne eivät alfa- tai edes betamiehet, vaan C-luokka, joka ei itsekään tiedä onko mies vai ei.
Se joka tekee aloitteet saa valita mieleisensä, koska tietysti tekee aloitteita vain niille, jotka oikeasti kiinnostaa. Se joka jää odottamaan että toinen tekee aloitteen, jää joko ilman tai joutuu valitsemaan niistä jotka aloitteen sattuivat tekemään, ja nämä eivät välttämättä ole ollenkaan itseä kiinnostavia.
Perusbiologiaa kirjoitti:
Jos tuntematon mies pudottaa hanskan kadulle, en huikkaa hänelle siitä. Hän on tuntematon, eikä hänen asiansa ja ongelmansa kuulu minulle centin vertaa. Jatkan matkaani.
Jos nainen pudottaa hanskansa, tottakai arvioin ensin "onko pantava", vaikka mitään aiettakaan tai edes mahdollisuutta asian edistämiseen ei olisi. Jos päädyn hetkessä ratkaisuun, että ei ole toimin kuten tuntemattoman miehen kanssa. Fyysisesti vetovoimasen naisen kohdalla poimin hanskan ja otan pari ripeää askelta ja ojennan sen hänelle. Miksi? Koska niin miehet nyt vain on viritetty.
Sitten on erikseen "feministimiehet", eli ne eivät alfa- tai edes betamiehet, vaan C-luokka, joka ei itsekään tiedä onko mies vai ei.
Tämä siis vastineena #29
Joo no tästä viestistä käy kyllä hyvin selväksi, mikä on se todellinen syy, miksi luulette, etteivät naiset tee aloitteita. Eiväthän ne teekään, teille. Hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tehnyt aloitteen, jos on kiinnostanut tarpeeksi. Olenpa ihan suoraankin mennyt muutaman kerran kysymään, että miten ois yöriennot. Poiminut pakasta parhaan matkaani ;) Yhtään pakkia en ole suoralla toiminnalla saanut, ilmeisesti miehiä hämmentää musta hevonen. Ja turha luulla, että olisin joka paikan höylä, on niitä joista en kiinnostu kirveelläkään. Olen aika ujo ja hiljainen, sivistyneenkin oloinen.
Mikäs siinä aloitteita tehdässä, jos ei tule pakkeja.
Näin on marjat. Kannattaa valita varmoja tapauksia ns. helppoja nakkeja, niin ei tule pettymyksiä. Toki tiedän tasoni, en nyt riman alta kuitenkaan.
En tiedä, oletko parisuhteessa vai et, mutta minusta tuo on vastenmielistä. Pieni kohteliaisuus ja huomaavaisuus ei tapa ketään. Minä olen kyllä huikkaillut putoavista hanskoista niin miehille kuin naisillekin ikään ja kokoon katsomatta. Samoin tekee oma mies.
Sinut tekee vastenmieliseksi juuri se, että olet ystävällinen vain niille, joilta saat jotain. Jos oma vaimo vaikka sairastuu etkä pysty hänestä hyötymään, niin vaimo saa pärjätä itsekseen. Sinuun ei voi luottaa.
Jos luulet olevasi alfamies, niin sori vaan, et ole mitään millään asteikolla.
Olen todennut että suomalaiset naiset todellakin tekevät aloitteita. Ihan selvinpäinkin joku nainen rupesi juttelemaan mieheni kanssa junassa. Kirjoitti lopulta numeronsakin lapulle ja antoi sen miehelleni. (Istuin vieressä lukemassa kirjaa). Samoin mieheni perään on juossut joku nainen baarista ja antanut hänelle numeronsa.(Mies kotiutui baarista samaan aikaan kuin minä töistä, joten sai minulta kyydin kotiin.)
Emme kumpikaan käytä sormuksia, joten näitä tilanteita on ollut meillä molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät aloitteita sitten, kun ovat varmoja, että haluavat tapailla miestä. Sitä ennen pitäisi vaihtaa ainakin muutama sana. Harva tapailee pelkän ulkonäön perusteella, vaan pitää tietää siitä miehestä enemmän ennen kuin edes kiinnostuu.
Keskimääräinen mies taas kiinnostuu nopeammin, usein pelkän ulkonäön perusteella. Keskiverto nainen ei toimi näin vaan tarvitsee enemmän kiinnostuksen heräämiseen. Siksi ne aloitteet jäävät harvemmin naisen vastuulle. Miten osoittaa kiinnostusta, jos ei ole vielä varma, onko edes kiinnostunut.
Eli nainen odottaa miehen aloitetta ja kiinnostusta ennen kuin tekee oman "aloitteensa" kiinnostuksen osoittamisesta.
Näkisin että nyt ollaan asian ytimessä.
Niin, paitsi että koko friendzone-ilmiö johtuu siitä, että mies luulee tehneensä aloitteen (juttelemalla, olemalla kiva, olemalla kaveri) ja nainen ei ole tajunnut, että sen piti olla jonkin sortin aloite, koska naiselle se on ollut normaalia kanssakäymistä ihmisten kesken.
Että mikä nyt sitten on aloite? Juttelu? Ulos pyytäminen?
Minä kävelin miehen luo baarissa oltuani siellä noin puoli tuntia ja pyysin jos lähdettäisiin samaa matkaa jatkoille. Piti vitsinä ja ehdotti nuorempaa ystäväänsä jopa minulle. Kun ymmärsi minun olevan tosissani alkoi juttu luistaa ja siitä se sitten lähti.
viestin nro. 40 kirjoittaja
Tekee ne irakilaisille jännämiehille.
Itse pyysin poikaystävääni ulos aikoinaan ensimmäisen kerran. Mulle ei oo ikinä ollut ongelma tehdä aloitetta, tosin erittäin harvoin kukaan kiinnostaa siinä määrin että kokisin edes tarvetta sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oletko parisuhteessa vai et, mutta minusta tuo on vastenmielistä. Pieni kohteliaisuus ja huomaavaisuus ei tapa ketään. Minä olen kyllä huikkaillut putoavista hanskoista niin miehille kuin naisillekin ikään ja kokoon katsomatta. Samoin tekee oma mies.
Sinut tekee vastenmieliseksi juuri se, että olet ystävällinen vain niille, joilta saat jotain. Jos oma vaimo vaikka sairastuu etkä pysty hänestä hyötymään, niin vaimo saa pärjätä itsekseen. Sinuun ei voi luottaa.
Jos luulet olevasi alfamies, niin sori vaan, et ole mitään millään asteikolla.
En ole alkuperäisen kirjoittaja, mutta samoilla linjoilla kylläkin. Myönnän suoraan, etten ole parisuhteessa luotettava. Lojaliteettini makaa siellä, missä hyödytkin. Sen takia olenkin urasuuntautunut ja työnantajaa kohtaan hyvinkin lojaali, kunhan puolestaan sitoutuvat myös uran ja tulotason edistämiseen. Jos eivät, vaihdan työnantajaa. Toiminut tähän asti mainiosti ja tästä hetkestä laskennallisesti vuosipalkka on noussut 10% per vuosi viimeiset 11 vuotta valmistumiseni jälkeen. Lisäksi muut kertyneet edut. Ja toki myös vastuut.
Alfaurokset eivät domestikoidu ja kanna lojaliteettia yhtä naarasta ja pesuetta kohtaan. Heille on tarjolla myös muut naaraat - mukaanlukien ne mainittujen "c-miesten". Termi viittaa laumajärjestykseen luonnollisessa tilanteessa, eikä siihen liity millään tavoin perhekeskeiset eettis-moraaliset -arvostukset.
Itse koen alistumisen ja nöyristelyn vastenmielisenä. Tekee automaattisesti mieli "tallata päälle".
Hasan näyttää kyllä vanhemmalta kuin 36v, menisi reilu nelikymppisestä. Päivistä vaikea sanoa, 40v, ehkä.
Mutta että sosiaaliohjaaja. Kas vain, olipa "yllätys". ;-)
Vierailija kirjoitti:
Naiset pamahti ketjuun vähän juksaamaan hölmöjä miehiä ;D
Hihihiii :D
Mä olen kyllä aina teinistä asti flirtillä ym. ollut aloittelijas. Kyllä vaan aika helposti lähti miehet/pojat mukaan hommaan jos heille osoitti mielenkiintoa.
Ja tosiaan tasan yhden yhden illan jutun olen harrastanut, joten nämä johti yleensä pussailuun ym. tai tapailuun.
Juuri näin. Tykkään johtaa, mutta tiedän että miehetkin tykkää johtaa. Siksi minun kannattaa johtaa tilanteita "huomaamattomasti" ja antaa miehen kuvitella, että hän vie, vaikka itse asiassa olen koko ajan johdattanut tilannetta siihen suuntaan mihin haluan. t. se jolle vastasit