Päästäisitkö lapsesi Marssiin?
Siis oletetaan että sinne olisi mahdollista matkustaa? Millaistakohan elämä olis siellä? Mutta oletetaan, että sinne olisi vain menolippu niin päästäisitkö nuoresi matkalle marssiin? Tiedän että on aika turha mutta mielenkiintonen kysymys. Ja lähtisitkö itse marssiin? Olen lukenut että sinne on vain menolippu mahdollisesti muttei paluulippua? Voiko marssista tulla joskus maankaltainen ?
Kommentit (15)
Marssi on varsin turvallinen planeetta, mutta lähtisi vasta kun 18v.
Nyt marsista puheenollen osaako kukaan veikata onko marsilla mahdollisuus joskus maankaltaistua? Siis että siellä voisi joskus oikeasti asua?
En päästäisi. Oma poikani on silmäteräni ja elämäni tarkoitus. Enkä usko että hän pärjäisikään siellä koska on vasta 24 ja aina ollut hieman arka.
Kokemuksia millaista on asua Marsissa? Millaisia ihmisiä?
Ehkä ajan kanssa marsista voi tulla elinkelpoinen mutta se ei hetkessä tapahdu. Olis kyllä siistiä jos marsiin voisi joskus muuttaa vakituisesti, mutta olisi myös kiva jos sieltä pääsisi maahan käymään kun tällä hetkellä sieltä ei pääse pois? kö?
Se on kai jotenkin niin että sinne voi lentää vain kerran vuodessa kun Maa on tietyssä asennossa Marsiin nähden... Nykytekniikalla siis. Toivottavasti kohta tuotaisiin markkinoille hieman kehittyneempiä moottoreita kuin nämä fossiiliseen polttoaineeseen perustuvat.
Mars One on vitsi. Ei tarvi pelätä kenenkään, että muksu lähtee marssiin.
Maankaltaistaminen tuskin onnistuu ikinä, koska magneettikenttä puuttuu. Ilman magneettikenttää auringon säteily pääsee korventamaan pintaa jatkuvasti.
Marssin lennot ovat pitkään itsemurhareissuja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt marsista puheenollen osaako kukaan veikata onko marsilla mahdollisuus joskus maankaltaistua? Siis että siellä voisi joskus oikeasti asua?
Tuskin. Siellä ei ole oikeastaan minkäänlaista kaasukehää. Lämpötilat ovat hyytäviä. Vettä on erittäin vähän. Tuskin noita asioita voi muuttaa, ja tuskin sitä kaasukehää sinne ilmaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Maankaltaistaminen tuskin onnistuu ikinä, koska magneettikenttä puuttuu. Ilman magneettikenttää auringon säteily pääsee korventamaan pintaa jatkuvasti.
Marssin lennot ovat pitkään itsemurhareissuja.
Ennen kaikkea magneettikentän puuttuminen aiheuttaa sen, että aurinkotuuli on puhaltanut muinaisen kaasukehän ulkoavaruuteen.
Minä olen ostanut jo asunnon marsista ja työpaikka valmiina
Jos oletetaan että matkustaminen sinne saataisiin turvallisuudeltaan vastaamaan lentomatkoja maassa ja sinne olisi saatu oikeasti elinkelpoinen siirtokunta, en oikein tiedä miten täysi-ikäistä voisi estääkään. En kyllä sitä toivoisi sen kummemmin kuin sitä että lapseni muuttaisi toiselle puolelle maapalloakaan.
Nyky teknologialla en kyllä ihan heti näe tuota realistisena näkymänä, vaikkakin esim. Elon Muskilla mielenkiintoisia visioita asiasta onkin. Tuskin minä tai lapseni ehtivät vielä Marssin asuttamista näkemään, mutta ehkä miehitetyn lennon sinne?!
Heti! Mihin osoitteeseen voin lähettää heidät? Ole hyvä!