Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt menee hermot! Miten menetellä reklamaation kanssa, mitä minulla on oikeus vaatia?

Vierailija
09.02.2017 |

Ostin kolme kuukautta sitten huonekalun ja kotona kasatessa sitä huomasin kosmeettinen tehdasvirheen. Ilmoitin heti kauppaan kuvien kera ja lupasivat, että saan uuden tuotteen 2 viikon kuluttua ja voisin käyttää tuotetta sen aikaa. Kyselin sitten kolmen viikon kuluttua, josko saisin vihdoin ehjän tuotteen ja silloin ilmotettiin muutaman yhteydenoton perästä, että menee vielä pari viikkoa. Kun oli kulunut yli kaksi kuukautta, sain vihdoin vastauksen kyselyihini ja huonekalu toimitettiin vain 2,5 kk reklamaation tekemisestä ja ostosta alkuperäisen 2 viikon sijasta. Sattuipa niin, että tämä korvaava tuote on paljon pahemmin puutteellinen eikä sitä saa kasattua. Samalla kun se tuotiin, vietiin se vanha viallinen tuote pois. Olen aivan raivoissani, sillä huonekalu on sellainen, jota ilman en voi olla ja nyt tuossa lattialla on osat levällään ja mietin, mitä oikein teen. En ole tätä ennen ikinä joutunut reklamoimaan mistään koko elämäni aikana. Laitoin jo viestiä myyjälle, taas kerran kuvien kanssa, soitan vielä perään heti aamulla. Mutta mitä mun on oikeus vaatia? Joo, jos saan uuden tuotteen heti, ok. Mutta ei tämä nyt ole ihan oikein mennyt muutenkaan, odotuksineen päivineen. Olisiko mun mahdollista saada hinnasta jotain hyvitystä? Tässä kohtaa mulle on tärkeintä, että saa ehjän tuotteen asap, sillä en tosiaan voi olla ilman. Mutta sieppaa niin kovaa, että jotain korvausta haluaisin.

Ikinä en enää tuohon lafkaan astu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, osaako kukaan sanoa kuluttajan oikeudesta tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
2/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lafka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkalla ainakin on todella huonoa palvelua, jos on reklamoitavaa.

Vierailija
4/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olis masku? Heilläkun on loistava asiakaspalvelu

Vierailija
5/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Siellä osataan neuvoa, miten tulee toimia. Myyjälle voi myös todeta, että mikään lafka tuskin haluaa ikävää julkisuutta. Luulisi, että uusi ehjä tuote toimitetaan nopeasti, jos uhkana on, että lafkan nimi paljastuu netissä

Vierailija
6/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse vaikkapa kaapista tai pöydästä, jossa kosmeettinen virhe, niin en näe, että odotteluajasta saisit hyvitystä, jos tuotetta pystyi käyttämään. Se aika ratkaisee, jolloin sulla ei heistä johtuen ole tuotetta mahdollisuus käyttää. Minusta sulla on oikeus vaatia uusi tuote kasattuna, koska olit tuotteen jo kertaalleen kasannut. Lisäksi oikeus vaatia puhelinkuluista asian hoitamisessa. Varmaan joku 2 viikkoa ilman kasattua käyttökelpoista tuotetta menee vielä korvauksitta, mutta sen jälkeen korvausten saamisesta kantsii kysyä ihan kuluttajaneuvonnasta.

Vierailija
7/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tunti aikaa tuoda vanha takaisin ja viikko aikaa tuoda täysin uusi toimiva, täydellinen ja valmiiksi koottu tilalle. Jos ei onnistu, niin kerro että aiot kysyä asiasta facebookissa.

Vierailija
8/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaatisin kaupan purkua! Myyjälle pitää toki antaa mahdollisuus korjata virhe, mutta tuplavirhe osoittaa jo tuotteessa toistuvaa virhettä. jota ei tarvi hyväksyä.

Puhelinkulut ja matkakulut takuuasioissa tietty korvataan.

Vierailija
9/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaatisin kaupan purkua! Myyjälle pitää toki antaa mahdollisuus korjata virhe, mutta tuplavirhe osoittaa jo tuotteessa toistuvaa virhettä. jota ei tarvi hyväksyä.

Puhelinkulut ja matkakulut takuuasioissa tietty korvataan.

Kuluttajansuojalaissa määritellään, että myyjälle on ensisijaisesti annettava mahdollisuus korjata tuote. Jos he ovat heti luvanneet sinulle uuden, ovat he jo valmiiksi 'antaneet enemmän' ja myös he varmasti olisivat halunneet, että tuo korvaava tuote olisi ollut 100% virheetön.

Itse asiakaspalvelutyössä tehneenä voin kertoa, että saat paljon enemmän, jos soitat heille ja kysyt Mites nyt toimitaan YSTÄVÄLLISESTI ja ilman mitään some-uhkailuja (sitä Sotkaa/Maskua/Ikeaa ei ihan hirveästi pelota...)

ka kuuntelet heidän ehdotuksensa. Jos sinusta tuntuu että et saa asiallista vastausta, voit vielä soittaa Kuluttajariitalautakuntaan mutta voi aivan mainiosti olla, että he tuovat ja kokoavat heti huomenna sinulle uuden tuotteen ja saat vielä vaikka jonkun lahjakortin tai muun lisukkeen pahan mielen korvaukseksi. Firmoille kuitenkin kannattaa ennemmin tehdä asiakas tyytyväiseksi kuin touhuta pitkään jotain tuotereklamaatiota, joka heidän perspektiivissään on aika pieni.

Vierailija
10/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan purku jos korvaava tuote on myöskin viallinen. Toista ei tarvitse ottaa. 

Eikä tarvitse enää odotella vaan vaadit välittömästi kaupan purkua ja rahojen takaisinmaksua.

Jos yritys kieltäytyy niin sanot että otat samantien yhteyden kuluttajaneuvontaan. 

Vierailija
11/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä myymälään ja kerro, että olet jo antanut aika pitkän ajan tuotteen vian korjaamiselle. Nyt on aika päättää korjaavatko kasatun tuotteen odotettuun kuntoon, vai aikovatko käydä vielä tekemässä jotain toimittamalle läjälle osia.

Laita tieto minne jätät jätesäkillisen osia ja tilinumero kaupan purkua varten. Katso kuitenkin, ettet itse aiheuta enempää vahinkoa tuotteen osille. Määräajaksi kannattaa laittaa kaksi viikkoa, mutta kun kauppaa ei milloinkaan ole vielä saatettua loppuun ilmoita ostosaika alkuperäiseksi ajankohdaksi josta olet odottanut kaupan loppuun toimitusta. Ja jos aikovat toimittaa kaupan kaupanpurku ehdotuksestasi huolimatta, totea, että toimitus on valmis vasta, kun tuote on kasattu.

Liike voi todellisuudessa viivytellä tilannetta mielin määrin. Heidän vastuut tuskin tulevat kasvamaan ennen kuin on aihetta hankkia oikeudellista apua. Eli kauppa saa purkutilanteeseen maksuaikaa niin kauan kuin sinun yhteydenotot alkavat kyllästyttää heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi