Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva sitten oksennella ja kirjoittaa huomenna

Vierailija
09.02.2017 |

Raju oksentelu iski lukioon Tampereella - 24:llä oppilaalla oireita, kirjoitukset alkavat huomenna
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702092200068068_uu.shtml

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sopivaan kohtaan noro sattunut. Tuollaiselle joukolle ei enää omia koetilojakaan riitä...

Vierailija
2/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks yo-kirjoituksenkin voi uusia, jos menee ihan penkin alle. Vaikka eihän se tietenkään toivottavaa ole. Ikävä juttu :(

Vierailija
4/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ämpäri mukaan, koululla ei välttis ole ämpäreitä noin monelle. 

Kyllä niitä kirjoituksia suoritetaan jos minkäkinlaisissa vatsataudeissa. Jos on paha ripuli, voi päästä suorittamaan koetta vessan lähellä tai jopa vessaan suljettuna.

Vierailija
5/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aluksi että tää on jonkun tosi pahasti stressivatsailevan poloisen aloitus, ja olin tulossa lohduttamaan jo... No, tästä en minäkään osaa löytää hopeareunusta 😵

Vierailija
6/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mahatauti kun kirjoitin äidinkielen kuusi vuotta sitten. Onneksi olin ainoa ja pääsin takanurkkaan, josta opettaja oli heti päästämässä vessaan. Pahimpaan hätään olisi ollut ämpäri, mutta onneksi sitä ei tarvinnut käyttää, liikuntasalissa ykääminen nimittäin kaikuu pitkälle. :D

Vierailija
7/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli mahatauti kun kirjoitin äidinkielen kuusi vuotta sitten. Onneksi olin ainoa ja pääsin takanurkkaan, josta opettaja oli heti päästämässä vessaan. Pahimpaan hätään olisi ollut ämpäri, mutta onneksi sitä ei tarvinnut käyttää, liikuntasalissa ykääminen nimittäin kaikuu pitkälle. :D

Eikö teillä päässyt mihinkään erilliseen tilaan? Tossa olis voinu tartuttaa puoli salia 😳

Vierailija
8/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin viisasta altistaa vielä ne terveet norolle.

Vierailija
9/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joulukuussa sairastettiin koko perhe noro ja veti kyllä niin huonoon kuntoon, että saa aika sissi olla että pystyis jotain kirjoituksia siinä samalla tekemään. Tavaraa lensi tasaisesti molemmista päistä ja pelkkä istuminen tuotti tuskaa.

Vierailija
10/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä kukaan muu kuin abit muka oo sairastunu? 😳 Karmea oksennusepidemia iski lukioon - yo-kirjoituksiin varataan ämpäreitä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702092200068229_uu.shtml

Vierailija
11/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei muut oppilaat kuin abit ole saaneet aikaseksi ilmoittaa ovatko norosa vai lintsaavatko muuten vaan.

Useimmissa lukioissa kolme poissaoloa per kurssi sallitaan ilman selityksiä, joten ei niitä kaikki jaksa selvittää. Abien taas on pakko selvittää jos kokeeseen erikoisjärjestelyä haluuvat.

Vierailija
12/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sairaat eristetään muualle. Tosi kivaa terveyden kannalta, vatsatauti kun tarttuu tosi helposti. Jos nyt yhtään olisi järkeä päässä niin sairaat skippaisivat kirjoitukset.

Vierailija
13/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan opetaja noita sairaita haluaa luokassa sitten valvoa...

Vierailija
14/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sairaat eristetään muualle. Tosi kivaa terveyden kannalta, vatsatauti kun tarttuu tosi helposti. Jos nyt yhtään olisi järkeä päässä niin sairaat skippaisivat kirjoitukset.

Useimmat tuskin haluaa skipata. Monella äikkä on vika mikä kirjoitetaan eli ovat tänä keväänä valmistumassa, siinä into lykätä valmistumista ei ole kovin iso. 

Vierailija
15/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä, että eikö YTL voisi tehdä joka vuosi kaksia kokeita? Toki siitä tulee lisää vaivaa, mutta olisi varmasti kirjottajien kannalta paljon parempi, jos todistettavasti sairaat voisi kirjoittaa toisena päivänä. En usko, että ne siellä YTL:ssäkään haluaa huonoja tuloksia abeille.

Vierailija
16/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "vain" yrjö lentää niin ehkä voisi onnistua mutta norossa yleensä on myös ripuli.

Kun meidän perheessä oli noro niin pytyllä sai istua ämpäri sylissä kun tavaraa tuli molemmista päistä!

Onneksi oli 2 vessaa niin selvittiin siitäkin kun onneksi kaikki 4 emme ykänneet samaan aikaan.

Vierailija
17/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin noron muutama vuosi sitten. Alkoi ihan sellaisella kevyellä oksentamisella ja vesiripulilla, eikä olo ollut mitenkään hirveän huono. Siitä sitten 2 tuntia eteenpäin tavaraa tuli niin yläpäästä kuin alapäästä sekä olo alkoi olla vähemmän mukava. Sitten vessassa pää pöntön yllä kontallani oksensin ja samalla paskansin... Onneksi älysin istua pöntölle ja eteeni ottaa ämpärin. Kuume sitten kohosi 40 asteeseen saakka, jos join vettä niin se tuli ulos n. minutin kuluttua.

Tätä lystiä kesti vuorokauden ajan ja kas kummaa olo rupesi paranemaan vähitellen kuume laski ja vesi sekä mehukeitto pysyivät sisällä. Paino nyt tippui 5 kiloa ja olo oli "hieman" hutera.

Joten on kyllä ihme tyyppi jos norossa tekee kirjoituksia. Norohan on erittäin tarttuva iloinen sairaus.

Vierailija
18/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli juuri noro. Istuin tosiaan ämpäri sylissä ja tavaraa tuli molemmista päistä. Vapina oli niin kovaa että en olisi voinut kirjoittaa mitään.

Vierailija
19/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinani mahataudissa enkun kirjoituksien aikaan. Olin oksentanut koko edellisen illan ja yön. Aamulla äitini soitti rehtorille, joka järjesti minulle oman koetilan. Äiti kuljetti minut kouluun. Olin ihan pihalla. Tein kokeen terveydenhoitajan lepohuoneessa ja mulla oli oma valvoja. Tuskallista oli, mutta läpi pääsin. Syksyllä kävin kyllä korottamassa enkun.

Mutta hankalaa siis tuo, jos useita sairastuneita. Yhden tai kaksi saa helposti erotettua muista, mutta suurempi määrä onkin jo haasteellisempi. Ja onnea vaan sille opelle, joka rupeaa koepapereita korjailemaan... varmaan kumihanskat kädessä korjaa.

Vierailija
20/27 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te abit ootte oikeen vetäny? Outoa tosiaan, että vain abit "kipeenä". Mitä tarkoitetaan uutisissa mainituilla toksiinilla??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi