Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afrikassa asuneet/matkustelleet

Vierailija
09.02.2017 |

Millaista oli? Missä maassa olit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut Keniassa ja Tansaniassa. Safarilla on ihanaa, voisin lähteä heti uudelleenkin. 

Vierailija
2/5 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuumaa. Läkähdyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut juu, vieläkin paikat silleen ihanasti kipeinä ;)

Vierailija
4/5 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka on aika iso paikka ja maat kovin erilaisia, Pohjois-Afrikan muslimimaista Ranskan entisiin siirtomaihin. Jotkut ovat levottomia ja niissä on vahva väkivallan perinne, ihan kaikkiin en lähtisi reissaamaan. Itse kun tykkään omatoimimatkoista ja välillä hommat menee pieleen ja lopputuloksena on vieraassa kaupungissa iltamyöhällä etsimässä yösijaa.

Esimerkiksi Kenia ja Tansania ovat päällisin puolin hyvin samanlaisia maita: maantiede, ilmasto, väestö, elinkeinot jne. Silti en lähtisi Keniaa koluamaan samalla tavoin kuin Tansaniassa voi tehdä. Kummassakin olen käynyt, Tansaniassa kävin toisenkin kerran kun siitä jäi hyvä mieli: Pohjoisen luonnonpuistot, Viktoria-järvi, rannikko, Pemba ja Sansibar...

30 vuotta sitten olisin suositellut Zimbabwea, en enää :-/ Joku vinkkasi, että useimmat paljon A-kirjaimia sisältävät maat ovat suhteellisen turvallisia, tiedä sitten miksi: Tansania, Botswana, Uganda, Ruanda, Madagaskar, Ghana, Gambia.. Poikkeuksina sääntöön ovat ainakin Angola, Namibia ja Mauritania. Eivät nekään nyt pahimmasta päästä ole, mutta en niitä ensikohteiksi suosittele. Esimerkiksi Etelä-Afrikassa on paljon hienoja paikkoja, mutta siellä pitää tietää minne uskaltaa mennä ja missä pysähtyä. Suurin osa ihmisistä tietysti on sielläkin ystävällisiä ja avuliaita, mutta ei niitä mätämunia tarvita kuin yksi.

Pohjois-Afrikan maista en nykyään uskalla suositella kuin Marokkoa tai varauksella Tunisiaa.

Vierailija
5/5 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 vuotta sitten Etelä-Afrikassa ja Zimbabwessa ja vuosi sitten Tansaniassa ja Sansibarilla.

Päällimäiseksi mieleen jäi ystävälliset ihmiset ja heidän kiitollisuutensa vähästäkin, mitä heillä on tai mitä he saavat.

Safarit olivat huippukokemuksia, Sansibarille en menisi uudelleen, siellä ei ole mitään tekemistä. Ei ainakaan mitään, mitä ei voisi tehdä vaikka Teneriffalla tai Mallorcalla.

Etelä-Afrikka on aika länsimainen, mutta todella hieno maa ja tarjoaa upeita kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän