Lihotan tytärtäni tarkoituksella
Tyttäreni on 14-vuotias ja mielestäni turhan hoikka ikäisekseen. En ole kertonut hänelle, että olen pikkuhiljaa muuttanut hänen ruokavaliotaan kaloripitoisemmaksi. Mainitsin ohimennen veljelleni, että olen yrittänyt nostaa tyttäreni painoa ja hän tuomitsi toimintani täysin. Eikö mulla ole muka oikeus syöttää omalle lapselleni, mitä itse tahdon
Kommentit (29)
Jos teini on alipainon rajoilla ja salaa häntä lihotat, aiheutat teinille paljon pahaa. Tuolla menolla edesautat syömishäiriön syntymistä, vaikka tuon ikäisenä lievä alipaino olisi ollut normaalia. Pakkolihotus ei todellakaan ole hyväksi.
Minun mielestäni tähän on vaikea sanoa mitään, ennen kuin tietää lapsen mitat. Mitä painoi aikaisemmin ja mitä painaa nyt?
Oma 13v. Tyttöni painaa 37kg, tosin on vain 148cm pitkä.
Syö monipuoliseti mutta herkkuja vain viikonloppuisin. Meillä pidetään tärkeänä, että syödään oikein. Eli myös tarpeeksi paljon ja säännöllisesti. Se ei tarkoita kuitenkaan jatkuvaa herkkujen mättämistä.
Tiedän nirson teinin 16v. joka painaa hädin tuskin 40kg ja vanhemmille riittää jos syö vaikka jugurtin.
Äitinsä pitää normaalipainoisia ihmisiä lihavana joa on siis itse tikkulaiha myös.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on 14-vuotias ja mielestäni turhan hoikka ikäisekseen. En ole kertonut hänelle, että olen pikkuhiljaa muuttanut hänen ruokavaliotaan kaloripitoisemmaksi. Mainitsin ohimennen veljelleni, että olen yrittänyt nostaa tyttäreni painoa ja hän tuomitsi toimintani täysin. Eikö mulla ole muka oikeus syöttää omalle lapselleni, mitä itse tahdon
Olet huomionhakuinen sairas yksilö joka vihaa omaa lastaan ja pitää häntä kilpailijanaan.Lumikin äitipuoli-syndrooma sulla.
Sama täällä ap. Laitan tyttären ruokaa hieman voita tai kermaa, aamupalalla tarjoan usein banaania. Olen opettanut hänet syömään myös pähkinöitä ja siemeniä, laitan salaattin usein hänen suosikkijuustoaan. Pari kiloa on jo paino noussut ja vielä muutaman saisi nousta. (174 cm ja 52 kg nyt)
Mieluummin hieman alipainoinen terveellisellä ruokavaliolla kuin normaalipainoinen ahtautuneilla verisuonilla ja muilla terveysongelmilla. Paras tietysti olla normaalipainoinen ja syödä terveellisesti.
Selvitä mitkä ovat hyviä ja mitkä huonoja rasvoja. Huonoa rasvaa on esim. roskaruoassa, makkarassa, leivonnaisissa ja kekseissä. Hyvää rasvaa ainakin pähkinöissä ja lohessa.
Tulee mieleen ne suomalaiset balettitanssijat jotka vaihtoivat kateuden kohteen proteiinisheikkiin massajauhetta..
Ihan oikein. Yhteiskunta ihaileekin liika alipainoisia ihmisiä. Kiitos barbit ja mallitytöt.