Paskavammainen tekosyysy miksi käytät pankkikorttia
Eli maksat Electronilla tai Visa Debitillä. Jätetään varsinaiset luottokortit keskustelun ulkopuolelle.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassan jonottomattomuus.
Miten tää nyt liittyy mihinkään? :D Käytän täällä Tanskassa itsepalvelukassoja, ja niihin käy sekä electron, debit, credit kuin käteinenkin.
Suomessa ei kelpaa käteinen noissa.
Pankissa tivataan nykyään jokaisesta nostosta erikseen. En jaksa sitä tenttaamista ja automaatista ei saa kuin 300 kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen selvinnyt koko aikuisikäni kahdella debit-kortilla. Mitään ongelmaa ei ole ollut Suomessa eikä ulkomailla.
Miksi mulla pitäisi olla luottokortti? Mitä mä sillä tekisin mitä en voi tehdä debitkortilla?
Et ole sitten koskaan käynyt USAssa edes.
Kato kaikkia ei se Ameriikan ihmelandia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassan jonottomattomuus.
Miten tää nyt liittyy mihinkään? :D Käytän täällä Tanskassa itsepalvelukassoja, ja niihin käy sekä electron, debit, credit kuin käteinenkin.
Valtaosa tähän keskusteluun osallistujista asuu Suomessa ja täällä itsepalvelukassalle ei voi maksaa käteisellä. Menepä sinne jollekin Tanska AV:lle niin ei tarvitse ihmetellä outoja Suomalaisia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä sillä tekisin mitä en voi tehdä debitkortilla?
Maksaa esimerkiksi lentoliput. Jos jotain menee pieleen, kuten AirFinlandin konkurssi tässä muutama vuosi sitten, niin luottokortilla maksaneet saivat rahansa takaisin viimeistä senttiä myöden. Debitillä/käteisellä maksaneet eivät saaneet mitään.
Itse maksan käytännössä kaiken muun debit-kortilla.
Konkurssitilanteessa ja vastaavissa kyllä debit-korteilla on sama suojaus kun kyseessä on Master Card ja Visa.
Eli eri mitään eroa sittenkään.
Minä maksan sujuvasti Mobilepaylla tai jollakin luotto-tai pankkikorteistani. Käteistä käytän äärimmäisen harvoin.
Miksi tehdä asiasta ongelmaa?
Nordean Visa Electron-kortin hommaaminen on yksi parhaita päätöksiäni.
Kätevä käyttää eikä vahingossakaan ole tullut tiliylityksiä koska se on sama kuin käteistä käyttäisi - ellei tilillä ole katetta , niin sitten sinulla ei ole varaa ostaa yhtään mitään.
Suosittelen lämpimästi, järkevien ihmisten valinta.