Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskavammainen tekosyysy miksi käytät pankkikorttia

Vierailija
09.02.2017 |

Eli maksat Electronilla tai Visa Debitillä. Jätetään varsinaiset luottokortit keskustelun ulkopuolelle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä sitten pitäisi maksaa? :D En yleensä kuljeta mukanani tukuttain käteistä..

Vierailija
2/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä en tiedä mitään syytä, miksi kannattaisi maksaa jollain muulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millä sitten pitäisi maksaa? :D En yleensä kuljeta mukanani tukuttain käteistä..

No et sinä muutenkaan tarvitse tukuttain käteistä.

Vierailija
4/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli maksat Electronilla tai Visa Debitillä. Jätetään varsinaiset luottokortit keskustelun ulkopuolelle.

Imetkö sinä kyrpää maksuksi?

Vierailija
5/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos elämänhallinta ei riitä oikeaan luottokorttiin niin taitaa olla parempi että käytät käteistä.

Vierailija
6/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kylällä missä asun, on vain yksi pankkiautomaatti ja sekin yleensä epäkunnossa. Eli rahaa ei enää ole jaettavaksi ja laite ilmoittaa "epäkunnossa". Erityisesti noin käy perjantai-iltapäivisin, eli siihen aikaan kun mahdollisesti rahaa nostaisin.

Tuota ongelmaa ei ollut ennen kun oli täällä oli kahdella pankilla omat automaattinsa, mut nykyään on tosiaan vain toi yksi ja toisesta pankista ei saa enää edes nostettua rahaa kuin päivällä tiettyyn kellon aikaan. Jolloin olen itse töissä, 20 km päässä.

Vierailija
7/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos elämänhallinta ei riitä oikeaan luottokorttiin niin taitaa olla parempi että käytät käteistä.

Mulla on varaa maksaa ostokseni, isommatkin, ihan pankkikortilla. Miksi ihmeessä ottaisin luottokortin? Toki sellainenkin loytyy, mutta se on oma korttinsa ihan jo turvallisuussyistä.

Vierailija
8/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha propsit hyvästä provosta :D Mä käytän luottokorttia silloin kun teen isompia ostoksia, jotta saan 180 päivän ostoturvavakuutuksen ja maksan myös lennot/hotellit ynnä muut luottokortilla. Muut tavalliset ostokset maksan pankkikortilla koska ei oo tarvetta maksaa niitä luottokortilla. Mutta mulla onkin tilillä niin paljon rahaa, ettei tarvii elää luotolla :)

Vierailija
9/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen selvinnyt koko aikuisikäni kahdella debit-kortilla. Mitään ongelmaa ei ole ollut Suomessa eikä ulkomailla.

Miksi mulla pitäisi olla luottokortti? Mitä mä sillä tekisin mitä en voi tehdä debitkortilla?

Vierailija
10/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa lähestyä nelikymppiset mutta luottokorttia ei ole koskaan ollut. Aina sitä pankista tyrkytetään, mutta en halua elellä velaksi. Meillä luottokortti löytyy mieheltä (käytetään sitä useimmiten turvallisuussyistä jos tehdään nettiostoksia) ja se riittää. Aina on tililtä löytynyt sen verran katetta, että käteismaksuilla olen pärjännyt. Ja jos ei rahaa ole tarpeeksi niin se tarkoittaa sitä, että ostos on minulle liian kallis. Kaikilla ei ole luottokorttia eikä se automaattisesti tarkoita että olisi esim. jotain maksuhäiriömerkintöjä. Kyseessä voi olla ihan vaan oma valinta.

Vierailija
11/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä sillä tekisin mitä en voi tehdä debitkortilla?

Maksaa esimerkiksi lentoliput. Jos jotain menee pieleen, kuten AirFinlandin konkurssi tässä muutama vuosi sitten, niin luottokortilla maksaneet saivat rahansa takaisin viimeistä senttiä myöden. Debitillä/käteisellä maksaneet eivät saaneet mitään.

Itse maksan käytännössä kaiken muun debit-kortilla.

Vierailija
12/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa lähestyä nelikymppiset mutta luottokorttia ei ole koskaan ollut. Aina sitä pankista tyrkytetään, mutta en halua elellä velaksi. Meillä luottokortti löytyy mieheltä (käytetään sitä useimmiten turvallisuussyistä jos tehdään nettiostoksia) ja se riittää. Aina on tililtä löytynyt sen verran katetta, että käteismaksuilla olen pärjännyt. Ja jos ei rahaa ole tarpeeksi niin se tarkoittaa sitä, että ostos on minulle liian kallis. Kaikilla ei ole luottokorttia eikä se automaattisesti tarkoita että olisi esim. jotain maksuhäiriömerkintöjä. Kyseessä voi olla ihan vaan oma valinta.

Luuletko sinä, että luottokortilla on pakko elää velaksi? Vai pelkätkö, että et kykene hillitsemään ostoksiasi jos sulla on luottokortti? Ostelet sillä vaikka rahaa ei ole. Elääkö muuten miehesi velaksi kun hänellä on luottokortti?

t: luottokortillinen joka ei ole koskaan elänyt velaksi.

Vierailija
13/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla provo, tai sitten sinä et käy ihan täysillä.

Electron tms. kortti on käytännössä sama kuin käteisellä maksaisi. Luottokortti on asia erikseen ja sellaisen saaminen ei paljoa vaadi. En edes muista koska olisin viimeksi käyttänyt luottokorttia, vaikka sellainenkin löytyy.

Vierailija
14/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tekee tällaisia aloituksia? Joku ysiluokkalainen es-jonneko?

Vierailija
15/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen selvinnyt koko aikuisikäni kahdella debit-kortilla. Mitään ongelmaa ei ole ollut Suomessa eikä ulkomailla.

Miksi mulla pitäisi olla luottokortti? Mitä mä sillä tekisin mitä en voi tehdä debitkortilla?

Aika hyvin oot pärjännyt ilman luottokorttia ulkomailla! :O En mä ainakaan oo koskaan voinut varata hotellia tai airbnb:tä ilman luottokorttia, joten en tiennyt sen olevan edes mahdollista. Samoin pienempien lentoyhtiöiden lennot oon ostanut luottokortilla koska jos lentoyhtiö menee konkurssiin, rahat saa luottokunnalta takaisin (mulle on kerran käynyt näin!)

Suuremmat ostokset kannattaa myös ostaa luottokortilla niin saa automaattisesti 180 päivän ostoturvavakuutuksen tavaran rikkoutuessa (omavastuu vain 40 euroa), ja muutenkin luottokorttiostoksista kerrytän OP-bonuksia, jolla maksetaan mun pankkiasioinnista tulevat kulut (jotain pari euroa kuukaudessa) eli tavallaan säästän rahaa kun en joudu maksamaan pankkiasiointikuluja "oikeista" rahoistani.

Vierailija
16/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi maksaa lukuisat pikkuostokset luottokortilla? Esimerkiksi juon ainakin pari kuppia kahvia kodin ulkopuolella. Olen opiskelija ja tilaan luottokortin mutta en sitä käytä jos ei tule todellinen tarve. Norwegianin lennolla säästyi paljon rahaa kum pankkikorttia eivät hyväksyneet eikä ollut tasarahaa käteisenä mukana.

Vierailija
17/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ihmisten jakamista luottokortillisiin ja electronikortillisiin :D

Pankki tyrkyttää melki jokaiselle luottokorttia ettei se mikään saavutus ole semmoista omistaa! Toki kyllä itse kun vihdoinkin pakko-otin sen luottokortin kun pankissa taas tyrkytti (juurikin lähinnä lentolippujen tai isompiin kerta kymmenen vuodessa tehtäviin ostoihin enkä muuten edes käytä) niin olin hetken niin cool kun itse sain kultaisen kortin kun kaikilla kamuilla vaan sitä sinistä "köyhien luottokorttia" :D Mutta siinähän se into jo meni ohi nopeesti ja electronia käytän edelleen päivittäin kun taas luottokorttia viimeksi varmaan yli vuosi sitten kun reissuun ostin lentoliput... Itseä ei ainakaan kiinnosta millä ihmiset maksaa ja electroni vaan estää sen yli rajojen elämisen ja näyttää reaaliaikaisesti katteen niin mitäpä haittaa siitä on?

Vierailija
18/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten koskaan käynyt USAssa edes.

Vierailija
19/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kummallisia kuvitelmia luottokortilla maksamisesta... Itse maksan ulkomailla kaiken luotolla, mitä nyt ruokakaupassa tms debitillä. Netistä tilaaminen, suoravelotus ja PayPal menee kaikki luoton kautta, mutta velaksi en elä koskaan. Käteistä en käytä juurikaan, en ole kokenut tarvetta. Debit puolella maksan päivittäisjutut ja useimmat isommatkin hankinnat Suomessa.

Vierailija
20/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassan jonottomattomuus.