Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtä hiton stressiä puhelimen käyttö nykyisin (lataaminen) Muilla samaa?

Vierailija
09.02.2017 |

Onko muille puhelimen käyttö nykyään stressaavaa kun koko ajan pitäisi olla lataamassa akkua? Milloin näihin "äly"luureihin tulee älyakut, jotka kestää pidempään kuin tunnin ajan?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohta kolmevuotias Huawei kestää aktiivisemmallakin käytöllä pari päivää, vähemmällä jopa neljä.

Mun Huawei ei kestä kuin puoli päivää nettiä nyt tehoakullakaan. Honor 3 oli se. Eikä ollut kolmeakaan vuotta vanha.

Vierailija
42/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokian näppäinpuhelintani tarvitsee ladata keskimäärin kerran viikossa. Sekin hoituu näppärästi yön aikana. Ei siis ole stressiä lataamisesta. Tällaisia juttuja lukiessa vain vahvistuu käsitykseni siitä, että älypuhelinta en hanki koskaan.

Sama.

Sain lahjaksi (kun oma puhelin hajosi) alle 20 euron pienen samsung perusnäppäinpuhelimen.

Ollut about...4 vuotta käytössä ja toimii kuin unelma.

Jos hajoo haluan samanlaisen.

En näe minkäänlaista tarvetta älypuhelimelle, kun pöytätietokone ja läppäri kotona .

Peruskännyköiden markkinat kuulema nostaa kivasti päätään.

Doro-puhelin on kuulemma in.

Bonuksena vielä, että peruspuhelin toimii säällä kuin säällä. Ei hyydy pakkasessa eikä sateessa eikä muussakaan. Eikä tarvii pakkasella kirota, kun lääppimisnäyttö ei toimi hanskat kädessä. Näppäily kun onnistuu helposti paksummillakin hanskoilla. Itsekin olen lukenut, että peruspuhelimet ovat jopa tulossa muotiin nuortenkin keskuudessa. Juuri siksi, että toimivat niin paljon paremmin ja kestävät enemmän kuin älylaitteet. Eipä ole esimerkiksi näyttö hajonnut kertaakaan sen 10 vuoden aikana, jonka nykyinen nokialainen on minua palvellut. Äidillä vanha 3310 kestänyt 16 vuotta moitteettomasti. Akun vaihtanut kerran tai kaksi.

3310 on just haluttua klassista tyyliä!!!! Akkuja vaan on haastavaa saada niihin.

Peruskännykät tekee tuloaan, suuntaus jo nyt huomattavissa.

Kestävyys myös ihan omaa luokkaansa, oma halpis samsung on pudonnut vuosien varrella kymmeniä kertoja lattiaan eikä ole moksiskaan. Aina pelittänyt eikä ole pulaan jättänyt.

En edes halua kuvia yms lähetettävän puhelimeeni.

Se on puheluita ja tekstiviestejä varten.

Jos luotettava kääpiö-samsung joskus hajoaa , ostan simpukka Doron (joka tosin pikkase kalliimpi koska ulkonäkö on hieno).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille puhelimen käyttö nykyään stressaavaa kun koko ajan pitäisi olla lataamassa akkua? Milloin näihin "äly"luureihin tulee älyakut, jotka kestää pidempään kuin tunnin ajan?

Tuskailin saman asian kanssa, olin 5 päivää sairaalassa ja koko ajan sai ladata puhelinta.

Niin sitten katsoin netistä puhelimen jossa on kunnon akku tämä on Oukitel K10000.
Tilasin Aliexpressin kautta Kiinasta tässä on 10 Ah:n akku. Henkilö autoissa akun kapasiteetti on useimmiten noin 50 Ah.

Entisen puhelimen akku oli 3 Ah eli 3000 mAh, sekin oli Kiinasta tilattu tehoakku, vakio akku oli vain 2300 mAh.

Tässä minun uudessa puhelimessa on erikoisuutena se että tämän puhelimen akusta voi ladata myös muita puhelimia.

On minulla powerpack jolla pystyi entistäkin puhelinta selaamaan lähes koko päivän. Sillä saa käynnistettyä myös auton, jos akku loppuu sen kapasiteetti oli 15 Ah eli 15 000 mAh.

Suosittelen tuollaisen hankintaa ensi hätään.

Ampeeritunnit ei kerro akun kapasiteetista ilman jännitetietoa. Autossa on 12v nimellisjännite , akut on tosin yleensä pikemminkin n. 60-70ah jos kyse ei ole pienestä bensakoneesta. Eenrgiaa on silloin 720Wh 60ah akussa.

Puhelimessa on n. 3 voltin akku joten 10ah akussa on 30Wh energiaa, paljon vähemmän kuin auton akussa.

Vierailija
44/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ottavat pois päältä sovellukset ja karttaohjelmat mitkä syövät virtaa. Helppoa.

Vierailija
45/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä lataamista ei suositella paloturvan takia. Eilen juuri uutinen asiasta.

Millä tavoin laturin pitäminen pistorasiassa on vaarallisempaa yöllä kuin päivällä? Ihan samaa sähköä sieltä käsittääkseni tulee vuorokaudenajasta riippumatta.

Oletuksena että yöllä ihmiset yleensä nukkuvat. Jos akku kuumenee ladattavissa ja sytyttää tulipalon niin voi olla ettei kukaan herää ajoissa niin että kerettäisiin sammuttamaan palo tai edes poistumaan turvallisesti huoneesta. Kyseisessä uutisessa kerrottiin että erityisesti sängyn vieressä lataaminen lisää varaa jos tulipalo syttyy.

Okei eli näitä "jos kävelet autotien yli, voit jäädä auton alle"-uutisia. Ihan kuin se akku ei voisi päivällä kärytä huomaamattasi, jos olet vaikka yläkerrassa ja puhelin alakerrassa. Ja ihan kuin tuollainen käryäminen olisi kovin todennäköistä. Mahdollista toki, mutta liiallista hysteriaa tuollaiset "uutiset"

Ehkä hysteriaa mitta pakko puuttua esimerkkiisi. Jos olet yläkerrassa kun akku sytyttää alhaalla palon niin havahdut todennäköisesti palovaroittimien ääneen tai hajuihin. Voit poistua talosta ja selviät hengissä vaikka talo kärsisi. Jos taas makuuhuoneessasi nukkuessasi alkaa puhelimesta akku kuumeta ja palaa voi olla ettet havahdu koska usein kuollaan nimenomaan myrkyllisiin kaasuihin joita palossa tulee. Ja niitä voi tulla paljon vieressäsi ennenkuin kauempana oleva palovaroitin alkaa hälyttää. Siinä vaiheessa voit olla jo tajuton... Eli ero on tuossa!

Minulla on puhelin yöllä tyynyn alla ja latauksessa kun käytän unta mittaavaa sovellusta joka esim. tarkkailee pyörimistäni sängyssä ja mahdollisia ääniä. Aamulla se on kyllä melko kuuma kun ei oikein pääse jäähtymään mutta mitään ei ole koskaan sattunut ja vuosia jo olen pitänyt noin.

Täytyy myöntää että itse en koskaan tekisi noin koska olen työssäni ollut koodaamassa ja testaamassa tukiaseman ja puhelimen yhteyttä. Puhelimesi pitää aina säännöllisin väliajoin yhteyttä tukiasemaan. Jos kenttä on huono (tyynyn ja pään läpi varmaankin) niin puhelin lähettää tietoja tukiasemalle todella voimakkailla tehoilla. Koko yön. Itse en ole koskaan pelännyt käyttää puhelinta puhumiseen säteilyn pelossa. Mutta en kyllä ole koskaan nukkunut puhelin tyynyn alla tai pään vieressä muutenkaan. Yleisesti kun epäillään että tuollainen säteily voi ainakin huonontaa unen laatua. Osalla on epäilyä muistakin ongelmista. Ja kyllä meillä töissä välillä mittailtiin työympäristöä ettemme altistu liian isoille säteilymäärille. Sattuneesta syystä meidän perheessä kaikki jättävät puhelimet, tabletit ym laitteet keittiöön yöksi.

Vierailija
46/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans Samsung ostettu 4-5 vuotta sitten maksoi muistaakseni 14,95€.  Uutena kesti kuukauden, nykyään enää kolme viikkoa kun täytyy taas akkua ladata. Ei ole vielä tullut kiristysohjelmia eikä viruksia eikä tarvitse reppua millä kantaa. Sopii paidan taskuun ja on kevyempi kuin työttömän lompakko.

Toivottavasti ei tarvitse palata entisaikoihin jolloin auton kojelaudassa roikkui kolmen kilon paketti ja takakontissa matkalaukullinen lisähilpettä ja vapaiden kanavien haku vei joskus vartin. Niin ja jos aioit ottaa vastaan puhelun niin soittajan täytyi tietää minkä tukiaseman alueella satut oleilemaan.

Vierailija
47/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kunnon puhelin. Esim Iphone (ei tarvitse olla edes uusin malli). Lataa täyteen yön aikana, käytä päivä ja kappas, illalla akkua on vielä jäljellä. Lataa yöllä. Toista.

On turvallisuus-/tulipaloriski ladata yön aikana/kun nukkuu. Tästä oli just juttua.

Vierailija
48/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskailin saman asian kanssa, olin 5 päivää sairaalassa ja koko ajan sai ladata puhelinta.

Niin sitten katsoin netistä puhelimen jossa on kunnon akku tämä on Oukitel K10000.
Tilasin Aliexpressin kautta Kiinasta tässä on 10 Ah:n akku. Henkilö autoissa akun kapasiteetti on useimmiten noin 50 Ah.

Entisen puhelimen akku oli 3 Ah eli 3000 mAh, sekin oli Kiinasta tilattu tehoakku, vakio akku oli vain 2300 mAh.

Tässä minun uudessa puhelimessa on erikoisuutena se että tämän puhelimen akusta voi ladata myös muita puhelimia.

On minulla powerpack jolla pystyi entistäkin puhelinta selaamaan lähes koko päivän. Sillä saa käynnistettyä myös auton, jos akku loppuu sen kapasiteetti oli 15 Ah eli 15 000 mAh.

Suosittelen tuollaisen hankintaa ensi hätään.

Ampeeritunnit ei kerro akun kapasiteetista ilman jännitetietoa. Autossa on 12v nimellisjännite , akut on tosin yleensä pikemminkin n. 60-70ah jos kyse ei ole pienestä bensakoneesta. Eenrgiaa on silloin 720Wh 60ah akussa.

Puhelimessa on n. 3 voltin akku joten 10ah akussa on 30Wh energiaa, paljon vähemmän kuin auton akussa.

Tässä puhelimessa on kyllä USB-virran ulosottokin eli se 5 volttia. Puhelin on paljon suurempi ja painavampi kuin minun 15 000 mAh:n powerpack, jolla voi täydellä latauksella käynnistää viitisen kertaa myös auton. Siinä on ulosotot 5 voltille USB ja 12 voltille akkukaapeli, aika hyvä laite alle neljällä kympillä

Vierailija
49/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokian näppäinpuhelintani tarvitsee ladata keskimäärin kerran viikossa. Sekin hoituu näppärästi yön aikana. Ei siis ole stressiä lataamisesta. Tällaisia juttuja lukiessa vain vahvistuu käsitykseni siitä, että älypuhelinta en hanki koskaan.

Sama.

Sain lahjaksi (kun oma puhelin hajosi) alle 20 euron pienen samsung perusnäppäinpuhelimen.

Ollut about...4 vuotta käytössä ja toimii kuin unelma.

Jos hajoo haluan samanlaisen.

En näe minkäänlaista tarvetta älypuhelimelle, kun pöytätietokone ja läppäri kotona .

Peruskännyköiden markkinat kuulema nostaa kivasti päätään.

Doro-puhelin on kuulemma in.

Bonuksena vielä, että peruspuhelin toimii säällä kuin säällä. Ei hyydy pakkasessa eikä sateessa eikä muussakaan. Eikä tarvii pakkasella kirota, kun lääppimisnäyttö ei toimi hanskat kädessä. Näppäily kun onnistuu helposti paksummillakin hanskoilla. Itsekin olen lukenut, että peruspuhelimet ovat jopa tulossa muotiin nuortenkin keskuudessa. Juuri siksi, että toimivat niin paljon paremmin ja kestävät enemmän kuin älylaitteet. Eipä ole esimerkiksi näyttö hajonnut kertaakaan sen 10 vuoden aikana, jonka nykyinen nokialainen on minua palvellut. Äidillä vanha 3310 kestänyt 16 vuotta moitteettomasti. Akun vaihtanut kerran tai kaksi.

3310 on just haluttua klassista tyyliä!!!! Akkuja vaan on haastavaa saada niihin.

Peruskännykät tekee tuloaan, suuntaus jo nyt huomattavissa.

Kestävyys myös ihan omaa luokkaansa, oma halpis samsung on pudonnut vuosien varrella kymmeniä kertoja lattiaan eikä ole moksiskaan. Aina pelittänyt eikä ole pulaan jättänyt.

En edes halua kuvia yms lähetettävän puhelimeeni.

Se on puheluita ja tekstiviestejä varten.

Jos luotettava kääpiö-samsung joskus hajoaa , ostan simpukka Doron (joka tosin pikkase kalliimpi koska ulkonäkö on hieno).

OT ja mainos (ei maksettu): verkkokauppa.com ja inkclub ainakin myy akkuja vanhoihinkin malleihin

Vierailija
50/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kunnon puhelin. Esim Iphone (ei tarvitse olla edes uusin malli). Lataa täyteen yön aikana, käytä päivä ja kappas, illalla akkua on vielä jäljellä. Lataa yöllä. Toista.

On turvallisuus-/tulipaloriski ladata yön aikana/kun nukkuu. Tästä oli just juttua.

Riski on samaa luokkaa (ellei pienempikin) kuin sillä, että liukastuessa lyö päänsä ja kuolee. On mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Lehdet liioittelee näitä klikkien toivossa. Kaikkea toki VOI sattua, mutta liika varovaisuus on turhaa.

Vierailija
51/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riittää jokatoinen päivä lataus. Samsun galaxy  A3. Pitää vaan pitää se luurin taustavalo suht himmeellä. Ihan aktiivisesti roikun tolla instassa, snapchatissä ja fb:ssä, välillä nettiäkin selaten, ja hienosti akkua riittää.

Joskus jos taustavalo on kovin kirkkaana niin akkua menee hetkesäs nopeemmin....

Vierailija
52/54 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut ottavat pois päältä sovellukset ja karttaohjelmat mitkä syövät virtaa. Helppoa.

No kun sitä puhelimesta käytetään ulkona lenkillä just vaikkapa sports trackeria, niin tuo vinkkisi oli paitsi helppo, myös hyödytön.

Vierailija
53/54 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
54/54 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä lataamista ei suositella paloturvan takia. Eilen juuri uutinen asiasta.

Millä tavoin laturin pitäminen pistorasiassa on vaarallisempaa yöllä kuin päivällä? Ihan samaa sähköä sieltä käsittääkseni tulee vuorokaudenajasta riippumatta.

Oletuksena että yöllä ihmiset yleensä nukkuvat. Jos akku kuumenee ladattavissa ja sytyttää tulipalon niin voi olla ettei kukaan herää ajoissa niin että kerettäisiin sammuttamaan palo tai edes poistumaan turvallisesti huoneesta. Kyseisessä uutisessa kerrottiin että erityisesti sängyn vieressä lataaminen lisää varaa jos tulipalo syttyy.

Okei eli näitä "jos kävelet autotien yli, voit jäädä auton alle"-uutisia. Ihan kuin se akku ei voisi päivällä kärytä huomaamattasi, jos olet vaikka yläkerrassa ja puhelin alakerrassa. Ja ihan kuin tuollainen käryäminen olisi kovin todennäköistä. Mahdollista toki, mutta liiallista hysteriaa tuollaiset "uutiset"

Ehkä hysteriaa mitta pakko puuttua esimerkkiisi. Jos olet yläkerrassa kun akku sytyttää alhaalla palon niin havahdut todennäköisesti palovaroittimien ääneen tai hajuihin. Voit poistua talosta ja selviät hengissä vaikka talo kärsisi. Jos taas makuuhuoneessasi nukkuessasi alkaa puhelimesta akku kuumeta ja palaa voi olla ettet havahdu koska usein kuollaan nimenomaan myrkyllisiin kaasuihin joita palossa tulee. Ja niitä voi tulla paljon vieressäsi ennenkuin kauempana oleva palovaroitin alkaa hälyttää. Siinä vaiheessa voit olla jo tajuton... Eli ero on tuossa!

Minulla on puhelin yöllä tyynyn alla ja latauksessa kun käytän unta mittaavaa sovellusta joka esim. tarkkailee pyörimistäni sängyssä ja mahdollisia ääniä. Aamulla se on kyllä melko kuuma kun ei oikein pääse jäähtymään mutta mitään ei ole koskaan sattunut ja vuosia jo olen pitänyt noin.

Jos pidät nettiä päällä niin puhelin säteilee kokoajan suoraan päähäsi tuntikausia ja säteily on aina haitallista keholle ja soluille todella fiksua