Yhtä hiton stressiä puhelimen käyttö nykyisin (lataaminen) Muilla samaa?
Onko muille puhelimen käyttö nykyään stressaavaa kun koko ajan pitäisi olla lataamassa akkua? Milloin näihin "äly"luureihin tulee älyakut, jotka kestää pidempään kuin tunnin ajan?
Kommentit (54)
Jos kerran päivässä pitää ladata, se on surkeaa. No, sellaista se nykyään on. Isot näytöt vie tehot.
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnon puhelin. Esim Iphone (ei tarvitse olla edes uusin malli). Lataa täyteen yön aikana, käytä päivä ja kappas, illalla akkua on vielä jäljellä. Lataa yöllä. Toista.
Mulla 2v vanha iphone ja saa ladata jatkuvasti. Kylmässä akku tyhjenee saman tien.
Ei liene pakko pitää kaikkea mahdollista auki koko ajan. Kun nappaat ei käytössä olevat sovellukset pois päältä, samoin bluetoothin ja wlanin sekä mobiilidatan, niin akkua riittää kummasti.
Yöllä lataamista ei suositella paloturvan takia. Eilen juuri uutinen asiasta.
Nokian näppäinpuhelintani tarvitsee ladata keskimäärin kerran viikossa. Sekin hoituu näppärästi yön aikana. Ei siis ole stressiä lataamisesta. Tällaisia juttuja lukiessa vain vahvistuu käsitykseni siitä, että älypuhelinta en hanki koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnon puhelin. Esim Iphone (ei tarvitse olla edes uusin malli). Lataa täyteen yön aikana, käytä päivä ja kappas, illalla akkua on vielä jäljellä. Lataa yöllä. Toista.
Mulla 2v vanha iphone ja saa ladata jatkuvasti. Kylmässä akku tyhjenee saman tien.
Mulla oli 5 vuotta vanha iphone joka vieläkin kesti päivän käytössä ennenkuin vaihdoin sen uudempaan. :D mutta erojahan näissä on. Lapsella 59 euroa kesällä maksanut Huawei jota tarvii ladata kerran viikkoon... Eli on niitä muitakin kuin iphoneja tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin laturin pitäminen pistorasiassa on vaarallisempaa yöllä kuin päivällä? Ihan samaa sähköä sieltä käsittääkseni tulee vuorokaudenajasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Iphonet ovat pahimpia virtasyöppöjä, ja hyytyvät pakkasessa nopeasti. Käydään systerin kanssa hiihtämässä, ja sillä pari vuotta vanha iphone tilttaa ilman varavirtalähdettä jo alle puolessa tunnissa.
Vastaavassa käytössä vähän isommalla näytöllä oleva puhelimeni kestää hyvin omalla akullaan pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mulla 1v vanha iphone ja akku kestää koko päivän sometukset, sutffailut ja musiikinkuuntelut. Yöksi lataukseen. Säädä asetuksia tai käy vaihdattamassa ehjä akku.
Eiköhän se lataamisen tarve ole myös siitä käytönmäärästä kiinni. Ja myös käytetyistä ohjelmista. Jos älyluuria ei koko päivänä räpellä, niin ei mulla ainakaan kauhean paljon kulu... Mutta niinä päivinä kuin pelaan ja selaan nettiä oikein urakalla, niin saa parikin kertaa päivässä ladata.
Mä en olekaan lähtenyt tähän älyluurihölmöilyyn mukaan vielä koska ala on todella alikehittynyt ja sovellukset ja laitteisto ei toimi yhdessä.
Joo, keksitään hienoja sovelluksia joita voit ladata puhelimeesi, eiku et voikaan koska ne vie sun akun tyhjiin ja sun arki menee hallinnoidessa niiden akunkulutusta ja optimoidessa sun luurin akunkestoa.
Ihan järjetön systeemi. Mutta odotellaan nyt vielä jonkun aikaa, kyllä joku kohta saa kehitettyä sen järjettömän tehokkaan akun...
Mun kohta kolmevuotias Huawei kestää aktiivisemmallakin käytöllä pari päivää, vähemmällä jopa neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin laturin pitäminen pistorasiassa on vaarallisempaa yöllä kuin päivällä? Ihan samaa sähköä sieltä käsittääkseni tulee vuorokaudenajasta riippumatta.
No sillä tavalla, että nukkuessa ei ehdi huomaamaan kärähtämistä. Miten näin yksinkertaisia ihmisiä voi olla?
Mulla on uusi Huawei Y6 Pro, jonka akku kestää yli kaksi vuorokautta. 4000 mAH akku. Varavirtalähdettä en ole tarvinnut tämän ostettuani :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletuksena että yöllä ihmiset yleensä nukkuvat. Jos akku kuumenee ladattavissa ja sytyttää tulipalon niin voi olla ettei kukaan herää ajoissa niin että kerettäisiin sammuttamaan palo tai edes poistumaan turvallisesti huoneesta. Kyseisessä uutisessa kerrottiin että erityisesti sängyn vieressä lataaminen lisää varaa jos tulipalo syttyy.
Tollanen 20000 mAh varavirtalähde vähintään. Niillä pienillä ei tee mitään. Tolla on kätevä ladata puhelinta vaikka taskussa.
Jep, tuo päivittäinen lataaminen on todella ärsyttävää. Joskus 2000-luvun alussa riitti, kun puhelimen latasi pari kertaa viikossa. Viikonloppureissuille ei tarvinnut ottaa laturia edes mukaan.