Abortin vaaroista: Jasmin Mäntylä ei voi saada lapsia: ”Abortti tuhosi kohtuni”
Niin, itse olen sitä mieltä, että abortin tekemistä kannattaa aina harkita tarkkaan. Olin jo ennen tätä lööppiä sitä mieltä, siis.
http://www.msn.com/fi-fi/viihde/julkkikset/seiska-jasmin-m%c3%a4ntyl%c3…
Seiska: Jasmin Mäntylä ei voi saada lapsia: ”Abortti tuhosi kohtuni”
2/25
Mallina ja juontajana tunnettu Jasmin Mäntylä sai kuulla lääkäriltään surullisia uutisia, uutisoi Seiska.
Jasmin Mäntylä, 34, teki abortin 21-vuotiaana. Hän sai jälkikomplikaationa pahan kohtutulehduksen, joka aiheutti hänelle voimakkaita kipuja.
Mäntylä kävi hiljattain lääkärissä rutiinitarkastuksessa, jossa tarkasteltiin hänen terveyshistoriaansa. Lääkärillä heräsi synkkä epäilys.
– Lääkäri epäili, ettei kaikki ole hyvin ja suositteli minulle jatkotutkimuksia, sikäli kun haluaisin tietää, että voinko koskaan tulla raskaaksi. Tietysti minun oli selvitettävä asia, Mäntylä kertoo Seiskan haastattelussa.
Tutkimuksissa kävi ilmi, ettei Mäntylä voisi koskaan tulla raskaaksi.
– Kohtuni on tuhoutunut. Todennäköisin syy on nimenomaan abortin jälkeinen kohtutulehdus.
Mäntylä on asiasta murtunut, vaikkei hän ole koskaan erityisemmin haaveillut äitiydestä.
– Minun on vaikea käsittää tätä todeksi. Minulla ei ole koskaan ollut harrasta toivetta tulla äidiksi. Siitä huolimatta tieto tuntuu todella surulliselta ja niin äärettömän lopulliselta. Ajattelin, että minulla on vielä joitakin vuosia aikaa, jos mieli vielä muuttuukin.
Lähde: Seiska
Kommentit (12)
Näin voi käydä. Toivottavasti kuitenkin löytäisi onnistuneesti hyvän parisuhteen.
Tuo juttu on tehty vain jassun rahattomuuden vuoksi. Pitihän sitä taas seiskaan päästä. Muija joka ei ole ikinä halunnut lapsia,vinkuu seiskassa kun aborttin takia ei voi saada koskaan lapsia,vaikka ei niitä edes halua. Silkkaa pa*kaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksitaudit ovat sen toosan tuhonneet.
Solvaamisesta hyvä mieli? Vai oletko häntä hoitava vaitiolotaidoton lääkäri?
Jasmin sai sitä, mitä tällä jutullaan haki: huomiota. Av palstallakin pitää tätä juttua neljän keskustelun voimin jauhaa. Mammat ei tajuu, että koko juttu on yksi keino hankkia rahaa.
Ehkä parempi ettei saa lapsia. Ja tämänkin asian kanssa piti julkisuuteen tulla..no tuskinpa net setämiehet on haluamassa lapsia..Jos wohoo on jo niiden lasten ikäinen 😂
Haiskahtaa keksityltä koko juttu. Pakko vaan avautua mistä milloinkin jotta saisi taskurahaa. Seiska kun on se ainoa tulonlähde.
Tuttava sai synnytyksen komplikaationa kohtutulehduksen.
Niin, aina on olemassa mahdollisuus komplikaatioihin. Aina.
Äitini sai minun syntymäni jälkeen osastolle vievän kohtutulehduksen ja lääkärit sanoivat, ettei hän voisi enää tulla raskaaksi. Pikkuveljeni on 4v nuorempi kuin minä.
Tuttavani sai synnytyksen jälkeen kohtutulehduksen, josta tuli nopeasti etenevä verenmyrkytys ja tuore äiti kuoli jättäen alle viikon vanhan vauvan äidittömäksi.
Voisi sitä tulehduksen kanssa paskemminkin käydä, kuin lapsettomuus. Tai miten sen kukakin haluaa ajatella.
Kuten niin moni jo sanoikin, kukaanhan ei oikeasti tiedä hänen kohtunsa tilanteesta mitään. Paitsi hän itse ja lääkäri. Lääkäri on vaitiolovelvollinen. Kaikkea paskaa sitä julkaistaankin.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa keksityltä koko juttu. Pakko vaan avautua mistä milloinkin jotta saisi taskurahaa. Seiska kun on se ainoa tulonlähde.
Paljon noista haastatteluista sit saa rahaa?
Lähdetäänkö lapsettomuutta selvittämään, jollei nainen edes yritä raskautua? Puppua koko tarina, hyvin voi raskautua kohtutulehduksen jälkeenkin, jos lapsia yleensä haluaa. Ei tuollaista tuomiota hatusta vedetä.
Kyllä, koska kohtutulehdustahan ei voi saada ilman aborttia. Nimim. Kohtutuledus koettu ilman abortteja tai raskauksia