Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi istut sisällä tällaisella kelillä?

Vierailija
09.02.2017 |

Olen työtön ja kunhan aamupala on syöty ja vähän sulateltu, niin lähden lenkille mahtavaan aurinkoiseen säähän ja pieneen pakkaseen. Ei paljon harmita työttömyys tällaisena päivänä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kylmä. Sormet jäätyisi. Kesällä kannan läppärin pihalle ja teen töitä siellä. 

Vierailija
82/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoilen sisällä tätä keliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni töissä oleva näköjään selailee ja kommentoi vauva.fi palstaa :D

Työn luonteesta johtuen välillä vähän enemmän luppoaikaa ja joutavaa odottelua.

Vierailija
84/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palentaa.

Vierailija
85/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen ei minua haittaa (paitsi astman vuoksi), mutta en yksinkertaisesti nauti ulkoilusta. Se ei piristä minua, eikä ole koskaan piristänyt.

Oletko kenties aina ollut masentunut vai oletko muuten vain tyhmä? 

En ole millään tavalla masentunut. Normaali, töissäkäyvä ihminen. Mitä tyhmyyteen tulee, todennäköisesti sinä olet tyhmempi. Ainakin jos älykkyydessä mitataan.

Kuten sanottu, ulkoilu ei piristä minua, auringonvalo ei nosta energiatasoani, enkä tiedä mitään pitkästyttävämpää kuin marssia pitkin maita ja mantuja. Suomessa parasta on pitkä pimeäjakso. Olen tehokas ja energinen nimenomaan syksystä kevääseen. Näin on ollut aina.

Aijaa. minä jäin virallisessa älykkyystestissä viisi pistettä mensan jäsenyydestä. Pitäisi yrittää joskus uudestaan. Onhan se marssiminen tylsää jos on tylsä ihminen, koska silloin se on nimenomaan pelkkää marssimista. Jos omaa mielikuvitusta ja positiivisen mielen, niin se on kaikkea muuta kuin pelkkää marssimista. 

No se ei ole ainakaan älykkyyden merkki, että ei ymmärrä ihmisten saavan kiksinsä eri asioista. Sinä ulkoilusta, joku toinen jostain muusta. Sekö sinua häiritsee? Että joku ei pidä ulkoilemisesta? Miksi se sinua häiritsee?

Vierailija
86/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen. Eiköhän se riitä tälle viikolle. Menen taas kun lauhtuu. Mä kuulun siihen kansanosaa, joka ei kärsi hämärästä, loskasta ja pluskelistä. Just ostin hyvät gore-tex kengät loskakeli-ulkoiluun.

Vierailija
87/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kylmää.

Vierailija
88/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tein jo lenkin ja nukuin vain muutamia tunteja ja haluaisin syödä grillimakkaraa.

Vierailija
89/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen ei minua haittaa (paitsi astman vuoksi), mutta en yksinkertaisesti nauti ulkoilusta. Se ei piristä minua, eikä ole koskaan piristänyt.

Oletko kenties aina ollut masentunut vai oletko muuten vain tyhmä? 

En ole millään tavalla masentunut. Normaali, töissäkäyvä ihminen. Mitä tyhmyyteen tulee, todennäköisesti sinä olet tyhmempi. Ainakin jos älykkyydessä mitataan.

Kuten sanottu, ulkoilu ei piristä minua, auringonvalo ei nosta energiatasoani, enkä tiedä mitään pitkästyttävämpää kuin marssia pitkin maita ja mantuja. Suomessa parasta on pitkä pimeäjakso. Olen tehokas ja energinen nimenomaan syksystä kevääseen. Näin on ollut aina.

Aijaa. minä jäin virallisessa älykkyystestissä viisi pistettä mensan jäsenyydestä. Pitäisi yrittää joskus uudestaan. Onhan se marssiminen tylsää jos on tylsä ihminen, koska silloin se on nimenomaan pelkkää marssimista. Jos omaa mielikuvitusta ja positiivisen mielen, niin se on kaikkea muuta kuin pelkkää marssimista. 

No se ei ole ainakaan älykkyyden merkki, että ei ymmärrä ihmisten saavan kiksinsä eri asioista. Sinä ulkoilusta, joku toinen jostain muusta. Sekö sinua häiritsee? Että joku ei pidä ulkoilemisesta? Miksi se sinua häiritsee?

Ulkoilu on todella tärkeä asia ihmiselle, joten kyse on paljon muustakin kuin siitä mistä kukakin saa "kiksejä". 

Vierailija
90/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en nauti 24 asteen pakkasesta. Inhoan pakkasta.

Pakkasesta ei ole haittaa jos pukeutuu oikein. Pakkaskelit ovat parhaita juurikin auringon takia. Suoraan sanottuna pidän pakkasta pelkäävää ihmistä aina vetelyksenä ja luovuttajana, koska ei osaa arvostaa tällaista hienoutta lievän negatiivisen tuntemuksen takia.

Minulla oli ulos mennessä toppahousut, kollarit, sukat, villasukat, topatut goretex-saappaat, pitkähihainen, neule, toppatakki, kypärämyssyn mallinen pipo, kaulahuvi ja paksut lapaset. Ulkoilu on inhottavaa, koska suuri määrä vaatetta aiheuttaa ahdistusta, paniikkikohtaus kaupassa on arkipäivää tän vaatevuoren alla, on helvetin kuuma sisällä mutta silti on kylmä ulkona. Plus silmiä kirvelee, paljas osa kasvoista on aivan kirkkaanpunainen ja joskus rakkuloilla, hengittäminen on vaikeaa ja tarvitsen kylmän ja astman takia avaavaa lääkettä etten hengästy kävellessä. Sisällä pystyn vetämään tunnin juoksun. Talvi on perseestä ja silkkaa kärsimystä.

Miksi vanhempasi eivät ole totuttaneet sinua kylmään ja pukeutumaan oikein? Jos sinulla on noissa vaatteissa kylmä, niin et ole tottunut pukeutumaan oikein, etkä ilmeisesti osaa liikuttaa itseäsi, jossa kehosi lämpenee. Olet ilmeisesti niitä, jotka kävelevät pakkasessa kuin tönkkö paska ja valittavat kokoajan kuinka kylmä on sen sijaan, että liikkuisivat normaalisti, jolloin keho lämpenisi. 

Pukeutumaan oikein?! :D Mitä vittua. Kerrotko minulle miten tuo ei ole oikein pukeutumista? Miten pukeutuminen edes vaikuttaa hengitykseen? Rasitusastma joka pahenee kylmässä niin pahaksi, etten rasituksessa oikeasti saa happea. Sisällä onnistuu hyvin. Kävelen reippaasti, mutten pysty hölkkäämään tai juoksemaan - 30 pakkasessa. Yritä ymmärtää että kaikki eivät pidä kylmästä ja se siitä. Kerrotko myös miten saan silmät peitettyä pakkasella? Ei tunnu kovin kivalta kun työmatkan jälkeen näyttää siltä kuin olisi saanut palovamman sille alueelle mitä kypärämyssy ei peitä. Sisällä palelen talvella aina. Kesällä palelen jos lämpöä on vain 20 astetta. 30 on sellainen mukavan viihtyisä, jossa on lämmin muttei lainkaan liian kuuma.

Ensinnäkin olet tottunut pitämään liikaa vaatetta, jolloin sinulle tulee kylmä normaaleissa olosuhteissa.

Toisekseen toppahousujen alle ei todellakaan laiteta collegehousuja. Ensin laitetaan ihonmyötäistä urheiluvaatetta ylä ja alaosaan. Sen jälkeen voi laittaa esimerkiksi fleeceä ja sitten toppavaatteet, joissa on riittävä liikkuvuus.

Silmiä voi suojata viimalta laseilla, mutta tyynellä kelillä ei mitään suojaa tarvita. Silmät ei todellakaan jäädy muutaman tunnin ulkona olosta varsinkaan tällaisella kelillä, kun auringossa on melkein plussaa.

Minullakin oli rasitusastma, mutta se lähti juoksemalla. 

Juu, harrastan kilpaurheilua ja olen harrastanut sitä SM-tasolla. Jännä homma että ei ole astma hävinnyt minnekään vaikka hyvin todennäköisesti liikun enemmän kuin sinä. Oletko tyhmä vai provo? Ihmisten lämmön- ja kylmänsieto on erilaista. Minä siedän + 40 ilman mitään ongelmaa ja saunassa voisin istua muutaman tunnin. Kylmää en kuitenkaan siedä lainkaan. Jännä homma että kasvojen ihoa ei tarvitse suojata kun saa paleltumia parhaassa tapauksessa. Fleeceä en käytä, koska se tuntuu inhottavalta enkä halua käyttää muovia yhtään enemmän kuin on pakko. Paksut kollarit on olleet ihan lämpimimmät. Villahousuissa tulee sisällä liian kuuma ja ulkona on silti kylmä. Kyllä mä olen sitä mieltä että + 35 on ainoa oikea lämpötila ja kaikki jotka eivät sitä kestä saavat kuolla pois! ...Eikun.

Vierailija
91/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen. En siis palstaile, kuvittelet vain. Oikeasti en ole täällä.

Vierailija
92/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone pyörimässä ja en jaksa lähteä lenkille yksin, odottelen seuraa.

Vierailija
93/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kylmää.

Niin kuule vihaa moni muukin. Kovalla pakkasella vituttaa kun on pakko käydä kaupassa. Pukee niin ettei justiinsa jäädy kun menee ulos niin kaupassa tulee sekunneissa hiki. Sitten palelee kahta kauheammin kun lähtee kaupasta. Talven ylivoimaisesti pahin puoli on kylmyys.

Vierailija
94/94 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en nauti 24 asteen pakkasesta. Inhoan pakkasta.

Pakkasesta ei ole haittaa jos pukeutuu oikein. Pakkaskelit ovat parhaita juurikin auringon takia. Suoraan sanottuna pidän pakkasta pelkäävää ihmistä aina vetelyksenä ja luovuttajana, koska ei osaa arvostaa tällaista hienoutta lievän negatiivisen tuntemuksen takia.

Minulla oli ulos mennessä toppahousut, kollarit, sukat, villasukat, topatut goretex-saappaat, pitkähihainen, neule, toppatakki, kypärämyssyn mallinen pipo, kaulahuvi ja paksut lapaset. Ulkoilu on inhottavaa, koska suuri määrä vaatetta aiheuttaa ahdistusta, paniikkikohtaus kaupassa on arkipäivää tän vaatevuoren alla, on helvetin kuuma sisällä mutta silti on kylmä ulkona. Plus silmiä kirvelee, paljas osa kasvoista on aivan kirkkaanpunainen ja joskus rakkuloilla, hengittäminen on vaikeaa ja tarvitsen kylmän ja astman takia avaavaa lääkettä etten hengästy kävellessä. Sisällä pystyn vetämään tunnin juoksun. Talvi on perseestä ja silkkaa kärsimystä.

Miksi vanhempasi eivät ole totuttaneet sinua kylmään ja pukeutumaan oikein? Jos sinulla on noissa vaatteissa kylmä, niin et ole tottunut pukeutumaan oikein, etkä ilmeisesti osaa liikuttaa itseäsi, jossa kehosi lämpenee. Olet ilmeisesti niitä, jotka kävelevät pakkasessa kuin tönkkö paska ja valittavat kokoajan kuinka kylmä on sen sijaan, että liikkuisivat normaalisti, jolloin keho lämpenisi. 

Pukeutumaan oikein?! :D Mitä vittua. Kerrotko minulle miten tuo ei ole oikein pukeutumista? Miten pukeutuminen edes vaikuttaa hengitykseen? Rasitusastma joka pahenee kylmässä niin pahaksi, etten rasituksessa oikeasti saa happea. Sisällä onnistuu hyvin. Kävelen reippaasti, mutten pysty hölkkäämään tai juoksemaan - 30 pakkasessa. Yritä ymmärtää että kaikki eivät pidä kylmästä ja se siitä. Kerrotko myös miten saan silmät peitettyä pakkasella? Ei tunnu kovin kivalta kun työmatkan jälkeen näyttää siltä kuin olisi saanut palovamman sille alueelle mitä kypärämyssy ei peitä. Sisällä palelen talvella aina. Kesällä palelen jos lämpöä on vain 20 astetta. 30 on sellainen mukavan viihtyisä, jossa on lämmin muttei lainkaan liian kuuma.

Ensinnäkin olet tottunut pitämään liikaa vaatetta, jolloin sinulle tulee kylmä normaaleissa olosuhteissa.

Toisekseen toppahousujen alle ei todellakaan laiteta collegehousuja. Ensin laitetaan ihonmyötäistä urheiluvaatetta ylä ja alaosaan. Sen jälkeen voi laittaa esimerkiksi fleeceä ja sitten toppavaatteet, joissa on riittävä liikkuvuus.

Silmiä voi suojata viimalta laseilla, mutta tyynellä kelillä ei mitään suojaa tarvita. Silmät ei todellakaan jäädy muutaman tunnin ulkona olosta varsinkaan tällaisella kelillä, kun auringossa on melkein plussaa.

Minullakin oli rasitusastma, mutta se lähti juoksemalla. 

Juu, harrastan kilpaurheilua ja olen harrastanut sitä SM-tasolla. Jännä homma että ei ole astma hävinnyt minnekään vaikka hyvin todennäköisesti liikun enemmän kuin sinä. Oletko tyhmä vai provo? Ihmisten lämmön- ja kylmänsieto on erilaista. Minä siedän + 40 ilman mitään ongelmaa ja saunassa voisin istua muutaman tunnin. Kylmää en kuitenkaan siedä lainkaan. Jännä homma että kasvojen ihoa ei tarvitse suojata kun saa paleltumia parhaassa tapauksessa. Fleeceä en käytä, koska se tuntuu inhottavalta enkä halua käyttää muovia yhtään enemmän kuin on pakko. Paksut kollarit on olleet ihan lämpimimmät. Villahousuissa tulee sisällä liian kuuma ja ulkona on silti kylmä. Kyllä mä olen sitä mieltä että + 35 on ainoa oikea lämpötila ja kaikki jotka eivät sitä kestä saavat kuolla pois! ...Eikun.

Nyt tuli tuutin täydeltä sontaa. Jos olisi kilpaurheilija, niin osaisit edes välttävällä tavalla pukeutua. Collegehousuja ei todellakaan käytetä toisten housujen alla ja jokainen liikuntaa edes satunnaisesti harrastava tietää sen. Vaikka olisitkin kilpaurheilija, niin tuskin liikut enemmän kuin minä. Minäkin voisin kisata SM-tasolla jos haluaisin, mutta en ole kiinnostunut kilpaiurheilusta. 

Lämpötiloja voi oppia sietämään. Luuletko, että Thaimaahan muuttava on samalla tavoin läkähdyksissä siellä vielä puolen vuoden asumisen jälkeen kuin oli sinne saapuessaan? Minulla oli ennen aina kuuma ja aloin pitämään yksinkertaisesti enemmän vaatetta päällä ja nyt minulla on paljon parempi olla normaaleissa lämpötiloissa, koska totuin pitämään enemmän vaatetta. Sinun tulisi pitää vähemmän vaatetta, jotta totut kylmään. Jos kokoajan vain lisäät vaatemäärää, niin palelet vain kokoajan helpommin. Ja ennen kuin joku idiootti tulee jauhamaan siitä, että ihminen on tasalämpöinen, niin tällä ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Ihmisen keho tottuu eri lämpötiloihin, vaikka ruumiinlämpö pysyykin samana.

Et todellakaan saa mitään paleltumavammoja muutaman kilometrin normaalilla lenkillä. Se, että tuntuu vähän ikävältä ei tarkoita sitä, että olet saamassa paleltumavamman.