Mikä olisi hyvä työpaikka johon pääsee vähemmällä vaivannäöllä
Mikä olisi arvostettu työpaikka johon pääsee vähemmällä vaivalla? Lääkärin ja lakimiehen ammatti ovat siis poissuljettuja.
Kommentit (21)
Opettajan ammatti on ennen ollut arvostettu mutta en haluaisi työskennellä opettajana tämän päivän Suomessa, lapset eivät kunnioita opettajia, vanhemmat voivat olla vaikeita ja pahimmillaan päätyisi Youtubeen salakuvauksen uhrina.
Jos työn sisällöllä ja kiinnostavuudella ei ole väliä, vastaus on liikennelentäjä.
Kahden vuoden koulutuksella kiinni six fig -tuloihin ja paljon normaalia pienemmällä työmäärällä, etenkin kaukolentopuolella. Eläkkeelle 55-vuotiaana.
Lennonjohtajakin hankkii helpolla koulutuksella ihan ok mutta työtä on enemmän ja se on yhtä tylsää.
Pankki oli ennen arvostettu työpaikka, onko tilanne muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Jos työn sisällöllä ja kiinnostavuudella ei ole väliä, vastaus on liikennelentäjä.
Kahden vuoden koulutuksella kiinni six fig -tuloihin ja paljon normaalia pienemmällä työmäärällä, etenkin kaukolentopuolella. Eläkkeelle 55-vuotiaana.Lennonjohtajakin hankkii helpolla koulutuksella ihan ok mutta työtä on enemmän ja se on yhtä tylsää.
Lentäjinä on vähän naisia. Ennen naisten piti kouluttautua ulkomailla jos halusivat lentäjiksi.
Toi lentäjä oli kyllä hyvä vinkki. Jos siihen ei riitä kyvyt, niin sitten lentoemännäksi - työpaikka on edelleen yhtä arvostettu, mutta helpompi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Toi lentäjä oli kyllä hyvä vinkki. Jos siihen ei riitä kyvyt, niin sitten lentoemännäksi - työpaikka on edelleen yhtä arvostettu, mutta helpompi päästä.
Lentoemännillä on kriteerit esim. ei saa olla liian lyhyt tai pitkä, ilmailulääkärintodistus terveydestä, pitää olla hyvä näkö. Lisäksi taitaa olla epäviralliset ulkonäkövaatimukset. Yleensä lentoemänniksi hakeutuu myös nuoria naisia vai voiko joku 40-50-vuotias hakeutua lentoemännäksi ja millä todennäköisyydellä työllistyy?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Joihinkin töihin pääsee helpolla ja voi saada jopa ihan hyvää palkkaa, mutta niissä on syynsä miksei ihmiset halua niitä töitä. Jos haluat helpon, arvostetun ja hyväpalkkaisen työn, niin vaikeaksi menee. Tietenkin asiaan vaikuttaa myös oma osaaminen. Jos olet fiksu, niin esim. opettajat saavat kohtuullista palkkaa, heillä on pitkät lomat jne. Vastineenan sitten pitää olla pitkät pinnat ja valmis kausiluontoiseen työhön. Lennonjohtajaksi pääsee lyhyehköllä koulutuksella, palkka on hyvä, mutta vastuuta vähintään riittävästi. Vartijoista on pula, koulutus on lyhyt, mutta palkka ja arvostus taas mitä sattuu. Jne.
No on sulla suositus, kun juuri Hesarissakin oli juttu, että Ruotsiin rekrytoidaan suomalaisia opettajia töihin, koska Suomessa opettajista on ylitarjontaa ja on hyvin vaikea saada vakkarityötä opettajana. Toisekseen monet opettajat on tälläkin palstalla avautuneet, mitä se "helppous" nykyään opetustyössä on eli ei ole mitään helppoa työtä, koska valmistelu ja yhteydenpito vanhempiin ja muu työ vievät oman aikansa.
On sinällään hyvä pointti tuo, että jos toivoo helppoa työtä, arvostus ei välttämättä ole korkealla. Lisäisin vielä, että voi olla, että itse työ voi olla tylsää ja rutiininomaista, sellaista, jota ei sitten pitemmän päälle jaksakaan tuosta syystä.
Ei sellaista kai ole, paitsi ehkä jos olet poikkeuskyky joka esimerkiksi pystyy samaan vähemmällä kuin muut...
Toki joillakin voi olla hyvä työpaikka johon eivät enää tarvitse niin paljon vaivannäköä, mutta he ovat nähneet vaivaa aiemmin päästäkseen siihen asemaan, elleivät ole perineet sitä tai vastaavaa.
Mitä jos muuttaisit ajatteluasi niin että alkaisit pitää työntekoa parhaana ajanvietteenä? Ehkä se ei tuntuisi silloin vaivannäöltä.
Vierailija kirjoitti:
Toi lentäjä oli kyllä hyvä vinkki. Jos siihen ei riitä kyvyt, niin sitten lentoemännäksi - työpaikka on edelleen yhtä arvostettu, mutta helpompi päästä.
En ymmärrä, mikä lentoemännän työstä tekee helppoa työtä, vaikka siihen ei tarvitsekaan vuosien koulutusta. Asiakaspalvelutyötä, vuorotyötä, pitkiä päiviä, pitää olla asennetta. Ei todellakaan kaikkien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi lentäjä oli kyllä hyvä vinkki. Jos siihen ei riitä kyvyt, niin sitten lentoemännäksi - työpaikka on edelleen yhtä arvostettu, mutta helpompi päästä.
En ymmärrä, mikä lentoemännän työstä tekee helppoa työtä, vaikka siihen ei tarvitsekaan vuosien koulutusta. Asiakaspalvelutyötä, vuorotyötä, pitkiä päiviä, pitää olla asennetta. Ei todellakaan kaikkien juttu.
Ap ei kaivannutkaan helppoa työtä, vaan arvostettua työpaikkaa johon pääsee pienellä vaivannäöllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työn sisällöllä ja kiinnostavuudella ei ole väliä, vastaus on liikennelentäjä.
Kahden vuoden koulutuksella kiinni six fig -tuloihin ja paljon normaalia pienemmällä työmäärällä, etenkin kaukolentopuolella. Eläkkeelle 55-vuotiaana.Lennonjohtajakin hankkii helpolla koulutuksella ihan ok mutta työtä on enemmän ja se on yhtä tylsää.
Itse en haluaisi lentäjäksi säteilyrasituksen takia. Lentohenkilökunnalla esiintyy runsaasti enemmän syöpiä kuin maan päällä eläjillä.
Lentäjä ja lennonjohtaja. Molemmissa on lyhyt koulutus ja hyvä palkka. Siksi niihin on todella vaikeaa päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista kai ole, paitsi ehkä jos olet poikkeuskyky joka esimerkiksi pystyy samaan vähemmällä kuin muut...
Toki joillakin voi olla hyvä työpaikka johon eivät enää tarvitse niin paljon vaivannäköä, mutta he ovat nähneet vaivaa aiemmin päästäkseen siihen asemaan, elleivät ole perineet sitä tai vastaavaa.
Mitä jos muuttaisit ajatteluasi niin että alkaisit pitää työntekoa parhaana ajanvietteenä? Ehkä se ei tuntuisi silloin vaivannäöltä.
Olen opiskelija enkä tällä hetkellä töissä. Olen tehnyt 0-tuntilaisena töitä ja myös ei niin arvostettuja töitä kuten puhelinmyyntiä. Puhelinmyynti ei todellakaan ollut miellyttävää. Nyt pitäisi hakea töitä ja miettiä mitä haluaisin tulevaisuudessa tehdä. Pitäisikö ihan suosiolla hakeutua vaikkapa Siwan kassaksi 25 tuntista työviikkoa tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä ja lennonjohtaja. Molemmissa on lyhyt koulutus ja hyvä palkka. Siksi niihin on todella vaikeaa päästä.
Lentäjiä on paljon työttömänä/muissa hommissa. Että työpaikan saaminen voi olla vaikeampaa, kun sinne kouluun pääseminen...
Vierailija kirjoitti:
Jos työn sisällöllä ja kiinnostavuudella ei ole väliä, vastaus on liikennelentäjä.
Kahden vuoden koulutuksella kiinni six fig -tuloihin ja paljon normaalia pienemmällä työmäärällä, etenkin kaukolentopuolella. Eläkkeelle 55-vuotiaana.Lennonjohtajakin hankkii helpolla koulutuksella ihan ok mutta työtä on enemmän ja se on yhtä tylsää.
Lennonjohtajakoulutukseen ei ihan noin vaan pääse. Onko se promille vai mitä hakijoista?
Suosittelisin sellumiehen hommia, jos vuorotyö kelpaa. Yleensä 80 % työpäivistä tarkkailet sivusilmällä prosessia, teet silloin tällöin muutaman napsauksen hiirellä ja heität läppää työkavereiden kanssa. Sitten toki loput 20 % päivistä on työläämpiä, ja toisinaan saattaa oikeasti olla tosi stressaavia, henkisesti raskaita ja myös fyysisesti kuormittavia työvuoroja. Myös ylitöitä suotavaa olla valmis toisinaan tekemään.
Mutta kokonaisuus ratkaisee - leppoisasta työstä erinomainen palkka, lyhyt koulutus. Ihan timanttinen homma. Toki työnsaanti on aika hankalaa kun hakijoita on paljon (viimevuosina ollut oppisopimuskoulutuksiin tyyliin 1000-1500 hakijaa per muutama paikka). Toinen vaihtoehto on sit alan opinnot ja kesätöiden kautta...
Menet johonkin helppopääsyiseen duunarihommaan ja alotat ns. lattiatasolta. Hyvät, ahkerat ja skarpit tyypit pääsee näissä firmoissa helposti ja nopeasti eteenpäin, ja työnantaja maksaa koulutuksen ja luvat.
Vierailija kirjoitti:
Pankki oli ennen arvostettu työpaikka, onko tilanne muuttunut?
Riippuu siitä, mitä työtä pankissa tekee. Jos työ on sellaista, että se jo nyt tai pian hoituu digitaalisesti, siihen ei tietenkään kannata pyrkiä. Harvassa ovat aiempaan verrattuna "pankin tädit", jotka istuivat tiskinsä takana odottamassa käteisen nostajia ja säästöpossun tyhjentäjiä. Nyt jopa pörssikaupoista suuri osa hoituu ilman ihmistyötä, joten ennen niin hohdokas meklarin ammatti on ihan iltaruskoa.
Ei mikään. Joihinkin töihin pääsee helpolla ja voi saada jopa ihan hyvää palkkaa, mutta niissä on syynsä miksei ihmiset halua niitä töitä. Jos haluat helpon, arvostetun ja hyväpalkkaisen työn, niin vaikeaksi menee. Tietenkin asiaan vaikuttaa myös oma osaaminen. Jos olet fiksu, niin esim. opettajat saavat kohtuullista palkkaa, heillä on pitkät lomat jne. Vastineenan sitten pitää olla pitkät pinnat ja valmis kausiluontoiseen työhön. Lennonjohtajaksi pääsee lyhyehköllä koulutuksella, palkka on hyvä, mutta vastuuta vähintään riittävästi. Vartijoista on pula, koulutus on lyhyt, mutta palkka ja arvostus taas mitä sattuu. Jne.