Allergioista. Ruoka-ainetestit negaa, mutta saan silti ruoka-aineista iho-oireita ja ahdistuskohtauksen/
astmakohtauksen.
Lääkärin mukaan minulla ei voi olla ruoka-aineallergiaa, koska verikoe ei sitä näytä. Sen sijaan minulla on kuulemma pölyallergia ja lievä heinäallergia. Ja siitepölyaikaan kuulemma voi olla sitten ristireaktiona ruoka-aine oireita. Mutta nyt ei ole siitepölyaika, ja muutenkin saan ruoka-aineista allergiaoireita (ihottuma, vatsakivut, ripuli, astmakohtaus kun henkitorvi menee " tukkoon" ). Lääkärin mukaan silti ei voi olla ruoka-aineallergiaa. Onko tosiaan muka näin?
Ja olisiko nyt aiheellista olettaa että meillä kotona olisi esim homepölyä tms, joka saisi nyt aikaan tämän ristireaktion ruoka-aineiden kanssa? Voiko allergia testit (verikoe) näyttää virheellistä negaa myös aikuisilla, kun olen kuullut että virheellinen nega voisi tulla vain lapsilla.
kaverini kärsi koko ikänsä nivelsairauksista ja hengitysoireista. Mitään ei löytynyt allergia- eikä reumatesteistä, vaikka useasti tutkittiin.
Sitten hän meni Yhdysvaltoihin ja sai pahan astmakohtauksen ja joutui testeihin. Testit näyttivät vehnäallergian.
Hän poisti ruokavaliostaan vehnän ja oireet helpottuivat. Sitten hän kertoi asiasta jollekin lääkärille, joka sanoi, ettei aikuisella voi olla vehnäallergiaa... että silleen. Itse sinä olet itsesi paras asiantuntija.