Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudatatko tiettyjä sääntöjä/rutiineja ruokailuissa?

Vierailija
08.02.2017 |

Syötkö säännöllisin kellonajoin? Montako ateriaa syöt päivässä (välipalat mukaan luettuina)? Pidätkö ruokapäiväkirjaa syömisistäsi? Olen laihduttanut paljon mutta nyt paino on pysähtynyt paikoilleen tai jopa nousee kilon pari välillä. Pitää harkita kurinpalautusta. Viimeiset kymmenen kiloa putosi helposti laihduttamatta ja syömällä jopa vähemmän terveellisiä ruoka-aineita kun vain keskityin säännölliseen syömiseen ja annoskokojen hallintaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep paljon ja kaikkea tarjottimelle. Sitten syön kuin en olisi viikkoon syönyt. Suun pitää olla TÄYNNÄ joka haukulla että saa syömiseen kuuluvan nautinnon. Käytän kotonakin tarjotinta koska eihän pelkälle lautaselle mahdu kaikki.

Yleensä syön kotona telkkarin äärellä. Ei kiinnosta katsella toisten naamoja syödessä. Tyttis pitää tapojani moukkamaisina. Se on vaan kateellinen kun ei saa samanlaisia kiksejä ruuasta kuin minä.

Vierailija
2/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. En syö liikaa eli ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa. Syön aamupalan, lounaan töissä, klo 17-18 kotona lämpimän ruoan ja iltapalaa jos viitsin. Viikonloppuisin tosin yleensä yhden lämpimän aterian koskaa tuhti aamiainen vasta klo 10. Lauantaina aina saunan jälkeen pizzaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi huono tollasissa rutiinijutuissa ruoan suhteen.

Mulla ei ole ruoka-aikoja, vaan napostelen usein vain jotain pientä pitkin päivää, toki joskus teen ruokaakin, mutta sitäkin mieluummin otan vähän kerrallaan pitkin päivää lisää lautaselle sen sijaan, että pitäisin kunnon ruokahetken, jossa ottaisin ison annoksen kerrallaan leipine, juomine ja mahdollisine jälkkäreineen.

On aika epäsäännöllistä, kuinka paljon minäkin päivänä syön. Joskus syön paljon ja joskus aika vähän. Myös ruoan terveellisyys vaihtelee. Joku päivä saatan syödä pelkkiä herkkuja, jonakin päivänä taas terveellisesti.

En yleensä syö mitään erillistä aamu- tai iltapalaa, vaan herätessäni syön nälästä riippuen joko jotain pientä tai sitten, jos ruokaa on valmiina tehtynä, niin otan "aamupalaksi" ihan tavallista ruokaa. En oikein osaa syödä vaikka jotain kaurapuuroa, jos jääkaapissa odottaa esim. jauhelihakeittoa, jota mieluummin syön.

En ole jaksanut laskea kaloreita/ravintoaineita tms.

Joskus pidin ruokapäiväkirjaa joitain viikkoja, mutta se kävi tylsäksi, koska jokainen suupala piti kirjoittaa ylös, että siinä olisi järkeä. En jaksanut keskittyä syömisen miettimiseen niin tarkasti.

Olen aika kaikkiruokainen. Jos olen ulkona syömässä, niin tykkään valita lautaselleni melkein kaikkea jonkin verran, olen sellainen maistelija.

Syöminen ja herkuttelu on elämäni suurimpia iloja!

Vierailija
4/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt rutiininomaisesti siitä lähtien, kun pääsin armeijasta. Vanhemmat, sisaret, isovanhemmat ja muu suku on  ylipainoisia.  Itsekin olin lapsena, kunnes murrosiässä kasvoin pituutta painon nousematta. Olen ollut kestodietillä 30 vuotta eikä loppua näy. Onneksi vaimo syö myös terveellisesti.

Vierailija
5/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas (=lämmin ruoka), välipala, päivällinen (=lämmin ruoka), iltapala. Koskee kaikkia perheenjäseniä. Poikkeukset: jouluaatto, juhannus yms.

Vierailija
6/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan laihdutan (normaalipainon sisällä, olen 167/56-57kg, tavoitteena 50-51kg), joten syön säännöllisesti ja pidän ruokapäiväkirjaa. Punnitsen kaiken mitä syön ja kirjaan Sulamoon.

Aamupalan syön yleensä klo 8-9, lounaan 11.30-13, välipalan 15-16, illallisen klo 18 ja josku iltapalan 21-22.

Vierailija
7/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina ennen ruokailua tanssitaan rumbaa ja aterian jälkeen kuuntelemme sohvalla Olavi Virtaa.

Vierailija
8/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön warrior-dieetin mukaan. Tai siis elämäntavan, kyse ei ole "dieetistä". Metsästän päivisin paastoten (= teen töitä ja liikun), illalla syön saaliin. Syön siis kerran päivässä muutaman tunnin sisään.

Välillä paastoan pidempään. Pisin paastoni oli 7 päivän vesipaasto. Normaalisti esim. 1 päivä viikosta vedellä tekee hyvää.

Vierailija
9/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarkat rutiinit joista en arkena tingi:

- Aamulla kuppi kahvia.

- Töissä tukeva lounas ravintolassa.

- Kotona korkeintaan hedelmä tms. ennen päivällistä, joka syödään AINA koko perheellä, itse valmistettua kotiruokaa noin klo 19-20 riippuen siitä, miten treenit loppuu.

Sen jälkeen lasten seuraavan päivän jutut (läksyjen tarkistukset, harraste- ja luokkalaisten yms) kuntoon sillä aikaa kun mies siivoaa keittiön, sitten lasten iltapesut, yöpuvut päälle ja kirjan kanssa petiin.

Lapset ovat syöneet kunnon välipalan koulun jälkeen kun en itse ole vielä kotona.

Kun lapset nukkuvat, otetaan joskus vielä lasit viiniä ja pala juustoa miehen kanssa.

Olen 39 ja painanut saman verran jo vuosia. En tällä menolla liho enkä laihdu eikä ole tarviskaan.

Vierailija
10/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi aikuiset syövät jotain hemmetin välipaloja?

Vierailija
11/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 3-5 tunnin välein, riippuen aterian koosta. Tietyt lasit (pienet)ovat vettä varten, toiset taas kylmää kaakaota varten. Tietty lusikka kuulu keittoon, jogurteissa yms saa käyttää mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan