Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju

Vierailija
08.02.2017 |

Jutellaan tässä :)

Alkaa nyt :)

Kommentit (533)

Vierailija
321/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Selänteiden lakiasiainhoitajat (ne samat jotka poistattivat sen surullisenkuuluisan YouTube-pätkänkin) olleet jo ennen kuvauksia varmistaneet, ettei mitään ikävää ja epämiellyttävää tulla ruudussa esittämään. Siksi Mariakin oli niin vaivautunut ja normaalia vaisumpi. Ei uskaltanut suututtaa, ainakaan herraa ja tämän vanhaa äitiä. Tai se tunnelma jäi. Sirpan ja lasten seurassa Mariakin oli rennompi.

Hattua pitää nostaa Sirpalle että jaksaa katsella anoppia, eli Teemun Liisa-mammaa, jatkuvasti nurkissaan!

Mä vähän luulen, ettei Sirpalta kysytä lupia anopin vierailulle. Teemu van ilmoittaa, että äitinsä on tulossa. 

siinä talossa on tilaa ja Sirpa seurallisena ihmisenä haluaa olla anopin kanssa tekemisissä ja varmaan ollut suureksi avuksi aikanaan kun Teemu pelimatkoilla ja Sirpa katraansa kanssa jos ei muuten niin henkisesti. siellähän käy siivooja jne,. 

Vierailija
322/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin tykkään Sirpa Selänteestä tosi paljon. Ihana ihminen. Ennen pidin jääkiekkoilijoiden vaimoja aika pinnallisina ja ehkä vähän yksinkertaisinakin. Sirpa on kuitenkin piristävä poikkeus! Hankkinut itselleen koulutuksen. Kristilliset arvot. Lähimmäisen kunnioitus. Fiksu. Lämmin. Avoin. Aito. Rehellinen. Nöyrä. Sympaattinen. Ymmärtää olevansa etuoikeutettu mutta ei ylpeile sillä. Kiitollinen elämästä. Tasapainoinen. Välittävä. Rakastava. Perhekeskeinen. Hyvä Sirpa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://watchdogwire.wpengine.netdna-cdn.com/california/files/2014/07/sh…

Selänteiden koti - aika hulppea naapurustoon verrattuna.

vartioitu alue, siellä ei ole tuollaisia rötisköjä

Vierailija
324/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme näkemyksiä Sirpalla: olen huomannut et just kauneimmat naiset valittaa. Joo, niin varmaan. Ja se et halusin tulla hyväksi ihmiseksi. Hitto, kun toi ois iisiä tossa elämässä. Kaikki mielistelee sua, voit laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Teet mitä huvittaa. Noin hiton hyvänä ihmisenä. Mitä nyt joskus lipsahtaa kauniiden mollausta.

Vierailija
325/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein tullut ilmi mitä se Sirpa duunaa päivät pitkät. Ei ainakaan kuluta aikaa kauneusleikkauksissa eikä kosmetologilla. Teemu golffaa ja ilmeisesti käy ravintolansa kassan laskemassa jossain välissä. 

Vierailija
326/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nyt sen ohjelman ja se on ihan selvästi Sirpa, joka on pomo tuossa perheessä. Teemu vaan tuo rahat mutta Sirpa päättää kaikesta muusta. Sirpallahan on vahvat ja selkeät mielipiteet ja tuollaiset naiset osaa kyllä pitää perheensä aisoissa.

Vierailija
327/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rakkauttahan se täytyy olla kun ovat olleet yhdessä 28 v. Olkoot että tuli esille vaan kiima ja se että Sirpa ei oo montakaan kertaa sanonut EI. Rakkaudesta ei kyllä puhuttu mutta selväähän se on. Teemu nyt saa vaikka minkälaisen donnan. Ainakin ulkonäöltään. 

Vierailija
328/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin Sirpasta sympaattinen kuva, mutta ohjelma muutti käsitystäni kielteiseen suuntaan. Marian kysyessä, miltä tuntuu olla rikas, väisteli Sirpa kysymystä "mä en tykkää sanasta rikas" -venkoilulla. Tykkäsi sanasta tai ei, rikkaita he ovat. Sirpa olisi voinut vastata jotain tyyliin "varakkuus tuo tiettyä turvaa mutta siitä on myös paljon haittaa" sen sijaan, että lähtee pelaamaan sanan merkityksellä. Myös kotiäitiyden hehkutus tuntui vastenmieliseltä. Jos Teemu olisi menestyneen jääkiekkoilijan sijaan vaikka 2500 e kuussa tienaava rakennusmies, näinköhän Sirpa olisi samaa mieltä siitä, että äidin paikka on kotona? Hän on voinut tehdä valintoja, joita suurin osa ihmisistä ei voi tehdä. Koska hän tuntuu rakentaneen koko identiteettinsä uhrautuvan äidin ja puolison roolin varaan (vaikka oikeastihan he voivat milloin vain niin halutessaan palkata vaikka armeijan verran siivojia, kokkeja ja lastenhoitajia), hänellä tulee olemaan todella vaikeaa sitten, kun nuorinkin lapsi itsenäistyy. Outoa oli myös se, että heillä oli keittiössä suomalaisia kulutustavaroita, kuten margariinia. Raahaako joku heille Suomesta Keiju-rasioita lentokoneella vai mistä he margariininsa hankkivat? Tosi junttimaista. Ihan kuin Yhdysvaltojen kokoisesta maasta ei löytyisi margariinia, jota olisi 20 vuodessa oppinut syömään.

Vierailija
329/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa on just sellainen ihminen jonka kanssa on helppo jutella. Otaksuisin. 

Vierailija
330/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olivat pyytäneet Mariaa tai anoppia tuomaan Keiju-margariinia tuliaisiksi.

Vierailija
331/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa on just sellainen ihminen jonka kanssa on helppo jutella. Otaksuisin. 

Etenkin pienessä sopassa. Isommassakin.

Vierailija
332/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu kestämään ku Teemu ei oo enää yhtenään pelireissuilla jne. Lapset kasvaa ja Sirpa jää.

Sirpa teki viisaasti vielä yhden lapsen. 

Teemu sen lapsen halusi. Teemu on aina haaveillut suurperheestä.

Vierailija
333/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman ja en nähnyt siinä mitään ihmeellistä, mukava pariskunta joka viettää hyvää elämää Kalifornian auringossa. Pystyn nauttimaan myös muiden menestyksestä eikä tarvitse olla kenellekään kateellinen.

Teemu ulosmittasi lahjakkuutensa joka oli jääkiekko, se on bisnes siinä missä mikä tahansa muukin, urheilu/showbisneksessä jotka vetää lehterit täyteen maksetaan miljoonia. Kaikkea hyvää Selänteille. 

Vierailija
334/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä kirjoitti:

En ihmettele tytön suomen.puhetta. Siskoni asuu jenkeissä ja on puhunut lapsilleen vain suomea. Kyllä jo ihan alle kouluiläsikäiselöä kuulee sen amerikkalaisen korostuksen. Siskoni lapset ymmärtävät hyvin suomea,mutta puhe on juurikin samanlaista kuin tuolla Veeralla. Suomi ei ole mikään helppo kieli,jos joku ei ole siitä muka ole tietoinen..

lapseni oli kesäisin isänsä kotimaassa ja takaisin tullessa puhui vieraalla aksentilla. 

Vierailija
335/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu kestämään ku Teemu ei oo enää yhtenään pelireissuilla jne. Lapset kasvaa ja Sirpa jää.

Sirpa teki viisaasti vielä yhden lapsen. 

Teemu sen lapsen halusi. Teemu on aina haaveillut suurperheestä.

http://m.mtv.fi/viihde/urheilu/artikkeli/teemu-selanne-paljastaa-tyttov…

Vierailija
336/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa on vaan pysynyt Teemun matkassa. Mikä nyt on elellessä Kalifornian auringon alla kun Teemukin on eläkeläinen. Joka vuosi tulevat perheenä Suomen kotiin. Teemu ilmeisesti käy useemmin. 

Vierailija
337/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispa Mäkinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Eemilin isä on?

Teemu. Se ettei sisarukset ole toistensa kopioita ei todista yhtään mitään. On aika ikävää sitä nuorta miestä kohtaan, että ihmiset jatkaa tätä typerää spekulaatiota. Olen itse oman sukuni taholta joutunut vastaavaan tilanteeseen. Isäni ei kuulemma ollut isäni ja mulle etsittiin "oikeaa" isää koko lapsuuteni. Ja niin että itsekin siitä kuulin. Ei ollut hauskaa. Antakaa lasten olla, heidän isänsä ei kuulu muille. Eiköhän Teemu osaa isyytensä selvittää jos siihen on tarvetta.

Etkö itse ikinä ole kiinnostunut oikean isäsi henkilöllisyydestä?

Mun isä oli mun oikea isä, ihan biologinen isä. Usko tai älä. Tuo isyysepäily oli vain ilkeydentekoa äidilleni, joka oli epämieluisa miniä sukuun. Siksi se lasta satuttikin. Isäni ei ikinä isyyttään epäillyt, pisti porukkaa välillä kuriin ilmoittamalla, että jos turvat ei pysy kiinni niin asia käsitellään oikeudessa. Olihan ne hetken hiljaa, mutta eihän hulluja mikään pysäytä. Oikeuteen ne kai olis pitänyt vetää, mutta oliko sekään juoruja pysäyttänyt, vähän epäilen. Ne kun alkaa elää omaa elämäänsä kun ne on kerran ulos suusta päästetty.

Ja kaikki tämä olisi saatu loppumaan isyystestillä. Anna kun arvaan, sitä ei jostain syystä tehty, koska olihan selvää kuka isäsi on.. Hmmm..

Sitä ei tehty koska ne oli varsin kalliita 1970 ja -80-luvuilla. Ei silloin ollut mitään netistä tilattavia testejä. Olinhan aviolapsi, joten mitään valtion kustantamia testejäkään ei olis saanut. Itse ne olis pitänyt hommata ja maksaa. Ne sekopääsukulaisetkin oli niin köyhiä, että ei niistä maksajiksi olis ollut vaikka kärjillekin olis menty. Ei meidän perhe niin rikas ollut että isyyttä olis hulluille sukulaisille ruvettu todistelemaan. 

Niin ja mä olen sisaruksistani eniten isämme näköinen, mutta eihän se mitään merkkaa. No, mä tiedän totuuden ja se riittää mulle. Eikä asia näin aikuisena enää haittaa, luulkoot mitä luulevat. Mutta lapsena se ihan oikeasti satutti. Isä oli mun isä.

Vierailija
338/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taviksia. Näkyy se, että huippurikkaista suvuista ja eliitistä ei vissiin ole kumpikaan lähtöisin. Teemun puheenparsi ei yleensä ole kovin sivistynyt, vaan pikemminkin edustaa junttisuomea. Ihan perusmeininki, jos on illanistujaiset, että humallutaan ja seuraavana päivänä kärsitään krapulaa. Ei se ihmisistä juoppoja tee. Jos juo harvemmin, silloin se humalatila myös näkyy voimakkaammin kuin ihmisillä, jotka juo jatkuvasti. Kunnon juoposta sitä ei erota, onko juonut vai ei.

Vierailija
339/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkipiispa Mäkinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Eemilin isä on?

Teemu. Se ettei sisarukset ole toistensa kopioita ei todista yhtään mitään. On aika ikävää sitä nuorta miestä kohtaan, että ihmiset jatkaa tätä typerää spekulaatiota. Olen itse oman sukuni taholta joutunut vastaavaan tilanteeseen. Isäni ei kuulemma ollut isäni ja mulle etsittiin "oikeaa" isää koko lapsuuteni. Ja niin että itsekin siitä kuulin. Ei ollut hauskaa. Antakaa lasten olla, heidän isänsä ei kuulu muille. Eiköhän Teemu osaa isyytensä selvittää jos siihen on tarvetta.

Etkö itse ikinä ole kiinnostunut oikean isäsi henkilöllisyydestä?

Mun isä oli mun oikea isä, ihan biologinen isä. Usko tai älä. Tuo isyysepäily oli vain ilkeydentekoa äidilleni, joka oli epämieluisa miniä sukuun. Siksi se lasta satuttikin. Isäni ei ikinä isyyttään epäillyt, pisti porukkaa välillä kuriin ilmoittamalla, että jos turvat ei pysy kiinni niin asia käsitellään oikeudessa. Olihan ne hetken hiljaa, mutta eihän hulluja mikään pysäytä. Oikeuteen ne kai olis pitänyt vetää, mutta oliko sekään juoruja pysäyttänyt, vähän epäilen. Ne kun alkaa elää omaa elämäänsä kun ne on kerran ulos suusta päästetty.

Ja kaikki tämä olisi saatu loppumaan isyystestillä. Anna kun arvaan, sitä ei jostain syystä tehty, koska olihan selvää kuka isäsi on.. Hmmm..

Sitä ei tehty koska ne oli varsin kalliita 1970 ja -80-luvuilla. Ei silloin ollut mitään netistä tilattavia testejä. Olinhan aviolapsi, joten mitään valtion kustantamia testejäkään ei olis saanut. Itse ne olis pitänyt hommata ja maksaa. Ne sekopääsukulaisetkin oli niin köyhiä, että ei niistä maksajiksi olis ollut vaikka kärjillekin olis menty. Ei meidän perhe niin rikas ollut että isyyttä olis hulluille sukulaisille ruvettu todistelemaan. 

Niin ja mä olen sisaruksistani eniten isämme näköinen, mutta eihän se mitään merkkaa. No, mä tiedän totuuden ja se riittää mulle. Eikä asia näin aikuisena enää haittaa, luulkoot mitä luulevat. Mutta lapsena se ihan oikeasti satutti. Isä oli mun isä.

Lisään tähän ohiksena, että koko dna-teknologia on ollut olemassa vasta  vuodesta 1984. Niitä suoritti vain yksi laboratorio maailmassa (Englannissa), kunnes teknologia kaupallistettiin muille laboratorioille 1988. Kuluttajille saatavilla missään päin maailmaa testit ovat olleet vain vähän aikaa.

Vierailija
340/533 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on pätäkkää toki enemmän kuin tavallisella pulliaisella. Ohjelmaa katsellessa mietin, että Suomessakin voi elää ihan samanlaista elämää jos haluaa eikä tarvitse olla edes rikas. Golfia, tennistä ja ratsastusta voi melkein jokainen harrastaa, luonnosta ja rauhasta voi täällä nauttia, sekä hyvästä ruuasta. 

Pääasia on minusta se, että löytää sisäisen rauhan ja onnellisuuden, hyvää elämää voi viettää Suomessakin kuka tahansa eikä Selänteitäkään ole mitään syytä kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme