Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova halu oppia, mutta ei opi?

Vierailija
08.02.2017 |

Pitääkö vain tyytyä sitten siihen että ei opi? Olen yrittänyt vaikka mitä asioita oppia, mutta vähänkään pidemmälle menevästä asiasta en opi kokonaisuuksia kunnolla. Tämä todistaa sen, että oppiminen ei aina ole kiinni haluamisesta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppismistekniikoita on lukuisia. Kannattaa kokeilla erilaisia, samat kun ei sovi jokaiselle. Olen aina ollut huono oppimaan kieliä ja olen sanonutkin, ettei mulla ole vaan "kielipäätä". Nyt aikuisena opinkin yhtäkkiä uuden kielen hyvin nopealla tahdilla, kun oikea tekniikka löytyi.

Vierailija
2/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guu

Vierailija
5/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gamilla

Vierailija
6/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän on ihmisiä, joilla on päässä vikaa, eikä vain opi, sitä tuskin kukaan kiistää. Ehkä ap olet tällainen tapaus.

Vierailija
7/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä viikon ajan tarkasti ruokapäiväkirjaa. Siirrä tieto Finelin ruokakoriin ja lataa sieltä Exceliin tiedot. Väitän, että oppimisvaikeuden takana on jokin vitamiinin tai hivenaineen puutos. Tyypillisesti B12.

Vierailija
8/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamma tai yksinkertaisesti tyhmyys siis älykkyyden vastakohta. Yleensä kyllä tyhmä ei tajua olevansa tyhmä. Jospa oliskin vaan stressi.

Vierailija
9/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko koskaan kannustavaa ja positiivista palautetta? Opettajan merkitys voi olla todella suuri. Opettaja voi lytätä (myös huomaamattaan) tai käyttää kaikille soveltumattomia menetelmiä. Niillä voi olla loppupeleissä negatiivinen kokonaisvaikutus oppimiseen.

Et saisi uskoa, että et ole kyvykäs oppimaan. Jos uskot niin, pääsi alkaa toimia sen mukaisesti, ja tietoa on vaikea ottaa vastaan.

Vierailija
10/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma voi selittää. Tai sitten se että olet asennoitunut "Oishan se kiva oppia enkkua mutta ei mulla mitään kielipäätä ole ja aina olen huono ollut näissä"

Vierailija
11/11 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono muisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän