Viikki asuinalueena kun perheessä teini-ikäisiä
Olemme muuttamassa maalta Helsinkiin. Työni sijainnin kannalta olen katsellut, että Viikki voisi olla sopiva asuinalue meille. Huolettaa vaan lasten kannalta, että mitä tapahtuu kun totaalinen ympäristönvaihdos tapahtuu. Onko seutu levoton? Narkkaareita?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikistä pääsee vaikka mihin. Keskustaan joko 68:lla tai yhdistelmällä 79 +metro Siilitieltä. 79 vie myös Malmille. Poikittaislinja 57 vie sekä Kontulaan että Käpylän kautta Munkkivuoreen ja 550 Oulunkylän ja Haagan kautta Espooseen ja toiseen suuntaan Suomen suurimpaan kauppakeskukseen Itikseen alle 10 minuutissa. Ensi syksynä Espoosta Viikkiin ajava linja (en muista numeroa) jatkaa pari kilsaa Myllypuroon, jossa esim. ostari, liikuntamylly ja muita liikuntapaikkoja, sekä tuleva Metropolia amk.
Palveluja Viikissä ei juuri ole ruokakauppojen ja parin ravintolan lisäksi. Yhteydet ovat kyllä erinomaiset. Pyöräteistä ja ulkoilumaastoista puhumattakaan.Malmilla kukaan täyspäinen ei halua käydä kuin pakon edessä. 79 on aina täynnä heikompaa ainesta ja lopetin sen käytön aika pian sillä seudulla asuessani. Itiksessä meno on myös ankeaa, ei kannata. Aloittajana muuttaisin vähän etelämmäs Arabianrantaan. Itse oon tykännyt siitä alueesta ja kauppakeskus on pienuudestaan huolimatta (tai ehkä juuri siitä syystä) varsin hyvä. Lisäksi yhteydet paranevat huomattavasti eikä tarvitse metroa käyttää
Arabianranta on yksi vaihtoehto. Mutta se on himpun kauempana työpaikastani. Lisäksi olen lukenut että koulu olisi homeessa. Ja toki, vuokrat vähän kalliimmat. Oon varmaan niin maalaistollo, kun miellän Prisman ja useamman kerran tunnissa kulkevan bussin ihan ssuperhyväksi :)
Mutta teinit viihtyisivät Arabianrannassa varmasti paremmin. Elleivät sitten ole maalaiselämän perään
Malmilla kukaan täyspäinen ei halua käydä kuin pakon edessä. 79 on aina täynnä heikompaa ainesta ja lopetin sen käytön aika pian sillä seudulla asuessani. Itiksessä meno on myös ankeaa, ei kannata. Aloittajana muuttaisin vähän etelämmäs Arabianrantaan. Itse oon tykännyt siitä alueesta ja kauppakeskus on pienuudestaan huolimatta (tai ehkä juuri siitä syystä) varsin hyvä. Lisäksi yhteydet paranevat huomattavasti eikä tarvitse metroa käyttää[/quote]
Esittelin kaikki suunnat, jokainen valitkoon itse, missä haluaa käydä. Malmilla on paljonkin palveluita, kouluja ja esim. uimahalli, joka on mielestäni parempi kuin esim Itiksen. 79:n matkustajat normaaleja. Mikäs vika metrossa on, se on nopea ja luotettava. Kohta 20 vuotta olen kulkenut päivittäin metrolla eikä koskaan ole ollut mitään häiriötä. Ei Arabiassakaan mitään vikaa ole.
Kerokaas vielä miten teinit hengaa. Onko ongelmakäytöstä paljon? Enemmän kuin mielellän lukisin myös kokemuksia tässä elämänvaiheessa Helsinkiin muuttaneilta (pikkukaupungista)
Minkäikäisiä teinejä? Mitkä keskiarvot? Norssin lukioon vaaditaan 9,5. Eli jos siihen ei yllä, kannattaa katsella jostain vähän helpomman koulun läheltä se asunto.
Täällä on hyvä nuorisotalo, hyvät koulut ja paljon perheitä. Yhteydet ovat hyvät, ei todellakaan tarvitse autoa! Viihdyn hyvin, ei valittamista. Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja erittäin rauhaisaa on. koiralle myös hyvä paikka. Asuntojen hinnat ovat korkeita, esimerkiksi kolmiot noin 275 000 euroa.
Viikissä lukio ei oo kaikille vaan niille joiden ka on yli 9 on ysillä.