Jani Toivola pitkälle sairaslomalle, mitä mieltä?
Syynä masennus ja uupumus. Ikävää, että on noin masentunut. Herää kuitenkin kysymys, että miksi piti hakea eduskuntaan, kun on vielä yh ja tiukilla oman kertomansa mukaan valmiiksikin...Vapaaehtoisesti kun siihen yksinhuoltajuuteenkin on lähdetty. Ehkä ei kannata uudelle kaudelle ainakaan hakea, vaan hommata säännöllisempi helppo päivätyö.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako muutkin vuoden sairasloman jos sanoo että masentaa.
Ei, kyllä siihen lääkärin kliininen diagnoosi tarvitaan, eikä Janikaan lomaa ole saanut sanomalla, että nyt masentaa.
Vähennä valehtelua
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000000928576.html
Miten nämä julkkikset voi saada noin pitkiä sairauslomia? No, eipä ne terveysasemalla käykään. Itse kun olin vakavasti masentunut, uneton ja vaivoin selvisin kaupassakäynneistä, sain saikkua korkeintaan pari viikkoa kerrallaan. Joka käynnillä yritettiin kammeta vain takaisin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. t. läheisen masennusta viereltä seurannut
Ja eduskunnan lääkärihän katsoo jos edustaja sitä pyytää. Oleellista on että Toivola ei näytä niin masentuneelta ettei voisi tehdä töitä. Vallankin kun hänen työnsä ei vaadi mitään. Ei tarvi kuin käydä työpaikalla.
Kansanedustaja on luottamustoimi, periaatteessa 24/7
Järkyttävää lukea näitä kommentteja, monilta puuttuu nähtävästi empatia kokonaan. Itse olen seurannut läheiseni masennusta, enkä toivo sitä tilaa kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikka on kieroilua ja juonittelua monissa asioissa. Viimeisimpinä ovat olleet Krista Kiurun ja Anne Bernerin tapaukset. Kumpaankin liittyi em. tavat toimia (heidän itsensä ja muiden poliitikkojen taholta).
Politiikan koukeroissa täytyy olla kova luu, että sitä jaksaa.
Ja Jani ei sitä jaksa! Jani on kuin Vanhapiika jonka biologinen kello käy ja halusi yh isäksi lapselle. Ajatteli tietysti että asiat korjaantuu ja huolet häviää kun saa lapset, mutta sittenhän ne ongelmat vasta alkaakin. Ei ressukka tajunnut sitä miten rankkaa on yksin pienen lapsen hoitaminen. Lapsi piti saada keinolla millä hyvänsä, eikä ollut edes vahinkoraskaus. .
Siinäpä on Janin sydänystävä kirjoittamassa kun tietää asiat tasan tarkkaan ja epäröimättä.
Kyllä koira koiran tuntee ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. t. läheisen masennusta viereltä seurannut
Ja eduskunnan lääkärihän katsoo jos edustaja sitä pyytää. Oleellista on että Toivola ei näytä niin masentuneelta ettei voisi tehdä töitä. Vallankin kun hänen työnsä ei vaadi mitään. Ei tarvi kuin käydä työpaikalla.
Näetkö häntä useinkin muualla kuin lehtien palstoilla? Meinaan vaan, että jos et näe, väitteelläsi ei oikein ole perustetta. Katsos kun masennus on psyykkinen sairaus, se ei aiheuta aina ulkoisia oireita.
Toinen kysymys: Onko sinulla pitkäkin kokemus kansedustajan työstä? Niin, ei ole minullakaan, joten en voi työn vaativuutta arvioida.
Oletko tyhmä? Kansanedustajan työ on tasan niin vaativaa tai vaatimatonta mihin itse laittaa riman. Saa vaikka istua neljä vuotta snomatta sanaakaan jos niin haluaa. Eli miksi mies ei käy töissä edes istumassa?
Kukahan täällä on tyhmä? Sinusta uutistenlukijan työkin varmasti on vain sitä, että lukee muutaman minuutin valmiiksikirjoitettuja tekstejä telkkarissa. Sehän on ainut osa, joka työstä näkyy, joten pakkohan sen on olla koko työnkuva eikö niin? Samalla logiikalla kuin istunnot ovat kansanedustajan ainut työ, koska istunnot näytetään julkisesti. Pettämätön logiikka kerrassaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikka on kieroilua ja juonittelua monissa asioissa. Viimeisimpinä ovat olleet Krista Kiurun ja Anne Bernerin tapaukset. Kumpaankin liittyi em. tavat toimia (heidän itsensä ja muiden poliitikkojen taholta).
Politiikan koukeroissa täytyy olla kova luu, että sitä jaksaa.
Ja Jani ei sitä jaksa! Jani on kuin Vanhapiika jonka biologinen kello käy ja halusi yh isäksi lapselle. Ajatteli tietysti että asiat korjaantuu ja huolet häviää kun saa lapset, mutta sittenhän ne ongelmat vasta alkaakin. Ei ressukka tajunnut sitä miten rankkaa on yksin pienen lapsen hoitaminen. Lapsi piti saada keinolla millä hyvänsä, eikä ollut edes vahinkoraskaus. .
Ja sinä olet siis Janin läheinen,jolle Jani on avautunut näistä tunnoistaan?
Vai olisitko sittenkin vaan tuntematon,harhainen nettipalstailija joka ei tunne Jania pätkääkään mutta kuvittelee näkevänsä tämänAikalailla nillitti lehdissä aikoinaan lapsen kaipuutaan, silloin ensimmäisellä kansanedustaja kaudellaan. .
kulissitkaatuu kirjoitti:
Trendihomoja alkaa masentaa kun enää ei voi repiä voimaa siitä vähemmistönä olemisesta ja kun homojen tasa-arvoisuuskaan ei poista tyhjyyttä. Eikä edes se kiukutteleva lapsi. Se ihana vauva kun kasvaa ja arki saapuu.
En olisi koskaan uskonut tätä toivovani, mutta nyt tuli kirjoitus, joka antaa siihen täyden syyn. Toivottavasti sairastut masennukseen, jotta saat omakohtaisesti kokea, millaista se on. Loppuu tuollaisten älyttömyyksien kirjoittelu kun todellisuus tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä toisen sairaslomasta? Onpa outo kysymys. Ihmisellä on oikeus sairauslomaan, jos on sairas. Ei siitä voi olla mitään erityistä mieltä. Uupumus ja masennus voivat iskeä yllättäenkin, joten ei niihin voi varautua. Jani ei tätä palstaaa (toivottavasti) lue, mutta pikaista paranemista hänelle täältä toivotan.
Toivola on riviedustaja, ei mitään vastuuta, ei mitään tulosvaatimuksia. Ei kertakaikkiaan voi uupua siitä työmäärästä mitä teki.
Asia on juuri näin. Tyhmempikin menee siellä joukon jatkeena. Työmäärä voi olla jopa lähes nolla, jos hallitus ei saa lakiesityksiä aikaiseksi. Monellehan tuo on suojatyöpaikka, vaikka kansanedustuslaitos toki demokratiassa tarvitaan. Ei siellä uupumaan pääse millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä siihen lääkärin kliininen diagnoosi tarvitaan, eikä Janikaan lomaa ole saanut sanomalla, että nyt masentaa.
Vähennä valehtelua
Niin, tuossahan se sanotaan, että yli kolmen päivän poissaolosta tarvitaan lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä julkkikset voi saada noin pitkiä sairauslomia? No, eipä ne terveysasemalla käykään. Itse kun olin vakavasti masentunut, uneton ja vaivoin selvisin kaupassakäynneistä, sain saikkua korkeintaan pari viikkoa kerrallaan. Joka käynnillä yritettiin kammeta vain takaisin työelämään.
Tämä on totta. "Tavallista kansaa" koskee eri säännöt kuin kansanedustajia. Janille toivon kaikkea hyvää, enkä halua väheksyä hänen tilaansa, mutta onhan heillä tiettyjä etuoikeuksia enemmän kuin meillä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää lukea näitä kommentteja, monilta puuttuu nähtävästi empatia kokonaan. Itse olen seurannut läheiseni masennusta, enkä toivo sitä tilaa kellekään.
Näinpä. Ainoat, joille tilan toivon, ovat nämä masennuksen väheksyjät ja sairaan ihmisen haukkujat. Voi kun saisi heidät kokemaan saman, niin alkaisi ääni muuttua kellossa. Voimia sinulle ja muille läheisiään aidosti tukeville! Onneksi on vielä kaltaisia empatiaan kykeneviä ihmisiäkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa että hän tunnustaa itse ettei voi hyvin ja hakee siihen apua. Hänellä on pieni lapsi ja jo lapsen takia on tärkeää voida hyvin. Hienoa Jani. Kaikki masentuneet ei helposti hae sitä apua ja siinä ohessa voi sitten muutkin läheiset pahoin.
Onko sinusta oikein että käy mukavasti kahviloissa kun muut painaa töitä. Yleensä sanotaan että työ on parasta terapiaa.
Minusta Toivolan olisi reilua luopua kansanedustajuudesta jos ei halua sitä tehdä.
Kansanedustajan palkka juoksee tilille täysimääräisesti oli töissä tai ei.
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000000928576.htmlTaas huomaa, ettei ole mitään käsitystä, mitä on masennus. Ei siihen työ auta vaan lepo ja terapia.
Aivan. Olen itse kokenut uupumuksen ja siihen liittyen keskivaikean masennuksen. Lääkärin nimenomainen ohje oli lähteä ihmisten ilmoille voimien salliessa. Eristäytyminen on varma tapa syventää masennusta.
Mutta yksinkertaiset ihmiset toki näkevät vain oman totuutensa.
Ihmettelinkin, kun ei ole päivittänyt Instaansa joulun jälkeen
Ottaa työnsä liian vakavasti. Harjoittaisi vaikka rukoilumatkailu ja pyytäisi yhteiskunnan kustantamaan sen, niinkuin eräs persukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa että hän tunnustaa itse ettei voi hyvin ja hakee siihen apua. Hänellä on pieni lapsi ja jo lapsen takia on tärkeää voida hyvin. Hienoa Jani. Kaikki masentuneet ei helposti hae sitä apua ja siinä ohessa voi sitten muutkin läheiset pahoin.
Onko sinusta oikein että käy mukavasti kahviloissa kun muut painaa töitä. Yleensä sanotaan että työ on parasta terapiaa.
Minusta Toivolan olisi reilua luopua kansanedustajuudesta jos ei halua sitä tehdä.
Itse olen ollut näin ihan taviksena pitkällä (pidemmällä kuin Jani) sairaslomalla juuri masennuksen ja uupumuksen takia. Lääkäri on _kannustanut_ käymään kahviloissa ja tekemään kaikkea mitä vain jaksaa ja josta saa edes hetkeksi hyvää mieltä. Ei masennuksen takia sairaslomalla olo tarkoita sitä, että pitäisi olla vain neljän seinän sisällä sängyssä nyyhkimässä
On minullakin ollut vakava masennus ( psykiatrin diagnosoima), olen käynyt terapiat yms, vuosikausien lääkitykset. Mutta aina oli pakko käydä töissä, huvitti tai ei. Ja normi-ihmiselle ei todellakaan anneta heti jotain puolen vuoden sairaslomaa, jos et ole psykoosissa. Ei se masennus myöskään välttämättä työntekoa estä; sitä on niin erilaista sitäkin. Työuupumukseen vois auttaa ihan työpaikan vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000000928576.htmlTaas huomaa, ettei ole mitään käsitystä, mitä on masennus. Ei siihen työ auta vaan lepo ja terapia.
Aivan. Olen itse kokenut uupumuksen ja siihen liittyen keskivaikean masennuksen. Lääkärin nimenomainen ohje oli lähteä ihmisten ilmoille voimien salliessa. Eristäytyminen on varma tapa syventää masennusta.
Mutta yksinkertaiset ihmiset toki näkevät vain oman totuutensa.
Kuka puhui eristäytymisestä? Levätä voi ilman sitäkin. Töissäkäynti ei ole lepoa. Se sinunkin pitäisi tietää, jos kerran olet uupumuksen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
On minullakin ollut vakava masennus ( psykiatrin diagnosoima), olen käynyt terapiat yms, vuosikausien lääkitykset. Mutta aina oli pakko käydä töissä, huvitti tai ei. Ja normi-ihmiselle ei todellakaan anneta heti jotain puolen vuoden sairaslomaa, jos et ole psykoosissa. Ei se masennus myöskään välttämättä työntekoa estä; sitä on niin erilaista sitäkin. Työuupumukseen vois auttaa ihan työpaikan vaihto.
En taida sitten olla normi-ihminen, kun lääkäri pamautti minulle "keskivaikea masennus" -diagnoosilla heti tasan vuoden sairaslomaa. Olin siinä vaiheessa opiskelijana
Taas huomaa, ettei ole mitään käsitystä, mitä on masennus. Ei siihen työ auta vaan lepo ja terapia.