Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset pienten vauvojen äidit

Vierailija
08.02.2017 |

Onko täällä muita, vai onko kaikilla paljon ystäviä ja mammaäitejä jakamaan arkea kahvitellen?

Olen niin väsynyt ja koen, etten jaksa edes vauvalleni jutella jatkuvasti. En ole saanut hoitoapua mistään, sillä vanhemmat asuvat niin kaukana. Lähin ystävä kaikkosi raskauteni myötä. Toiset kaverit asuvat monen sadan kilometrin päässä, joilla vauva, ja heitä näkee kerran parissa vuodessa, jos silloinkaan. Ja sitten kotipuolessa valitetaan, kun ei tulla siellä tarpeeksi usein käymään. Noh. Kiva ajaa monta sataa kilometriä ja olla yksi yö perillä ja vierailla kahdessa eri paikassa, joiden välillä on yli tunnin ajomatka vielä kaiken päälle. Ja sitten jos käydään toisessa paikassa enemmän yötä, niin siitäkin paha mieli toisille ja nurinaa tiedossa.

Meillä ei ole käynyt ketään juuri ketään. Ainoa tukeni täällä on mieheni. Viimeksi omaa aikaa ollut joululomalla vajaa tunti ulkoillen. Eipäs. Oli viime vierailukerralla toinen vajaa tunti ulkoillen. Vanhempani käyvät täällä usein, mutta heillä myös niin pitkä matka, että ehtivät juoda kahvit ja istua pari tuntia ja saman tien kotiinpaluu. He jaksavat soittaa minulle usein, mikä piristää paljon, mutta välillä tuntuu, etten jaksa heidänkään puheluihin enää vastata. Itse käymme kotipuolessa kerran-kaksi kuukaudessa, mutta sekin menee molempien lapsuudenkodeissa käymiseen eli aikaa rauhoittumiseen ei jää ollenkaan.

Anteeksi avautuminen. Olen vain niin väsynyt yksinäisyyden tunteeseen. Kerhoihin en pääse helposti, sillä asumme kaukana palveluista. Kaverit jäi saamatta, kun ei jaksettu ryypätä tarpeeksi usein opiskelubileissä muiden kanssa. Satuttiin molemmat nimittäin semmoseen ikäluokkaan aikanaan, että mitään muuta ei ollut tarjolla kuin biletys. Ja samalla alalla ollaan, tosin sillä erolla, että itse olen työtön tällä hetkellä -kaiken kukkuraksi!

Tässäpä sitä sitten ollaan. Yksinäisenä, väsyneenä. Ja ikää molemmilla jo 32 vuotta, jolloin luulisi jo olevan terästä. Huoh.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai ääri-yksinäinen, kun olen totaali-yh ja tukiverkoton. Mutta minä olen myös erakkoluonne, enkä haluakaan ihmisseuraa, joten mulle tilanne on vain hyvä. Enkä kaipaa menemisiäkään, en ennen lastakaan kotoa juuri missään muualla käynyt kuin töissä ja ruokakaupassa.

Vierailija
2/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut ap? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kai ääri-yksinäinen, kun olen totaali-yh ja tukiverkoton. Mutta minä olen myös erakkoluonne, enkä haluakaan ihmisseuraa, joten mulle tilanne on vain hyvä. Enkä kaipaa menemisiäkään, en ennen lastakaan kotoa juuri missään muualla käynyt kuin töissä ja ruokakaupassa.

Osanottoni, miehesi ilmeisesti on kuollut?

Vierailija
4/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, tsemppiä!

Jos oltais asuttu samoilla seuduilla, olisin voinut pitää seuraa ja auttaa lapsenhoidossa, mutta tekstistä päätellen et asu pk-seudulla. :/

Voisiko sitä ystävää koettaa vielä lähestyä? Jos kaveri on itse lapseton, toi hylkääminen voi olla enemmän kommunikaatio-ongelma kuin tarkoituksellinen asia. Jos ei ole omaa lasta, lapsen saanutta voi olla vaikea lähestyä, koska tuntuu, että sillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin hengailla entiseen malliin. Pienen lapsen vanhempi taas ei välttämätä ehdi tai muista olla itse kovin aktiivinen. Sit toinen ajattelee, että ystävä on hylännyt ja toinen, että ystävän elämässä ei ole tilaa.

Vierailija
5/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tältä sivulta www.etsitaanystavaa.com ilmoituksen, johon vastasin ja nyt meitä on kasassa jo pieni mammapiiri ja koitetaan tavata säännöllisesti. Missä päin suomea asut? Tsemppiä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä