Mistä tulee tuulipuku-hokema?
Milloin kukakin menee "tuulipuku kahisten", ei tarvitse jonkun "tuulipukukansalaisen" arvostella, kaupan kassajonossa oli "kamala tuulipukunainen", nämä siis negatiivisesti sanottuna. Mistä tämä tuulipuku-jankutus johtuu, eihän ihmisillä edes ole mitään tuulipukuja, monilla on kylläkin urheiluvaatteet vapaa-ajalla, mutta jos oikein olen tuulipuvun ymmärtänyt, eihän sellaisia näe edes kaupoissa. Mikä ihmeen tuulipuku siis on kyseessä ja miksi?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
80-luvun tuulipuvut oli tyylikkäitä ja usein sellaista rapisevaa, himmeää kangasta. 90-luvulla tuli kiiltävät hiostimet, joita sai halvalla. Mulla itselläni on sellainen, takki toimii mutta housut ulottuu kainaloihin.
IHAN HIRVEITÄPÄS!
Olen elänyt tuon ajan ja en kyllä kertaakaan nähnyt mitään korkokenkiä tuulipuvun kanssa käytettävän. Se oli tarkoitettu liikkumiseen lähinnä kävelyyn. Jotkut tietenki nihastuivat niiden mukavuuteen ja käyttivät niitä jopa ulkomailla kävellessään kaupungilla ja siitäkös syntyi syvä kauhistus "paremmissa" piireissä.
Joka aikajaksollahan aletaan jotain pukeutumistapaa halveksia heti, kun tarpeeksi moni niitä käyttää. Muistetaanhan joku crocs-inho ja nykyisin varmaan saisi nyrpistelijöiden mielestä mennä kauppaan jossain legginseissä tai verkkareissa tai huppareissa.