Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LS-uhrit facessa!

Vierailija
08.02.2017 |

Eksyin katsomaan ryhmän julkaisuja. Valitettavasti on sanottava, että osa tuolla kirjoittavista ihmisistä vaikuttaa kirjoitustensa perusteella siltä, ettei ole ihmekään että lapset on huostassa.

Vaikkei esim. maahanmuuton vastustaminen sinänsä tee huonoa vanhempaa, mielestäni jotain on vialla jos lastensuojelua koskevissa keskusteluissa aletaan riehua partal*psista ja m*tuista ja huudellaan toisille ryhmäläisille että mee h*ora takas sinne mistä tulitkin. Luulisi vanhempien osaavan hillitä paremmin itseään. Useat ryhmän jäsenet kuuluvat myös näihin Rajat kii yms. ryhmiin. Näyttää siltä että lastensuojelulliset ongelmat ja "kriittisyys" kulkevat käsi kädessä. Miksi? Oletteko muut huomanneet tällaista?

Kirjoitukset ovat hyvin sekavia ja usein kirjoitettu ilman mitään välimerkkejä yms. Vaikuttavat värittyneiltä tarinoita, mitään vikaa ei itsessä nähdä. Koko lastensuojelu on yksi iso salaliitto. Lapset on huostattu kun eteisessä on ollut kaksi roskapussia odottamassa, tai koska joku teki "väärin" makaronilaatikon jne.

Mielestäni ilmiö on kiinnostava, varsinkin kun katselee kirjoittajien ns. yleistä profiilia. Ja erikoista on, että ryhmä on julkinen, ja ihmiset kirjoittavat sinne omista ja lastensa yksityisasioista. Ei kai lasten asioiden julkinen puiminen ole hyvää vanhemmuutta. Mielipiteitä?

LS-uhrit facessa!

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ukko meni jotain uhoomaan viime assussa iha syystä kyllä kun soosu vaikk on meidän puolella ni ei saanut suuta auki ku sijais perhe jotain kävi sönkkää et me ollaa vaikeutettu lasten sopeutumist, kait me niille kerrotaan miten asiat on."

Oon itse miettinyt samoja juttuja kun olen niitä lukenut. Tossa malliesimerkki näistä sekavista sepustuksista.

Oli pakko mennä katsomaan tämä ryhmä. Tämä kirjoitus jatkuu kommenteissa:

"näyttivät koti tapaamisille vihreetä valoo kun olin turviksella ku oli ukon kans riitaa ja mietin omaa kämppää. No nyt ukon kanssa asiat selvitetty ja jatketaan niin sijarit ei meinaa sulattaa vaikka mitä se niille kuuluu."

Tyyppi on siis ollut myös turvakodissa miehensä vuoksi ja ihmettelee vielä miksi lapset ei ole kotona. Voi hyvää päivää.

Ukko raivoaa sossussa, kotona tappelevat niin että vaimo lähtee turvakotiin ja sitten huuli pyöreänä ihmetellään miksi lapset on sijaiskodissa ja miksi niitä ei haluta antaa kotitapaamisiin. Kun eihän se kellekään kuulu, että äiti jatkaa tässä riitaisassa liitossa ja haluaa lapset siihen tappelun keskelle. Sossujen vika, kyllä! Sossut on sekaisin kun eivät anna lapsia näille rakastaville vanhemmille.

Vierailija
22/24 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä ja suurta bloggaajakin joskus postasi tuosta ryhmästä, tekeeköhän näitä aloituksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle näin sosiaalialan työntekijänä tuosta ryhmästä nousee huolestuttavana esille se, miten huonosti asioita perustellaan asiakkaille. Jos palavereihin joutuu etsimään tukijoukkoja, että ei koe tulleensa täysin työntekijöiden jyräämäksi, ei se ole hyvä asia. Jos tuntuu siltä, että ei ymmärrä, miksi lapset otetaan huostaan tai sijoitetaan, on joku jättänyt tehtävänsä tekemättä.

Toki lastensuojelu on ylikuormitettua ja työntekijät tekevät töitä äärirajoilla, mutta ei se ole syy jättää asiakkaita epätietoisuuteen. Ja on myös todettava, että tietenkin on asiakkaita, jotka uhriutuvat ja laittavat kaiken viranomaisten syyksi, vaikka hyvin tietävät asioiden oikean laidan. Mutta sääliksi käy silti heitä, jotka kokevat, että heitä ei kuunnella.

Tunnen yhden joka voisi hyvin olla avautumassa tuolla omasta tilanteestaan. Häen mukaansa lapset ovat täysin naurettavista syistä huostassa ja hän ajaa huostaanoton purkua ja vasta yritti huonolla menestyksellä asianajajan avustuksellakin.

Hän ei missään tapauksessa pystyisi lapsista huolta pitämään mutta ei itse tätä yhtään ymmärrä. En ole varma pystyykö kukaan asiaa hänelle selittämään niin että hän ymmärtäisi. Luulen että jos hän ymmärtäisi mitä lasten kunnollinen hoitaminen vaatisi niin ehkä hän myös sitten olisi kykeneväkin siihen.

Vierailija
24/24 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä jengiä tuolla :D kyllä heti tulee vaikutelma että on ongelmatapauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän