Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas töihin tekemään ei-mitään

Vierailija
08.02.2017 |

Selaamaan vaivihkaa vauvapalstaa 8 tunniksi. Voihan tylsyys.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas töihin päiväkotiin. Kaikki täällä varmaan tietävätkin jo millaista siellä on työskennellä kun aihe on ollut pinnalla. Juuri sitä se on mitä kirjoitetaan. Mielummin minäkin selailisin palstaa.

Vierailija
2/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan töissä on noin paljon aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin vietän 8t kiireisenä kuin peukaloita pyöritellen. Se, että töitä ei ole riittävästi, voi myös laukaista uupumuksen. Tätä on tutkittu.

T. Hektistä työtä tekevä, joka vieläkin muistaa umpitylsät päivät kesätyöpaikassa asiakaspalvelussa, kun ketään ei tullut, mennyt eikä puheluitakaan tullut kun n. 3/pvä

Vierailija
4/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisitko vaikka opiskella jotakin työaikana?

Vierailija
5/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin vietän 8t kiireisenä kuin peukaloita pyöritellen. Se, että töitä ei ole riittävästi, voi myös laukaista uupumuksen. Tätä on tutkittu.

T. Hektistä työtä tekevä, joka vieläkin muistaa umpitylsät päivät kesätyöpaikassa asiakaspalvelussa, kun ketään ei tullut, mennyt eikä puheluitakaan tullut kun n. 3/pvä

Uskon että tuollainen tutkimus on voitukin tehdä, mutta itse viihtyisin työssä jossa ei olisi riittävästi töitä. Saisi vaan olla omissa ajatuksissaan ja palkka juoksisi. 

Tykkään yleensäkin tehdä asioita niin, että ne hoituvat ns. itsestään ja pään sisällä keskityn aivan muihin ajatuksiin. Pidän esimerkiksi lenkkeilystä, siivoamisesta ja järjestelemisestä, maalaamisesta jne joiden kaikkien aikana annan ruumiini tehdä ja pääni pohtia.

Vierailija
6/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nykypäivänä vielä löytyä palkollisia joille maksetaan ei-mistään? :D

Vierailija
7/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös asiakaspalvelutyö jossa ei yleensä tarvinnut tikkua ristiin laittaa. Asiakkaita oli 0-3 päivässä. Varsinaisiin töihin meni noin vartti päivässä. Työmatka oli 5 minuuttia. Tein tuota työtä monta vuotta. Jossain vaiheessa se lakkasi olemasta hauskaa ja alkoi tuntua lähinnä vapausrangaistukselta.

Vierailija
8/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kamalaa ... nykyään jos töissä puolikin tuntia - tunti luppoaikaa niin kyllä menee aika hitaasti ja tylsästi, mieluummin koko ajan tekemistä ..

Mä uupuisin tuollaiseen työhön

Saatko itse vaikuttaa työhösi millään tavalla esim. hankkimalla jonkun vastuualueen ..

Tai sit opiskelu

Vierailija
9/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maksetaan "ei mistään". Mutta on paljon päivystysluontoisia töitä, joissa pitää olla työpisteessä odottamassa hetkeä, jolloin täytyy reagoida nopeasti. Palomies odottaa keikkaa, moni myyjä asiakasta ja minäkin seuraavaa asiakastapaamista.

Liukuhihnaduunarille tämän ymmärtäminen on tietysti aivan ylivoimaista. 

Vierailija
10/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut joka nauttii siitä jos voi selata nettiä töissä 8h? En ymmärrä teitä jotka väkisin haluatte tehdä töitä. Mitä vähemmän töitä niin sitä parempi. Ehkä tämä asia on luonteesta kiinni, itse herkkänä introverttina rasitun jos on kiire töissä.

Vierailija
11/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentään on töitä.

Vierailija
12/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tuollaista jossakin paikassa, ihan hyvinkin. Mutta näin ylempänä toimihenkilönä työ rakennetaan itse palaverien ympärille, ja ainakin minun kehitysajatuksilla sitä työtä riittää liiaksikin. Okei, välillä otan ajatustaukoa ja surffailen täällä, mutta se on tarpeellista aivolepoa. Ja teen kyllä ajatustyötä kotonakin, joten ei tämä mitään 8-16 työtä ole. 

Vierailija
13/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissakin tulee nukkarissa selattua nettiä, eipä siellä muutakaan tekemistä ole, jos lapset nukkuu/lepäilee.

Vierailija
14/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin monta vuotta. Toimintoja lopetettiin joten osa sitten lähti yt myötä. Hiljaista oli kaikki päivät.

Vierailija
15/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut joka nauttii siitä jos voi selata nettiä töissä 8h? En ymmärrä teitä jotka väkisin haluatte tehdä töitä. Mitä vähemmän töitä niin sitä parempi. Ehkä tämä asia on luonteesta kiinni, itse herkkänä introverttina rasitun jos on kiire töissä.

Mulla on sama tilanne. Jatkuva muutos ja uudennopettelu rasittaa myös.

Vierailija
16/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mieluummin olisin kiireinen. Sellaisiakin päiviä on ja ne ovat tosi kivoja. Olen insinööriharjoittelijana ja saan kaikki ns. hanttihommat, eli työmääräni riippuu siitä ehtiikö kukaan antaa hommia ja ohjeistaa alkuun. Olen pyytänyt lisää töitä, pomo sanoo vaan joo joo katotaan ja luulee kai, että mulla on hirveästi hommia. Kaikilla muilla täällä on kiire ja töitä, joten tämä on ihan naurettavaa.

Olenkin alkanut etsiä uutta työtä. typerää sinänsä, koska viihdyn täällä, työkaverit ja pomot on kivoja ja jos vain saisin niitä hiton töitä, niin ne olisivat mielekkäitä.

Ap

Vierailija
17/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuollainen tutkimus on voitukin tehdä, mutta itse viihtyisin työssä jossa ei olisi riittävästi töitä. Saisi vaan olla omissa ajatuksissaan ja palkka juoksisi. 

Tykkään yleensäkin tehdä asioita niin, että ne hoituvat ns. itsestään ja pään sisällä keskityn aivan muihin ajatuksiin. Pidän esimerkiksi lenkkeilystä, siivoamisesta ja järjestelemisestä, maalaamisesta jne joiden kaikkien aikana annan ruumiini tehdä ja pääni pohtia.

Kyllä tää on äärimmäisen puuduttavaa istua tuolilla 8h ja yrittää näyttää siltä, että tekisi jotain. Ei kovin avoimesti kehtaa roikkua netissäkään. Päivät tuntuu tosi pitkiltä ja oma työpanos tuntuu turhalta. Lisäksi ahdistaa, että potkitaan pihalle kun en ole hyödyksi. Ap

Vierailija
18/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on. Tai siis meidän työ on kausiluonteista, ja talvi on hiljaista. Silti me ei saada tehdä etätöitä (eikä pomo lomauta, koska sen joutuisi luopumaan vallastaan - ja tietty me voitaisiin joutua tilanteeseen jossa työtilanteemme joutuisi syyniin)

Mutta itse ratkaisin tämän ilmoittamalla suoraan, että nyt lähden etsimään töitä muualta, jollei niitä tästä talosta löydy. Ja löytyihän niitä!

Alkuun tämä homma tuntui käsittämättömän iisiltä, oli hienoa kun ehti tehdä työpäivän aikana omia juttuja eikä ylitöitä ollut. Jossain vaiheessa se vaan rupesi puuduttamaan.

Just tällä hetkellä tilanne on hyvä. Töitä on, mutta itteesä ei tarvii tappaa. Ja hetkittäin on niitä iltapäiviä, jolloin ehtii käydä kahvitauolla työkaverien kanssa kaikki juorut läpi ja sen jälkeen vielä pelata pasianssia tai roikkua Vauvan palstalla.

Vierailija
19/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on tuollaista jossakin paikassa, ihan hyvinkin. Mutta näin ylempänä toimihenkilönä työ rakennetaan itse palaverien ympärille, ja ainakin minun kehitysajatuksilla sitä työtä riittää liiaksikin. Okei, välillä otan ajatustaukoa ja surffailen täällä, mutta se on tarpeellista aivolepoa. Ja teen kyllä ajatustyötä kotonakin, joten ei tämä mitään 8-16 työtä ole. 

Sehän tässä hauskaa onkin, että olen alempi toimihenkilö 😁

Vierailija
20/31 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töyajalla palstaileva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maksetaan "ei mistään". Mutta on paljon päivystysluontoisia töitä, joissa pitää olla työpisteessä odottamassa hetkeä, jolloin täytyy reagoida nopeasti. Palomies odottaa keikkaa, moni myyjä asiakasta ja minäkin seuraavaa asiakastapaamista.

Liukuhihnaduunarille tämän ymmärtäminen on tietysti aivan ylivoimaista. 

Kyllä pelkästään suoritetusta työstä pitäisi maksaa. Sen venaamisen voi sitten tehdä omalla ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan