Taas töihin tekemään ei-mitään
Selaamaan vaivihkaa vauvapalstaa 8 tunniksi. Voihan tylsyys.
Kommentit (31)
Täyden velttoilun ja kiireen välissä on paras alue. Kiire on stressaavaa, töistä päästessä olet loppu. Velttoilu taas pitää vireystason nollassa aamusta iltaan.
Hulluinta tässä on se, että voisin tämänkin ajan joko opiskella oikeasti tai olla lapseni kanssa. Palkka tietty juoksee... Mulla olisi kykyjä ja haluja tehdä töitä, en tajua miksei niitä anneta. Eikö osaamiseeni luoteta vai eikö pomo vaan tajua, että tylsistyn. Kovin suoraan ei kehtaa sanoakaan ettei käy niin, että saan loparit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää on äärimmäisen puuduttavaa istua tuolilla 8h ja yrittää näyttää siltä, että tekisi jotain. Ei kovin avoimesti kehtaa roikkua netissäkään. Ap
Voitko tehdä etätöitä?
Itse olen luppopäivät viettänyt kaupungilla, kesämökillä ja jopa ulkomailla. Työnantajalle tämä sopii, kunhan on puhelimen ja sähköpostin tavoitettavissa. Ihan ok, kun palkka kuitenkin juoksee.
Pomo toimii samoin, kun hän vielä asuu puolet ajasta miehensä luona Brysselissä.
Tasan ei mene onnenlahjat! Tämä aihe, jos mikä, on tosi vaiettu suomalaisessa työpolitiikassa ja AY-liikkeessä. Kukaan ei vapaaehtoisesti luovu saavutetuista eduista -ei, vaikka 8h päivä pitää sisällään varttitunnin työskentelyn.
Ymmärrän, että tilanne turhauttaa. Mutta turhauttaa minuakin lukea tälläistä juttua, kun itse olen työtä/työpaikkaa vailla. Kiinnekohtaa yhteiskunnassa, niin sanoakseni. Että samanlaista turhauttavaa peukalonpyöritystä työttömän elämäkin on, toki sillä erolla, että työhakemuksia väsään. Sekä työttömyysturva rahallisesti heikko - sekä muiden veronmaksajien siivellä elämistä. Kärsin koko ajan työttömyydestäni. Elän 100% epävarmuudessa, kuin löyhässä hirressä koko ajan.
Jos olisin ilkeä, niin sanon, että irtisanoudu - ja tutustu sen jälkeen työttömän elämänsisältöön. Mutta en ole ilkeä, vaan surullinen. Aloittaja on kaikesta päätellen työhaluinen ja -kykyinen, toimintatarmoa täynnä. Ja ei pääse energiaa kanavoimaan tylsässä työssä.
Silti työllinen työllistyy aina työtöntä paremmin. TE-toimiston väkikin sen tietää: "työstä pääsee työhön". Joten, uusia tuulia ja työhakemuksia väsäilemään. Silti työssä oleminen, työpaikan "omistaminen" puutteineenkin on sosiaalisesti, yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpää ja helpompaa kuin tämä syrjäytyneisyyden, b-luokan kansalaisuuden leima: työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mieluummin olisin kiireinen. Sellaisiakin päiviä on ja ne ovat tosi kivoja. Olen insinööriharjoittelijana ja saan kaikki ns. hanttihommat, eli työmääräni riippuu siitä ehtiikö kukaan antaa hommia ja ohjeistaa alkuun. Olen pyytänyt lisää töitä, pomo sanoo vaan joo joo katotaan ja luulee kai, että mulla on hirveästi hommia. Kaikilla muilla täällä on kiire ja töitä, joten tämä on ihan naurettavaa.
Olenkin alkanut etsiä uutta työtä. typerää sinänsä, koska viihdyn täällä, työkaverit ja pomot on kivoja ja jos vain saisin niitä hiton töitä, niin ne olisivat mielekkäitä.
Ap
Nyt lopetat liian innokkaan yrittämisen ja rupeat esittämään, että sinulla olisi hommia. Luultavasti "kiireiset" työkaverisi vain esittävät, että heillä on jotain tekemistä. Todellisuudessa he tekevät juuri sen verran, että pomo luulee heidän tekevän jotain asiallista, mutta luultavasti heidänkin työtaakkansa on samaa luokkaa kuin sinun eli ei kovinkaan suuri.
T. Insinööri
Voi olla 😄 tosin aikataulut laahaavat niin kai täällä hommia on. Ainakin tilauksia riittää. Tosin hyvin on aikaa pitää joka päivä tunnin lounas + reilut kaffepaussit päälle...
Etätöitä en voi tehdä, firman etätyökulttuuri on lapsenkengissään vielä. Ainoa etätyö täällä on matkatyö. Paljon tehokkaampaa se olisikin, että saisi kotona tehdä työt. Kommunikointi hoituu kuitenkin pääosin spostilla, koska kukaan ei jaksa kävellä viittä metriä työkaverin luokse ja puhua.
Valtiolla viroista maksetaan kyllä tyhjästä. Tekemällä tehdään byrokraattisia toimintoja, joilla työllistetään ihmisiä. Työn tekemistä voisi tehostaa todella (en nyt tarkoita, että pitäisi antaa potkuja, vaan kehittää työn tekemisen tapoja) ja miettiä, että mihin tehtäviin pitäisi keskittyä.
Tämän seurauksena fiksuista ihmisistä tulee byrokratian rattaan osia, "kasista neljään" suorittajia, jotka eivät anna itsestään muuta kuin kehon työlleen. Luppoaika surffataan netissä ja odotetaan, että kello lyö neljä ja voi lähteä elämään elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut joka nauttii siitä jos voi selata nettiä töissä 8h? En ymmärrä teitä jotka väkisin haluatte tehdä töitä. Mitä vähemmän töitä niin sitä parempi. Ehkä tämä asia on luonteesta kiinni, itse herkkänä introverttina rasitun jos on kiire töissä.
Mulla sama juttu. Voin hyvin työttömänä ja rakastan heinäkuun hiljaisia päiviä. Toki haluan olla töissä tulojen ja aseman takia ja kilpailen, mutta jos vois valita niin olisin vaan joutsen ja puuhailisin.
Ap, kai sinulla on jokin harrastus tai muu mielenkiinnon kohde johon voit perehtyä työajalla? Surffaat edelleen netissä tms. mutta se ainakin jollakin tavalla kehittää sinua. Tyhjätkin päivät saavat sisältöä kun tekee jotain, vaikka se sitten ei olisikaan sitä mitä töissä oikeasti pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin vietän 8t kiireisenä kuin peukaloita pyöritellen. Se, että töitä ei ole riittävästi, voi myös laukaista uupumuksen. Tätä on tutkittu.
T. Hektistä työtä tekevä, joka vieläkin muistaa umpitylsät päivät kesätyöpaikassa asiakaspalvelussa, kun ketään ei tullut, mennyt eikä puheluitakaan tullut kun n. 3/pvä
Uskon että tuollainen tutkimus on voitukin tehdä, mutta itse viihtyisin työssä jossa ei olisi riittävästi töitä. Saisi vaan olla omissa ajatuksissaan ja palkka juoksisi.
Tykkään yleensäkin tehdä asioita niin, että ne hoituvat ns. itsestään ja pään sisällä keskityn aivan muihin ajatuksiin. Pidän esimerkiksi lenkkeilystä, siivoamisesta ja järjestelemisestä, maalaamisesta jne joiden kaikkien aikana annan ruumiini tehdä ja pääni pohtia.
Näissä on vaan se, että yleensä näissäkin töissä täytyy ne väliajat näytellä oikein ahkeraa ja tehokasta, kyllä ne kissavideoiden tuijottelijat negatiivista palautetta saavat, vaikkei tosiasiassa olisikaan mitään sen järkevämpää puuhaa.
Vaikka täysi trolliketjuhan tämä on, mutta jos se olisi totta niin nämä samat tyypit olisivat varmaankin niitä jotka huutelevat työttömille että "menkää töihin lusmut!"
Tiedän tunteen! Mulla oli tuossa pari vuotta sitten sellainen tilanne, että sain tehtyä päivän työhommat alle vartissa! Loput 7:45h piti sitten vaan keksiä jotain tekemistä. Nettiä selailin, saatoin askarrella jotain työpaikan tarvikkeista, harjoitella kattoon syljeskelemistä jne.
Lopulta ahdistuin siitä niin paljon, että lähdin aina meneen sen jälkeen, kun olin tehnyt työhommat ja selaillut nettiä tunnin verran. Häivyin tosiaan paikalta ja menin kahville, shoppailemaan, you name it. Lopulta sain lomautuslapun kouraan, melkein kapsahdin pomon kaulaan kiitollisuudesta. Mulla nimittäin on paljon mielekkäämpää tekemistä ihan täällä kotona. Saan toisinaan takaisinkutsun töiihin,m utta heti kun työtilanne näyttää taas siltä, että vartti menee päivässä päivän töihin, minut lähetetään lomautuslappu kourassa kotiin. :)