Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki ON paras!!!

Vierailija
17.03.2006 |

Jokainen asukoon just siellä missä tykkää, mutta mua ei sais Helsingistä pois edes maksamalla! Ai miks?

-helppo matkustaa, lentokoneella tai laivalla

-kulttuuria niin paljon kuin ikinä kerkiää kuluttaan

-samoin loistavat urheiluharrastusmahdollisuudet

-puhumattakaan muusta harrastamisesta, kaikkea löytyy

-jo musiikki kiinnostaa, kaikki konsertit täällä

-Helsingin edustan saaristo,ah kuinka upeaa!

-ostosmahdollisuudet superit

Listaa vois jatkaa vaikka kuinka, Helsinki vaan on PARAS!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi niitä kieltää. Muualla Suomessa ei todellakaan ole samantasoisia ongelmia mm. asuntojen hintatason kanssa. Helsingissä on kiistatta kovin hintataso.

Ja kummasti tunnut valikoivan tuon " maaseutu" -käsitteen sisällön eri argumenteillesi eri tavoin. Kun väität, että muuallakin on kallista, niin " maaseutu" =muut isot kaupungit. Mutta kun väität, ettei kesämökkiä muualla kaipaakaan, niin " maaseutu" =todellakin haja-asutusalue.

Vierailija:

Tuossa joku luetteli syitä lähteä Helsingistä...ja totta, omakotitalon saa landelta, jos sen haluaa. Ja kämpät on kalliita, niinhän se vaan taitaa olla muuaallakin maailmassa pääkaupungissa.

Mutta. Kompromisseja tehdään asumisasioissa myös pikkukaupungeissa, ei kaikilla silti ole varaa siihen omakotitaloon.

Lähiöitä on hei landellakin! Sitäpaitsi kaikki lähiöt eivät tosiaankaan ole mitään slummeja, mistä ihmeestä oot tollasen väitteen repäissyt???

Ja toi kesämökki juttu, hohhoh. KKun muuttaa sinne landelle, niin ei TARVITSE enään kesämökkiä, koko elämähän on vaan mummonmökkeilyä.

Samoin päivähoitoasiat on aika monessa kunnassa rempallaan. Mun poikani on kunnallisessa päiväkodissa Helsingissä, ja ainakin siellä kaikki toimii, kaikkien kannalta.

Keskustan näivettyminen on kuitenkin ehkä hölmöin väite...Jos tässä maassa on edes yksi kaupunki, jonka keskusta EI näivety, se on juuri Helsinki. Kaikkien pikkukaupunkien keskustat on kuin jostain aavelefffasta revittyjä, autioita katuja, ei ketään missään, heti klo 17 jälkeen, kammottavaa!

Ja ihmisten innostus kulttuuritapahtumiin ei kai ole Helsingin syy? Täällä ne tapahtumat - ihanaa kyllä - kuitenkin ovat!

Minä puhuinkin siitä, että keskituloisella pyyhkisi asumisasioissa huomattavasti paremmin muualla. Perheemme ansaitsee kuussa ihan hyvin, yli 6 tonnia bruttona. Ja silti joudumme asumaan lähiössä.

Lähiöitä on muuallakin, mutta täällä useimmat niistä kurjia. Kokemusta on monestakin lähiöstä. LANDELLA ei ole lähiöitä, koska se on maaseutua.

Jos itse olet tyytyväinen lapsesi päivähoitoon, niin se ei poista tosiasiaa siitä, että Helsinki on supistanut rajusti päivähoidon määrärahoja ja nostanut ryhmäkokoja. Monessa muussakin suuressa kaupungissa on niin, mutta toisaalta monella pienellä paikkakunnalla on pienemmät ryhmät. TÄÄLLÄ ne nyt kuitenkin varmuudella ovat isot.

Keskustapako on aivan tutkimuksin evidentoitu. Keskustasta muuttaa ihmisiä (asunnot virastoituvat) sekä kauppoja kehillä oleviin ostoskeskuksiin. Ydinkeskustassa on vielä liikkeitä, mutta monilla keskustaan kuuluvilla asuinalueilla suljetaan kauppoja. Esim. ystäväni valittaa, että Taka-Töölöstä joutuu nykyään lähtemään aika kauas ruokaostoksille.

Vierailija
22/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla auto, jos haluaa hoitaa kauppa-asiat sujuvasti.

-pitäjänmäkeläinen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kymmenen kilometrin matkaan menee kaksikertaa niin kauan, kun mehtässä, jollei satu ruhkaan juuttumaan sitten ei olekkaan mitään toivoa mistään.

- Jatkuva mekkala.

- Ilma, kuin hernekeittoa.

- Ylimielisiä ihmisiä.

- Surkean näköistä porukkaa. Katsoaa vain vastaantulijoita moniko hymyilee?

- Turpaan tulee niin että lätty lätisee, jos menet haastelemaan hyviä päiviä mummelille bussipysäkillä.

- Kulttuuria? Missä?

- Jos menen stadissa illalla tai yöllä jonkin puistikon läpi yksin pienessä laitamyötäisessä niin millaiset ovatkaan mahdollisuuteni selvitä ehjin nahoin määränpäähän? Tuosta, kun paikallisesta kapakista tulla kohellan kotio metsän halki niin varma on etten yhteenkään lökäpöksyyn törmää. Korkeintaan siellä makaa Issakaisen Raipe, mutta sen onkin sitten huomattavasti huonommassa kunnossa, kuin minä.

T: 4 polven entinen stadilainen.

Vierailija
24/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat, marketit ja lasten koulut ja päiväkdit lähellä vaikka asutaankin käytännössä metsän keskellä kaikessa rauhassa, ja asuminen kohtuuhintaista. Moottoritietä/rataa pitkin pääsee Helsinkiin, jos sinne on asiaa.

Nimim. kolmannen polven paljasjalkainen stadilainen, joka muutti maalle.

Vierailija
25/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perustin perheen, oli pakko ostaa oma (perheasuntoja ei juuri ole vuokralle tarjolla ja keskituloisella ei ole asiaa kaupungin vuokra-asuntoihin) mikä merkitsi muuttoa laitakaupungille.

Ap tarkastelee asiaa aika kapeasti, eikä tajua, että Helsinki näyttäytyy lähiöstä katsottuna aika erilaiselta kuin EIrasta tms.

Jos ei ole antaa tädin perintökaksiota vaihdossa, niin asumisvaihtoehdot on aika niukat. Ännännen polven helsinkiläisiä tuo ei haittaa, koska heillä siis on perintöasuntoja täällä ja opintoaikana voi asustella kotona.

Vierailija
26/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä edelleen. Minä asun pohjois Helsingissä, lähiössä, ja tosi kivassa sellaisessa. Pärjäisin ihan loistavasti ilman autoakin, vieressä 2 kauppaa, mutta toki isot marketit ovat paremmin varusteltuja, ihan niinkuin muuallakin. Edelleen sanon että Helsingin keskusta ei ole näivettymässä, ainakaan kenenkään meidän elinaikana, en usko. Varsinkin kun vertaan about kaikkien pikkukaupunkien keskustoihin.

Jokainen asukoot ihan siellä missä parhaaksi näkee, mutta noi vertaukset on aika turhia (lähiöt, juopot, pitkät kauppamatkat, päivähoito...jne), koska jälleen, about joka kaupungissa on ihan samt ongelmat. Ei muu Suomikaan ole lintukoto, ellei nyt ponkaise johonkin todella keskelle metsää.

Eilisessä poliisi tv:ssä kerrottiin että haja-asutusalueilla on suurimmat poliisin hälytysluvut, samoin perheväkivaltaluvut. Ai miks ihmeessä, siellähän sitä ilmakin on puhdasta ja naapurit hymyilee, hah.

Sitäpaitsi ainakin mun naapurit hymyilee, mun lähikaupassa voi höpöttää mummojen kanssa, ehkä aika paljon on omasta itsestäkin kiinni. Mä en ainakaan Helsingistä muuta.

Vierailija
27/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- palvelut automatkan päässä paitsi aseman seudun kolme kallista pikkukauppaa.

- asemalla myös kolme keskaribaaria, joiden ympäristö vetää känniremmejä kuin lehmänööteri kärpäsiä. Kesäisin siitä on kurja kulkea päiväaikaankin, saati iltaisin. Viime kesänä siinä kuolikin joku, kun kännikalat alkoivat tapella puukoilla.

- joka paikka kamalan epäsiistiä, tageja ja roskia kaikkialla.

- seudulla paljon myös sosiaalisin perustein jaettavia vuokra-asuntoja, mistä seuraa se, että pihalta häviää/rikotaan kaikki, mitä ei ole kiinni naulattu.

- koulut ja päiväkodit ylitäynnä, esim. omien lastemme tarhassa 0-3 -vuotiaiden ryhmässä 15 lasta!

- kaikki kulttuuri ym. hieno (joita minäkin arvostan) ovat keskustassa, 11 kilometrin päässä. Eli eivät mitenkään erityisen " käden ulottuvilla" .

Muuttaisin keskustaan, mutta hitas-neliömme hinnalla saa sieltä yksiön. Muualle Suomeen ei voi muuttaa, koska miehen kanssa emme saisi yhtä aikaa oman alamme töitä sieltä (kapea asiantuntijasektori).

Vierailija
28/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen " stadilainen" omaa saman asenteen kuin sinä, olen ikuisesti onnellinen jos en koskaan sinne joudu muuttamaan.

Vierailija
29/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä sitä täällä voisi sanoa, jotta ei ketään ärsyttäisi? Se on MAHDOTON YHTÄLÖ! Täällä vapaalla foorumilla saa muistaakseni esitttää mielipiteitä erilaisista asioista? Eikö? Joka kohdassa olen yrittänyt muistuttaa että MINUN mielstäni Helsinki on paras, MINULLE, ja MINUN perheelleni. Ja MINUN tarpeisiini. Minulle kun on aivan sama missä muut ihmiset asuvat, puolustin, ja alunperin vain kehuin, omaa asuinpaikkaani. Kumma kun kaikista Suomen kaupungeista vain Helsinki saa keskustelua aikaiseksi. Onko siis niin että nämä tiukimmat vastustajat oavtkin kateellisia kun joutuvat asumaan jossain pystyyn kuolleessa pikkukylässä?

Ja joku kysyi, missä lähiössä asun. Enpä taida kertoa. Johtunee siitä että ihan sama mikä se on, joku sen haukkuu pystyynn saman tien. MINÄ ja perheeni viihdymme loistavasti, that' s what matters.

Vierailija
30/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteen ilmaisu on vähän eria asia, kuin lähteä mukaan tiukkaan väittelyyn asiattomin sanoin. Oikeassa keskustelussa kuunnellaan ja otetaan toisen vastaukset huomioon, eikä missään nimessä aleta tappelemaan. Maltti ennen kaikkea!

Olen edelleen sitä mieltä, että lapsikultani et tiedä mitä teet.

Vierailija
31/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

t: viidennen polven Helsinkiläinen

Vierailija
32/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko siis niin että nämä tiukimmat vastustajat oavtkin kateellisia kun joutuvat asumaan jossain pystyyn kuolleessa pikkukylässä?

Tosiasia nyt on kuitenkin niin, ettei kukaan joudu asumaan vastentahtoaan missään pikkukylässä. Ongelma on pikemminkin päinvastoin. Vastentahtoaan asutaan kaikkein eniten Helsingissä jos ei muualta työtä saa. Jos tehtäisiin tilasto siitä, kuinka moni muuttaisi pois nykyisestä kunnastaan jos olisi mahdollista töiden ym. puolesta, niin Helsinki ois kärjessä. Niin hyvin siellä viihdytään.

Ja jos SINÄ viihdyt niin good for you, mutta koita nyt hyvä immeinen nähdä että muitakin mielipiteitä maailmaan mahtuu.

Vierailija
33/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se et teillä (ei nyt ihan kaikilla) on niin ihana asenne muuta suomea ja suomalaisia kohtaan. Ikäänkuin elämä loppuis siihen iän ikuiseen kehä kolmoseenne. Helsinki ehkä kaupunkina olis ihan siedettävä ilman hesinkiläisiä!

Vierailija
34/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tulleet maalta ja luulevat olevansa niin stadilaisia että!!! Ne on niitä jotka puhuvat typerää slangia ja vielä kaiken lisäksi yleensä väärin! hah!

Maalla sitä vasta suvaitsemattomia ollaan. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun hyvä ettei ole turpiin tullut jos on vähän erikoisemmat vaateet ollut tai miehellä pitkä tukka. Ja festareillakin joskus menneinä vuosina kun ihmisiin tutustui niin ensin tultiin hyvin juttuun mutta kun erehty mainitsemaan että on helsingistä niin johan alko vittuilu maalaisilla. Niin että ongelma oli kyllä niiden asenteissa ei meidän!

T. viidennen polven Helsinkiläinen (hahahaa ärsyttääkö kielioppipoliisia!)

Vierailija
35/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noin yleisesti ottaen Helsinki tosiaan on paras, en voisi kuvitellakaan, että asuisin jossain muualla päin suomea. Never.

Vierailija
36/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenpa sitten törmännyt vain näihin helsinkiläisiin. Mua kyllä häiritsee ja paljon se, ettei Helsingissä saa kunnon palvelua, kohteliaasta puhumattakaan. Mutta nämä nyt on niin mielipideasioita et turha kiistellä...Suomen muista suuremmista kaupungeista pidän Tampereesta ja Jyväskylä on kiva, Turku taas ollu aina siel käydes samaa luokkaa Helsigin kanssa:( Joensuu huippu kesäisin:)

Vierailija
37/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin, neljännen polven helsinkiläinen (jonka omat lapset ovat niitä viidennen polven jälkeläisiä)

Vierailija:

jotka ovat tulleet maalta ja luulevat olevansa niin stadilaisia että!!! Ne on niitä jotka puhuvat typerää slangia ja vielä kaiken lisäksi yleensä väärin! hah!

Maalla sitä vasta suvaitsemattomia ollaan. Ei ole yks eikä kaks kertaa kun hyvä ettei ole turpiin tullut jos on vähän erikoisemmat vaateet ollut tai miehellä pitkä tukka. Ja festareillakin joskus menneinä vuosina kun ihmisiin tutustui niin ensin tultiin hyvin juttuun mutta kun erehty mainitsemaan että on helsingistä niin johan alko vittuilu maalaisilla. Niin että ongelma oli kyllä niiden asenteissa ei meidän!

T. viidennen polven Helsinkiläinen (hahahaa ärsyttääkö kielioppipoliisia!)

Vierailija
38/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on kiva jäydä shoppailemassa, mutten sinne ikimaailmassa muuttaisi. Näin talvella on aika ankeaa lasten kannalta kun on lähes lumetonta tai jos lunta on, se on likaisen harmaata. Helsinkiläisissä on mukavia ihmisiä, mutta maineen pilaavat nämä huonolla itsetunnolla varustetut meuhkaajat, joille ei mikään muu paikkakunta ole mitään (ilemisesti juuri näitä pääkaupunkiseudulle kuukautta aiemmin Juupajoelta muuttaneita).

Vierailija
39/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et te jotka sanotte ettette voisi koskaan muualla asua, mistäs tiedätte millaista se asuminen muualla on jos olette koko ikänne siellä jumineet??ja jos nyt joku sanoo et on asunut vuoden tai kaks jossain muualla, se ei vielä oikeuta yleistämään et ei vois viihtyä missään muualla, Suomessa kun on aika paljon näitä paikkoja;)

Vierailija
40/49 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota kyllä tässä ketjussa vielä sanonut, mutta koska minulla on tuosta kokemusta, niin otan heti kantaa.

Olen asunut Mikkelissä pari vuotta elämässäni miehen työn vuoksi. Ja kuihduin, riuduin... joka viikonloppu ajettiin vanhempien nurkkiin. Mikkeli oli niiiin sisäänpäinkääntynyt paikka, ettei tosikaan. Sinne oli tosi vaikeaa päästä sisään. Meitä myös häiritsi se, ettei klo 18 jälkeen talvella missään näkynyt enää ristin sieluakaan. Häiritsi se, että jos halusi vaikka mennä pelaamaan tennistä, niin ei koskaan saanut vuoroa, koska ne olivat jo kaikki varattu (koska oli vain yksi halli).

Omituisesti siellä aina kaipasi tapahtumia. Koska tapahtumia oli niin harvakseltaan. Vaikka emmehän missään käy Helsingissäkään! Mutta tieto siitä, että jos jotain haluaa, niin aina löytyy jotain.

Isompaan on aina helpompi muuttaa. Olen asunut parissakin miljoonakaupungissa ja sopeutunut hyvin. Mutta pienempään on aina vaikeampi sopeutua.

Vierailija:

et te jotka sanotte ettette voisi koskaan muualla asua, mistäs tiedätte millaista se asuminen muualla on jos olette koko ikänne siellä jumineet??ja jos nyt joku sanoo et on asunut vuoden tai kaks jossain muualla, se ei vielä oikeuta yleistämään et ei vois viihtyä missään muualla, Suomessa kun on aika paljon näitä paikkoja;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme