miksi synnytyksessä
Miksi synnytyksessä tulee melkeinpä poikkeuksetta kakka ja pissa synnytyspöydälle?
Kommentit (63)
Kirjataanko sairaalapapereihin, että Riikka vainio kakkasi juuri ennen vauvan syntymää. Vai kakka 💩 putkahti ulos pahan hajuisen törähdyksen voimalla klo 18.,05 vauva syntyi 18.30
Ekassa synnytyksessä ei tullut kakkaa, pissakin katetroitiin. Sain kyllä peräruiskeen.
Tokassa ja kolmannessa tuli vähän sellasta väkisin väännettyä kissanpökälettä, tokassa se haisi ihan karmealle. Mies on onneksi hienotunteinen ja mainitsi vasta synnytyksen jälkeen että oli muuten sellaset aromit että meinasin pyörtyä.
Kätilö sanoi vaan että hyvä hyvä, suunta on oikea :D
Olen synnyttänyt 4 lasta eikä mulla ole hajuakaan (heh) siitä että onko synnytyksen yhteydessä tullut kakkaa vai ei.
Kuten joku jo kirjoitti niin ei ne kätilöt raportoi että nyt tuli kakkaa...
Voiko suunta olla oikea, jos perseestä punnaa paskoja? Vauva kyllä syntyy emättimestä, ei perseestä, joten jos perseeseen punnaa niin suunta on aivan väärä. Väärä reikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä synnyttäjälle tarjotaan peräruiske ettei ne kakat lennä ihan hallitsemattomasti.
Ei sellaista nykyään enää tarjota, saati anneta edes pyydettäessä.
Kyllä mulle tarjottiin ainakin ja ilomielin otin vastaan. Synnyttänyt joulukuussa 2015.
Minullekin tarjottiin ja myös joulukuussa 2015.
Ponnistakaa ylävatsalihaksilla, älkääkä kuten ulostaessa! Tämä ohjaa vauvaa alas synnytyskanavaa. Vasta kun vauvan pää näkyy ja on voimakas ponnistamisen tarve, ponnistetaan kaikilla lihaksilla. Tällöin kakkaa ei enää pääse tulemaan, koska vauvan pää painaa peräsuolen tukkoon.
Tällä tekniikalla vältin kakkaamisen synnytyksessä. Toki suoli tyhjeni jo supistusten alettua. Peräruisketta ei kannata ottaa, se takaa sen että paska lentää...
Miksi samoilla lihaksilla ponnistetaan vauvaa, kuin ponnistetaan kakkaa? Nyt ej jymmärrä
Mieheni poistui häpeissään synnytyssalista, kun väänsin haisevat kunnon ruikut pöytään. Sanoi, jälkeenpäin että luuli, ettei naiset kaki ja että naiset tuoksuu kukkasilta. Sanoi, että ajatteli, että naiset on muumeja ei peppureikää. Ja olen kuulemma saman mallinen kropalta kuin muumi, tuli kakki synnytyksessä kuulemma niin yhtäkkiä, hän hämmentyi..on yrittänyt päästä siitä yli, mutta vieläkin jaksaa muistuttaa ja ihmetellä parinvuoden takaista..
Vierailija kirjoitti:
Miksi samoilla lihaksilla ponnistetaan vauvaa, kuin ponnistetaan kakkaa? Nyt ej jymmärrä
Oletko kuullut lantionpohjanlihaksista ja vatsalihaksista? Kyllä, niitä käytetään molempiin tarkoituksiin.
Ei mulla tullut :D mut tuskinpa siinä synnytykses olisin paljoo välittänyt.. Kun sattu nii kauheest ja toivoin vaa se olevan ohi !:(
Vierailija kirjoitti:
Noloa!kesken synnytyksen, mieheni sanoi minulle kun ruikut lensi päin kätilöä. Mies häpeillen pyyteli anteeksi puolestani kätilöltä naama punaisena ja lähti hakemaan pyyhkeitä, jotta kätilö voisi puhdistaa itseään...kätilökin vain puhisi kiukkuisena, että oli juuri vaihtanut vaatteet...
Aika epäammattimaista käytöstä jos on puhissut kiukkuisena. Jos ei kestä sitä että eritteitä tulee vaatteille niin sitten ei sovellu terveydenhoitoalalle.
Mulla kätilö ainakin neuvoi, että ponnista ylävatsalihaksilla, millä pyrin ponnistamaan. Palleallakin ponnistaminen on ihan ok
Muistan jonkun jutun, että kätilö oli haastanut oikeuteen, nostanut syytteen, kun synnyttäjä oli ruikunnut oikeen voimalla kätilön naamalle ja vaatteille ja kuset myös oli lentänyt tämän onnettoman kätilön naamaan. En muista kuka jutun voitti, muistaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä synnyttäjälle tarjotaan peräruiske ettei ne kakat lennä ihan hallitsemattomasti.
Ei sellaista nykyään enää tarjota, saati anneta edes pyydettäessä.
Kyllä mulle tarjottiin ainakin ja ilomielin otin vastaan. Synnyttänyt joulukuussa 2015.
Missähän perähikiällä olet synnyttänyt? Hus on ainakin ajat sitten luopunut tuosta käytännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ponnistakaa ylävatsalihaksilla, älkääkä kuten ulostaessa! Tämä ohjaa vauvaa alas synnytyskanavaa. Vasta kun vauvan pää näkyy ja on voimakas ponnistamisen tarve, ponnistetaan kaikilla lihaksilla. Tällöin kakkaa ei enää pääse tulemaan, koska vauvan pää painaa peräsuolen tukkoon.
Tällä tekniikalla vältin kakkaamisen synnytyksessä. Toki suoli tyhjeni jo supistusten alettua. Peräruisketta ei kannata ottaa, se takaa sen että paska lentää...
Kun vauva tulee alas synnytyskanavaa hän jyrää kaiken alleen, jos suolessa jotain on niin se kyllä sieltä ulos tulee.
Mulla ilmeisesti tuli koska kätilö jupisi, että laitettava palautetta kun ei ole tyhjennystä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kätilö ainakin neuvoi, että ponnista ylävatsalihaksilla, millä pyrin ponnistamaan. Palleallakin ponnistaminen on ihan ok
Ei se kakka sieltä tule sen takia että ponnistaisit sen ulos, vaan koska vauva "työntää" sen alta pois. Kun ponnistat vauvaa ulos niin vauva työntää kaiken ylimääräisen sieltä suolesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vauva tulee alas synnytyskanavaa hän jyrää kaiken alleen, jos suolessa jotain on niin se kyllä sieltä ulos tulee.
mutta miksi ihmeessä? Koska vauvaha tulee emättimestä, miksi p reiästä tulee tavaraa ulos? Mies sanoi, että p reikäni oli ponnistaessa täysin avoinna, että olisi voinut työntaa sisään hk:n sinisen, ihmetteli tätä, koska ponnistin kuitenkin vauvaa, en paskaa, mutta paska synti ensiksi, jonka perään vasta vauva
En pysty lopettamaan nauramista :D